• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skateboard tråden

Min 16-åring är skejtsåld och skejtar i princip varje dag sen nåt år tillbaka. @Aquaracer2 har tidigare ställt upp som bollplank vid brädköp men nu behöver jag mer hjälp. Om ni har gamla brädor ni vill bli av med så tar jag tacksamt emot. Alltså bara brädorna, jag tänkte fixa lite cool rumsinredning åt gossen. Dra ett pm ifall ni har nåt vetja :)

Min 16-åring är skejtsåld och skejtar i princip varje dag sen nåt år tillbaka. @Aquaracer2 har tidigare ställt upp som bollplank vid brädköp men nu behöver jag mer hjälp. Om ni har gamla brädor ni vill bli av med så tar jag tacksamt emot. Alltså bara brädorna, jag tänkte fixa lite cool rumsinredning åt gossen. Dra ett pm ifall ni har nåt vetja :)
Ska kolla om jag har. Hade ett tag... väldigt mycket gamla oknäckta brädor. Men vet inte om jag har något kvar alls nu.

Påtal om att återvinna brädor så hade jag en bekant som limmade ihop brädor med maskin, pressade alltså. Och sen svarvade ut allt möjligt. Skålar, armband osv. Rätt kul idé. Väldigt färgglatt då nästan alla brädor har en färgad träskiva i sig.

Ska kolla om jag har. Hade ett tag... väldigt mycket gamla oknäckta brädor. Men vet inte om jag har något kvar alls nu.

Påtal om att återvinna brädor så hade jag en bekant som limmade ihop brädor med maskin, pressade alltså. Och sen svarvade ut allt möjligt. Skålar, armband osv. Rätt kul idé. Väldigt färgglatt då nästan alla brädor har en färgad träskiva i sig.

Det här är, på riktigt, en dröm:

Stort tack för det! Jag tänkte skruva fast de brädor jag lyckas sourcea på en obehandlad plywoodskiva och bulta upp den på väggen. Det kan nog bli ballt. Eller möjligen göra hyllor av några.

Hallå alla skejtare. Gammal streetåkare här men numera longboardåkare. Finns det några göteborgsåkare här ?? för typ 10 år sen så var det åkträff i slottsskogen på onsdagar om jag inte minns fel..Nån som vet om det pågår nåt liknande numera ?

Hallå alla skejtare. Gammal streetåkare här men numera longboardåkare. Finns det några göteborgsåkare här ?? för typ 10 år sen så var det åkträff i slottsskogen på onsdagar om jag inte minns fel..Nån som vet om det pågår nåt liknande numera ?
Jag brukade köra där och ramberget men tror inte att konceptet levet längre tyvärr.

BUMP! Har vi några här som åker fortfarande? Jag har tagit upp skejtandet och min förhoppning är att åka runt till lite betongparker i sommar. Jag börjar med Örebros park nu på onsdag.
Blir allt för sällan idag, för rädd om händerna. Men är verkligen som att cykla för mig, behöver bara en timme eller två så är jag tillbaka helt okej. Är fruktansvärt sugen på att åka lite i sommar

Kul tråd!
Åker, men det är för sällan.
Tänkte ta mig i kragen och snickra en microramp på tomten, det blir nog av vilket år som helst nu.

Skateboard alltså, jäkla skoj. Åkte en del som yngre och återupptog åkande för omkring 5 år sen, men det blev tyvärr en kort comeback då min vän jag åkte med flyttade från stan så nu har jag inte åkt igen på några år. Suget finns dock alltid i bakhuvudet, och Örebro där jag bor har en bra skatekultur så det är inte omöjligt med en till comeback igen. Finns ett gäng 40+ gubbar som åker också vet jag.
AndroVid_9714.gif

AndroVid_1392.gif

Senast ändrad:
Kul tråd! Och alltid roligt när något väcks på nytt! Körde park sk8 när man var ett kiddo som sen byttes till att bomba backar med longboard, men tror nog att tråden fått mig att vilja ta fram en bräda igen! (Om inte minnet sviker med åldern så ska jag har en laserskuren aluminium bräda på vinden med ett par okej Paris truckar) får bli imorgon när jag ska växla från vinter till sommar på cykeln! Vad är en sommar utan skrubbsår 🤷🏼‍♂️

Tillbaka
Topp