• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skambudare på Blocket

Fick ett skambud på blocket för något år sedan. Tror det rörde sig om en spinningcykel. Killen skrev ”jag vill ha den för 2500”, jag svarade ”jag vill ha en Porsche 911 Targa 4S för 150000”. Han tyckte svaret var så bra att han köpte den för utannonserad pris.

Känner igen allt.
sista pris?
e den automat
vad storlek på klockan
2500
Denna kan du få för 3000 via Chrono24, finns hos en handlare i Tunisien. Det du begär är för mycket. Kan tänka mig 3100 då den är svensksåld
Skicka fler bilder (har då typ massa bilder från alla vinklar ska tilläggas)

Idioter.

Aldrig någonsin hänt mig, måste haft tur eller vettiga priser. ;)
Känner inte heller igen detta, det mesta jag sålt har gått fort till utsatt pris. Som andra skriver har dock folk hört av sig med frågor som besvarats för att sedan helt tystna. Tycker man kan skriva om man inte längre är intresserad då man ofta kan ha flera intressenter.

Haha ja Blocket är härligt. Glömmer aldrig när jag skulle sälja en TV och det ringde en som direkt började skälla ut mig och skrika för att priset var alldeles för högt. Helt galet! La på och sålde TV:n en kvart senare för begärt pris :)

Kan låta meddela att detta beteende inte är helt olikt många 0-postares skambud på annonser här på Klocksnack numera..
Inte bara 0-postare...
Min Breitling SO ute för 14 k... och personen försökte skambuda och tyckte att jag hade tråkig prissättning och det fanns likadana klockor på eBay för 9.5 k...

https://klocksnack.se/threads/breitling-superocean-42-mm.103481/

63121981-39B5-4565-8DD4-893B18148E96.jpeg

Inte bara 0-postare...
Min Breitling SO ute för 14 k... och personen försökte skambuda och tyckte att jag hade tråkig prissättning och det fanns likadana klockor på eBay för 9.5 k...

https://klocksnack.se/threads/breitling-superocean-42-mm.103481/

63121981-39B5-4565-8DD4-893B18148E96.jpeg
Precis. Jag har haft ett antal smidiga affärer med 0-postare men fått flertalet halvmärkliga PM från användare med mycket fler inlägg än vad jag själv har. Så att helt härleda fenomenet till posthistoriken känns inte helt korrekt.

Skulle aldrig sälja en klocka på blocket, nu bor ja ju inte i Sverige längre men på blocket finns det bara folk som vill ha saker gratis.

Blocket all ära men jag har fått (inga namn nämnda) flera Skambud här på KS :p
Hade en Frederique Constant till salu för 2500 fick bud på ”500kr snabb affär” och även på min Sinn 556 som låg ute för 7000kr ”Jag tar den för 2500 om du kan ses nu, annars inte”

:D

Inget skambud men en riktig storfavorit till intressent som lämnade följande meddelande på telefonsvararen :hilarious:
"Aaa tjena, de här e Bobban! Jag ringer på annonsen på blocket. Är det schysst kvalité eller bara sån där Kina-krapp eller? Hare bra!"

Det intressanta med skambuden på Blocket är att det inte bara är privatpersoner som lägger dessa bud. Jag har sålt bilar och fått skambud från diverse olika bilförsäljare, både auktoriserade och icke-auktoriserade, som inte verkar bry sig ett skvatt om sitt egna rykte...
När det gäller 0-postare här på forumet har jag hittills inte stött på några problem, eller överdrivna prutare. Sålde en Rolex för ett tag sedan, fungerade hur smidigt som helst!

Det som finns på Blocket som ändå gör det värt det är gruppen "bra med cash men ingen koll". Gärna en säljartyp med årsbonusen brinnande i fickan. Har sålt 3st klockor i 50tkr klassen på Blocket där KS-användarna konstant kört "Öh, det finns en likadan i Botswana för 37k. Du får 38k snabb affär" men som sålts till bra peng på Blocket. Men man får ju traggla sig igenom 49st kriminella drömmare per affär dock.

Det roligaste som hänt på Blocket ändå är killen som prutade på min 116710 och skröt om hur mycket pengar han hade och vilka klockor han haft. Googlade fram att han samtidigt sålde ett par mjukisbyxor(!) för typ 50kr på Blocket vilket jag raskt frågade hur det hörde ihop med hans dyra leverne. Då blev det tyst.

Senast ändrad:
Jag är kluven (som ovannämnda ved!)
Sålde min SSRSC på Blocket rätt fort denna vecka. Fick några skambud från forumet och valde byta annonplats. Det gick bra trots några skambud motsvarande 60% av det begärda priset. Jag brukar dock sälja på KS men denna gång fanns inget intresse.

