Télagh
Basic
Verkar som att dem har samma problemLånar tråden lite istället för att göra en ny: Jag har precis sålt en klocka till Watchfinder och ska skicka till deras anläggning i Paris.
Tom på WF erbjöd att arrangera frakten från min ände genom att beställa emplage och boka en frakt med DHL, allt som jag tog emot igår.
Vad som följde med var väldigt tydliga instruktioner på hur klockan skulle paketeras etc, men jag blir lite fundersam för det verkar motsägelsefullt med vad DHL skriver?
Enligt instruktionerna från WF så ska jag försegla påsen och inte under några omständigheter nämna klockor eller Watchfinder på paketet, vilket är mer än vettigt i mina ögon. Men när jag får orderbekräftelse från DHL inför upphämtningen så står det att jag ska paketera/försegla påsen framför kuriren, för att det inte ska vara otillåtna varor i paketet. Igen - jag förstår resonemanget, men det känns så klart väldigt motsägelsefullt.
Sen nu när jag läser på DHL's hemsida under varor som ej är tillåtet att skicka så står såklart klockor med under "icke tillåtna gods", därmed även varor som överstiger ett värde på 5000:-.
Så vad gäller om klockan mot förmodan (peppar peppar) försvinner under transport? Tom hade informerat mig att allt är försäkrat, men allt som står hos DHL talar emot?
![Face with tears of joy :joy: 😂](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f602.png)
Inga fraktbolag verkar vilja försäkra klockor. Skulle något hända kommer förmodligen DHL neka ansvar, med all rätt med tanke på deras villkor. Det blir sedan en tvist mellan dig och WF vilket förmodligen inte kommer leda någonstans.