• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skicka utomlands

Hur mycket risk är du beredd att ta, OM något skulle gå fel?

Om du är beredd att skicka utan försäkring:
Jag skulle vilja hävda att rekommenderat brev "paket" med "lågt" värde angivet och "mekaniska komponenter" som beskrivning har fungerat bra för mig. Men det var ingen jättedyr klocka. Skicka inte med läderarmband, speciellt inte om de ser ut att komma från "utrotningshotade" djur. Enligt min erfaranhet tappar svenska och japanska posten mycket sällan bort rek-brev.
Jag kan tillägga att jag fått UPS paket där värdet på innehållet stod utskrivet på adresslappen. Dvs inte ens på en tulldeklaration, då detta var inom EU, utan på UPS egna datorutskrivna etiketter. Kan vara så att avsändaren angivet värdet för att få fullvärdesförsäkring av UPS, men varför då skriva ut det på adresslappen, fullkomligt sanslöst!

Jag vet inte om UPS håller på med liknande dumheter fortfarande - men det är ju som att be om att personer med svag moral skall göra dumma saker.

Jag kan tillägga att jag fått UPS paket där värdet på innehållet stod utskrivet på adresslappen. Dvs inte ens på en tulldeklaration, då detta var inom EU, utan på UPS egna datorutskrivna etiketter. Kan vara så att avsändaren angivet värdet för att få fullvärdesförsäkring av UPS, men varför då skriva ut det på adresslappen, fullkomligt sanslöst!

Jag vet inte om UPS håller på med liknande dumheter fortfarande - men det är ju som att be om att personer med svag moral skall göra dumma saker.
Jag köpte en klocka för 37k av en professional dealer i Japan via C24. Den låg i brevlådan när jag kom hem från jobbet. Vår brevlåda är olåst och sitter på en stolpe vid vägen... Vet inte vem som hade klantat sig. Antingen var det DHL eller så hade säljaren valt bort leverans med signatur.

Tillbaka
Topp