Jag ska fråga lokala kontoret här. Vore guld om de säger annat, skulle lösa mitt problem. Tack för info, uppdaterar när jag fått deras svar.Frågade även hos två olika Bussgodskontor. Mysko.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag ska fråga lokala kontoret här. Vore guld om de säger annat, skulle lösa mitt problem. Tack för info, uppdaterar när jag fått deras svar.Frågade även hos två olika Bussgodskontor. Mysko.
Vad kostade det då?Talade med jetpack för ett tag sedan och dom kunde fixa både frakt och extern försäkring men dom var ganska dyra
Har för mig att klocka försäkrat till 140kkr till Irland skulle kosta ca 4500Vad kostade det då?
Finns det ens säker frakt via Blocket? Är väl dessa som blivit kapade på vägen ibland? Eller har de ändrat system?Nån som vet hur man försäkrar upp ”säker frakt” via blocket för att komma upp i försäkringsvärde 10.000? Standardfrakten täcker bara upp till 5.000.
Trevlig kväll!
Ingen aning. ”Säker frakt” är så de själva benämner det. Vad som känns bra är att säljaren identifierar sig med bank-id och att pengarna betalas ut till säljaren när jag som köparen godkänt att varan är enligt beskrivning. Varorna skickas med schenker. Köper hellre på KS.Finns det ens säker frakt via Blocket? Är väl dessa som blivit kapade på vägen ibland? Eller har de ändrat system?
Blocket är typ internets sista utpost.Ingen aning. ”Säker frakt” är så de själva benämner det. Vad som känns bra är att säljaren identifierar sig med bank-id och att pengarna betalas ut till säljaren när jag som köparen godkänt att varan är enligt beskrivning. Varorna skickas med schenker. Köper hellre på KS.
Köpte en liten tavla för 1000 kr på lauritz. Frakten via MTAB kostade 1600 kr. Dom är ett skämt.
Köpte en liten tavla för 1000 kr på lauritz. Frakten via MTAB kostade 1600 kr. Dom är ett skämt.
Läste i det finstilta på Secursus att försäkringen inte gäller vid köp eller försäljning via en marketplace. Vilket då inte skulle täcka Blocket, Ebay, Chrono24 m.m.Online Parcel Insurance – Save up to 70% | Secursus
Secursus' parcel insurance is the easiest way to insure your valuable parcels up to £90,000. Protect your high value items from loss, theft and damage.www.secursus.com
Kombineras med fraktbolag, exemeplvis DHL eller Fedex.
Inte råkat ut för något, och har därav ej använt mig av försäkringen.
6.2. THE PARCEL INSURANCE DOES NOT COVER:
- ITEMS SHIPPED THAT ARE SOLD/PURCHASED ON AN ONLINE MARKETPLACE BY INDIVIDUALS. ONLY OFFICIAL BUSINESSES WILL BE COVERED UNLESS APPROVED IN WRITING.
Kolla med bussgods, skickade med värde 130k fullt försäkrad via dem i somras. De visste att det innehöll klocka. Gick på runt tusenlappen.Hej, har typt ringt alla transportörer och de har ändrat villkor precis och nu avråder även Schenker från använda dom då klockor ska bli ett undantag...... Ingen verkar på riktigt ha en transportförsäkring för klockor typ 45.000 när man frågar dom även om deras hemsidor säger annorlunda. Någon som har ett förslag på vettigt bolag gällande separat försäkring?
Sorry glömde skriva att den ska till TysklandKolla med bussgods, skickade med värde 130k fullt försäkrad via dem i somras. De visste att det innehöll klocka. Gick på runt tusenlappen.
Hittade ett externt bolag som försäkrar 45.000 för 43€ om man väljer Fedex. De har samarbete med alla bolag. Fick snabbt svar från deras kundtjänst dessutom. Secursus.com. Tack till @hook för bra hjälp
Tog mig friheten att googla fram tjänstevillkoren, det stämmer som ni alla säger, klockor får man inte skicka med postpaket.
Inte jättebra information från deras kundtjänst i det här fallet
Stämmer kanske inte riktigt till 100%.Det var ju det jag gjorde, litade inte på vad det skreks om här å ringde postnord
Klart man får men flera av speditörerna avråder från det då deras försäkringar eventuellt inte täcker förlust. Nedan från Schenkers försäkringsavdelning.Stämmer kanske inte riktigt till 100%.
Klockor får man jättegärna skicka, beroende på värde och annat kanske det inte rekommenderas men att man inte får är väl hårt.