Min värsta upplevelse på senare tid på blocket var nog år 2016 när jag skulle sälja en mycket fin Rolex DJ 16030 från 85 med jubilee', endast klockan och kanonfina värden från timegraphern. La ut en informativ annons för 23k och fick bud under 20, ca 17 etc så lite väl låga bud dök upp och jag tackade nej såklart. Då var man uppmjukad och inkörd men så plötsligt hör en snubbe av sig och vill betala kontant för det var det säkraste och han gav sig inte:banghead:. Man kan väl göra upp affären på en bank(inget han nämnde) men varför envisas?. Nästa på tur var en trevlig och pratglad student i 20-års åldern från Lund men när han fick se klockan F2F hos min lokala urmakare klagade han på ingen servicehistorik även om han hade värdena från timegraphern och kontrollerad av min urmakare.

Hans magkänsla var inte rätt men då undrade jag varför man inte frågar i telefonen om historiken när det är väsentligt för köpet?. Sedan kom frasen: "20k är rätt mycket för mig". Nybörjare:facepalm:. Tack för den. Slöseri med tid. Dörren nästa. Nästa på tur ett par i 30-års åldern, trevliga och välklädda där tanken var att damen skulle få Rolexen av sin pojkvän. Då smakade tydligen inte jubilee'-armbandet för det skulle vara oyster :facepalm:. Tack för den också. Ännu mer slöseri med tid. Hur man än övertalade dessa F2F-människor blev det pannkaka och jag har väl själv lärt mig något att ge ut så mycket info jag kan och nästan försäkra mig om att en affär blir av. Är mer eftertänksam nu innan jag drar iväg på en F2F-affär. Sålde sedan klockan för 20k till välkänd uris på blocket. Det var det lägsta jag förväntade mig alltså någon tusing eller ett par under det utsatta priset.

Senast ändrad:
Det som finns på Blocket som ändå gör det värt det är gruppen "bra med cash men ingen koll". Gärna en säljartyp med årsbonusen brinnande i fickan. Har sålt 3st klockor i 50tkr klassen på Blocket där KS-användarna konstant kört "Öh, det finns en likadan i Botswana för 37k. Du får 38k snabb affär" men som sålts till bra peng på Blocket. Man får ju traggla sig igenom 49st kriminella drömmare per affär dock.

Det roligaste som hänt på Blocket ändå är killen som prutade på min 116710 och skröt om hur mycket pengar han hade och vilka klockor han haft. Googlade fram att han sålde ett par mjukisbyxor(!) för typ 50kr på Blocket vilket jag raskt frågade hur det hörde ihop med hans dyra leverne. Då blev det tyst.
Han med mjukisbyxorna var väl definitionen på en drömmare:D

Det som finns på Blocket som ändå gör det värt det är gruppen "bra med cash men ingen koll". Gärna en säljartyp med årsbonusen brinnande i fickan. Har sålt 3st klockor i 50tkr klassen på Blocket där KS-användarna konstant kört "Öh, det finns en likadan i Botswana för 37k. Du får 38k snabb affär" men som sålts till bra peng på Blocket. Man får ju traggla sig igenom 49st kriminella drömmare per affär dock.

Det roligaste som hänt på Blocket ändå är killen som prutade på min 116710 och skröt om hur mycket pengar han hade och vilka klockor han haft. Googlade fram att han sålde ett par mjukisbyxor(!) för typ 50kr på Blocket vilket jag raskt frågade hur det hörde ihop med hans dyra leverne. Då blev det tyst.
Du känner inte till talesättet "ju hårdare kille, ju mjukare byxor"...

Haha. Måste återkomma till denna tråd. Du blir så trött på skambudare på blocket. Men själv @Audacion så sitter du som ny medlem och slänger upp annonser till överpris på klocksnack, av random crap som du budat hem till hälften av det du betalade på Tradera av bl.a. luis_fernando_lopez.

Det är väl ändå lite samma sak va?

Vart erbjuden en Pitbull(!) när jag några år sedan hjälpte en kompis sälja sin 116710 genom blocket.
Blev lite ställd, tänkte att ”fan den här killen kan ju inte vara seriös...”
Fel av mig. Killen skickade över bilder på vad såg ut att vara en smått ilsken Pitbull med munkorg. Han sa utöver detta ”Han bits bara litegrann. När gör vi affär?”
Var så pass ställd över det hela att jag inte ens svarade.
Det är nog det märkligaste för min del!

