Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Exakt. För varje annons här ramlar det ju in minst fem liknande skambud, "Sista pris?" eller bytesförslag trots att man undanber sig det...Kan låta meddela att detta beteende inte är helt olikt många 0-postares skambud på annonser här på Klocksnack numera..
Aldrig någonsin hänt mig, måste haft tur eller vettiga priser.Exakt. För varje annons här ramlar det ju in minst fem liknande skambud, "Sista pris?" eller bytesförslag trots att man undanber sig det...
Du är så rätt. Hela tiden.Aldrig någonsin hänt mig, måste haft tur eller vettiga priser.![]()
Jag har nog inte heller fått konstiga förslag. Däremot en hel del "däcksparkare" som säger att dom ska köpa för att sedan sluta att svara. Här på KS då alltså.Aldrig någonsin hänt mig, måste haft tur eller vettiga priser.![]()
Känner inte heller igen detta, det mesta jag sålt har gått fort till utsatt pris. Som andra skriver har dock folk hört av sig med frågor som besvarats för att sedan helt tystna. Tycker man kan skriva om man inte längre är intresserad då man ofta kan ha flera intressenter.Aldrig någonsin hänt mig, måste haft tur eller vettiga priser.![]()
Inte bara 0-postare...Kan låta meddela att detta beteende inte är helt olikt många 0-postares skambud på annonser här på Klocksnack numera..
Precis. Jag har haft ett antal smidiga affärer med 0-postare men fått flertalet halvmärkliga PM från användare med mycket fler inlägg än vad jag själv har. Så att helt härleda fenomenet till posthistoriken känns inte helt korrekt.Inte bara 0-postare...
Min Breitling SO ute för 14 k... och personen försökte skambuda och tyckte att jag hade tråkig prissättning och det fanns likadana klockor på eBay för 9.5 k...
https://klocksnack.se/threads/breitling-superocean-42-mm.103481/
![]()
Han kanske trodde att du sålde en ”orten-AP”Han måste ju ha skojat med dig. Eller haft några allvarliga psykiska besvär..
Jag blev erbjuden exakt denna Armani, listpris 1400 kr, i utbyte mot min Audemars Piguet i 18k guld. Men JAAAAAAAA!!!!! äntligen budet jag längtat efter..
![]()
Han med mjukisbyxorna var väl definitionen på en drömmareDet som finns på Blocket som ändå gör det värt det är gruppen "bra med cash men ingen koll". Gärna en säljartyp med årsbonusen brinnande i fickan. Har sålt 3st klockor i 50tkr klassen på Blocket där KS-användarna konstant kört "Öh, det finns en likadan i Botswana för 37k. Du får 38k snabb affär" men som sålts till bra peng på Blocket. Man får ju traggla sig igenom 49st kriminella drömmare per affär dock.
Det roligaste som hänt på Blocket ändå är killen som prutade på min 116710 och skröt om hur mycket pengar han hade och vilka klockor han haft. Googlade fram att han sålde ett par mjukisbyxor(!) för typ 50kr på Blocket vilket jag raskt frågade hur det hörde ihop med hans dyra leverne. Då blev det tyst.
Du känner inte till talesättet "ju hårdare kille, ju mjukare byxor"...Det som finns på Blocket som ändå gör det värt det är gruppen "bra med cash men ingen koll". Gärna en säljartyp med årsbonusen brinnande i fickan. Har sålt 3st klockor i 50tkr klassen på Blocket där KS-användarna konstant kört "Öh, det finns en likadan i Botswana för 37k. Du får 38k snabb affär" men som sålts till bra peng på Blocket. Man får ju traggla sig igenom 49st kriminella drömmare per affär dock.
Det roligaste som hänt på Blocket ändå är killen som prutade på min 116710 och skröt om hur mycket pengar han hade och vilka klockor han haft. Googlade fram att han sålde ett par mjukisbyxor(!) för typ 50kr på Blocket vilket jag raskt frågade hur det hörde ihop med hans dyra leverne. Då blev det tyst.
Vintage AP i 18k guld.Vad är det du tycker är värt 17k?
@Tripiero.Haha. Måste återkomma till denna tråd. Du blir så trött på skambudare på blocket. Men själv @Audacion så sitter du som ny medlem och slänger upp annonser till överpris på klocksnack, av random crap som du budat hem till hälften av det du betalade på Tradera av bl.a. luis_fernando_lopez.
Det är väl ändå lite samma sak va?
@Tripiero.
Nej. Hur är det samma sak? Du måste inte köpa det jag säljer. Om jag lägger upp en klocka för 1000 kr betyder det att jag är villig att sälja den för 1000 kr. Om du inte vill ge 1000 kr för den, vet du vad? Då behåller jag gärna klockan. Dessutom säljer jag ju med box och med nytt batteri och för bra mycket bättre pris och mer för pengarna än andra som säljer samma eller liknande modell på t.ex Ebay & Chrono 24 vilket jag även påvisat i den tråden. Dessutom hade jag gärna betalt 1000 kr på Tradera om det var det auktionen kom upp till, så varför ska jag ändra min egen värdesättning bara för att jag hade tur och fick den billigare?
Vad spelar det för roll att jag är ny medlem? Visste inte att jag får bättre varor och har rätt att ta mer betalt ju längre jag har varit medlem. Stod inget om det när jag läste igenom villkoren, måste ha läst slarvigt.
Ang. "random crap". Antar att du tillhör gruppen som anser att allt som inte är Rolex eller Omega och fullset tillhör denna kategori. Så det är väl inte värt att diskutera med dig. Men som student som gillar vintage och gärna har på mig en lite egendomlig klocka med historia så anser ju jag att det är allt annat än det. Dessutom "Budat hem till hälften av det du betalde", snubblade du lite när du tänkte där eller?
Som man bäddar får man ligga, som en säger. Du brukar bädda bra @yonsson. Med andra ord, en bra annons= oftast bra respons.Aldrig någonsin hänt mig, måste haft tur eller vettiga priser.![]()
Det är ingen defensiv, det är sakliga argument. Något du verkar sakna då du förlitar dig på förolämpningar istället.Hahaha. Avskyvärt dålig defensiv.
Men om du gärna velat betala 1000kr för klockan du köpte för 600kr, varför behåller du den då inte?
Ang. ditt antagande att jag tillhör gruppen blabla... Nej, mitt senaste köp för 2v sedan var en strösslad Corum som Ingen kommer köpa för vad jag själv betalade.
Pajas.
Är det den här du säljer? https://www.blocket.se/helsingborg/Tag_Heuer_Monaco_Automatic_Herr_82338896.htm?ca=8&w=3Det är ingen defensiv, det är sakliga argument. Något du verkar sakna då du förlitar dig på förolämpningar istället.
Ang. varför jag inte behåller den så har jag köpt en annan 40-tals tank från Cortébert jag blivit mer förtjust i sen dess och då får inte min Tissot någon tid på armen längre.