• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ska köpa min första automatiska klocka

Om ni skulle köpa två klockor för endera ca 8000 kr och den andra för ca 20 000 kr, vilka skulle ni då köpa? Jag tänker att de är av olika modell dvs en är en dykare den andra är dress. Eller något liknande.
Min första kombo köpte jag via AD, Longines HydroConquest och Baume & Mercier Baumatic.
Betalade halva priset för HCn och fick en winder på köpet.
Min poäng, köper du två så finns det ofta bra utrymme att förhandla
16506052429318622194997377056271.jpg

SS worldtimer är ju trevlig som kan användas i flera olika sammanhang. Flera olika urtavlor att välja på och dessutom GMT.

Trevlig klocka 🙌
Skulle avråda dig från sjöö o Sandström, hört att vissa krånglat, känns överprisat överlag med för vad man får , verk m.m
Satsa på Oris, Tudor, Rolex , Grand seiko eller Omega.

Bilagor

• images.jpeg
    images.jpeg
    92.7 KB · Visningar: 6
Senast ändrad:
Du bör satsa på en begagnat aqua terra i bra skick, den ör din för mellan 35-40k.
En släkting skaffade en sådan och jag föll pladask, jäkligt bra!

Hej alla klockentusiaster

Jag bor i norra Skåne och ska inom kort köpa min första automatiska klocka. Jag tittar främst på Longines och Tag Heuer.
Men vilka urmakare rekommenderar ni i Skåne? Jag tänker främst på städerna Helsingborg, Landskrona, Lund och Malmö.
När jag tittar igenom hemsidorna blir jag inte klokare.
Tack på förhand!

Jag gissar att du menar återförsäljare när du skriver "urmakare".

Om så är fallet, så är det väldigt tydligt på respektive tillverkares webbplats.

Du har skapat en tråd på liknande ämnet tidigare, "första klocka". Hittade du ingen efter alla tips där?

Jag gissar att du menar återförsäljare när du skriver "urmakare".

Om så är fallet, så är det väldigt tydligt på respektive tillverkares webbplats.

Du har skapat en tråd på liknande ämnet tidigare, "första klocka". Hittade du ingen efter alla tips där?
Tack!!

Tillbaka
Topp