Jeg annonserer nesten alltid mine klokker på både KS og Blocket.
Har i 9 av 10 fall fått mye bedre betalt på blocket. Det har vært såpass store skillnader at jeg aldri hadde funderat på å ta det beste budet på KS även om jeg värdesetter en trygg affär. Iaf på klockor for 50k+

Selvfølgelig mange skambud på blocket som er lååångt under annonsert pris, men fått mange skambud på KS også - både av folk med mye og lite poster.

Haha. Måste återkomma till denna tråd. Du blir så trött på skambudare på blocket. Men själv @Audacion så sitter du som ny medlem och slänger upp annonser till överpris på klocksnack, av random crap som du budat hem till hälften av det du betalade på Tradera av bl.a. luis_fernando_lopez.

Det är väl ändå lite samma sak va?
@Tripiero.
Nej. Hur är det samma sak? Du måste inte köpa det jag säljer. Om jag lägger upp en klocka för 1000 kr betyder det att jag är villig att sälja den för 1000 kr. Om du inte vill ge 1000 kr för den, vet du vad? Då behåller jag gärna klockan. Dessutom säljer jag ju med box och med nytt batteri och för bra mycket bättre pris och mer för pengarna än andra som säljer samma eller liknande modell på t.ex Ebay & Chrono 24 vilket jag även påvisat i den tråden. Dessutom hade jag gärna betalt 1000 kr på Tradera om det var det auktionen kom upp till, så varför ska jag ändra min egen värdesättning bara för att jag hade tur och fick den billigare?

Vad spelar det för roll att jag är ny medlem? Visste inte att jag får bättre varor och har rätt att ta mer betalt ju längre jag har varit medlem. Stod inget om det när jag läste igenom villkoren, måste ha läst slarvigt.

Ang. "random crap". Antar att du tillhör gruppen som anser att allt som inte är Rolex eller Omega och fullset tillhör denna kategori. Så det är väl inte värt att diskutera med dig. Men som student som gillar vintage och gärna har på mig en lite egendomlig klocka med historia så anser ju jag att det är allt annat än det. Dessutom "Budat hem till hälften av det du betalde", snubblade du lite när du tänkte där eller?

@Tripiero.
Nej. Hur är det samma sak? Du måste inte köpa det jag säljer. Om jag lägger upp en klocka för 1000 kr betyder det att jag är villig att sälja den för 1000 kr. Om du inte vill ge 1000 kr för den, vet du vad? Då behåller jag gärna klockan. Dessutom säljer jag ju med box och med nytt batteri och för bra mycket bättre pris och mer för pengarna än andra som säljer samma eller liknande modell på t.ex Ebay & Chrono 24 vilket jag även påvisat i den tråden. Dessutom hade jag gärna betalt 1000 kr på Tradera om det var det auktionen kom upp till, så varför ska jag ändra min egen värdesättning bara för att jag hade tur och fick den billigare?

Vad spelar det för roll att jag är ny medlem? Visste inte att jag får bättre varor och har rätt att ta mer betalt ju längre jag har varit medlem. Stod inget om det när jag läste igenom villkoren, måste ha läst slarvigt.

Ang. "random crap". Antar att du tillhör gruppen som anser att allt som inte är Rolex eller Omega och fullset tillhör denna kategori. Så det är väl inte värt att diskutera med dig. Men som student som gillar vintage och gärna har på mig en lite egendomlig klocka med historia så anser ju jag att det är allt annat än det. Dessutom "Budat hem till hälften av det du betalde", snubblade du lite när du tänkte där eller?

Hahaha. Avskyvärt dålig defensiv.

Men om du gärna velat betala 1000kr för klockan du köpte för 600kr, varför behåller du den då inte?
Ang. ditt antagande att jag tillhör gruppen blabla... Nej, mitt senaste köp för 2v sedan var en strösslad Corum som Ingen kommer köpa för vad jag själv betalade.

Pajas.

Hahaha. Avskyvärt dålig defensiv.

Men om du gärna velat betala 1000kr för klockan du köpte för 600kr, varför behåller du den då inte?
Ang. ditt antagande att jag tillhör gruppen blabla... Nej, mitt senaste köp för 2v sedan var en strösslad Corum som Ingen kommer köpa för vad jag själv betalade.

Pajas.
Det är ingen defensiv, det är sakliga argument. Något du verkar sakna då du förlitar dig på förolämpningar istället.

Ang. varför jag inte behåller den så har jag köpt en annan 40-tals tank från Cortébert jag blivit mer förtjust i sen dess och då får inte min Tissot någon tid på armen längre.

Tillbaka
Topp