• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skjortor

Gavve

Greven
2-Faktor
-15 kg, grattis.
Får man fråga om dina mått?

Vet inte riktiga mina mått men runt 73+/-kg och ca 1.78.
Jag återkommer då jag har fått hem dem.

Jag köpte 5 skjortor för 1250kr o_O

Vi får hoppas att de sitter skapligt, jag köpte en slim fit M därifrån "på prov" på rea då jag ändå köpte skor och den var stor i armarna, stor i midjan och dessutom lite för kort i ärmarna... Som referens kör jag M på custom fit Ralph Lauren, är cirkus 1,79 lång på dryga 85 pannor
 

calzone

Vacheron
Sålänge dom sitter bra och jag trivs i dom så spelar märket ingen roll, Köpte 3 stycken skjortor idag på Dressman för 807 : - Kronor ;)
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Så, 5 skjortor från Charles Tyrwhitt beställda. 4 stycken i Slimfit L och en 16,5"x35". Ska bli intressant. 15 dagars leverans?
 

Josef B

Bestraffaren
Har alltid gillat Shirt Factorys skjortor och även dussinet Hackett, sitter perfekt på mig! RL har jag tyvärr haft dåliga erfarenheter av i yngre åren, så de köper jag inte igen. Funderar faktiskt på att prova Eton, ser väldigt stiliga ut.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
http://www.ctshirts.co.uk
Så här ser min order ut:
CA087LBU_13.jpg







CB088PCH_13.jpg







CB089PNK_13.jpg







CO056PNK_13.jpg







FB045PNK_13.jpg
 
Är själv väldigt svag för burberry och då generellt brit kollektionen. Finns många snygga modeller och de sitter bra på min väldigt späda kropp. Gillar att de flesta finns med loggan i samma färg som tyget så den inte sticker ut så mycket utan mer detaljer på insidan av kragen osv.

Har några hilfiger, RL, armani, aquascutum och till och med en dressman men Burberry är det som gäller för mig så ofta det går.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
För oss som har mindre mått runt bringan än runt midjan rekommenderas Melka. Liiite mer loose fit ;)
 

_jonte

Patek
Försöker köra svenska märken om de har bra skit för stunden. Typ Our Legacy, Acne, NN07, osv har oftast mycket snyggt med fin kvalle. Gillar ej så mycket uppklädda skjortor så typ Stenströms, Eton, etc går bort. Annars gör ju RL, Gant Rugger, och liknande mycket trevligt.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Fick hem mina skjortor från Charles Tyrwhitt igår.
Riktigt fina och kvalitén är gedigen. Dessvärre passar bara 1 av 5. Resten får returneras.
Det är deras Casual SlimFit som blev alldeles för stor. Provar M istället vilket känns helt sjukt, att jag skulle ha M alltså.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Fick hem mina skjortor från Charles Tyrwhitt igår.
Riktigt fina och kvalitén är gedigen. Dessvärre passar bara 1 av 5. Resten får returneras.
Det är deras Casual SlimFit som blev alldeles för stor. Provar M istället vilket känns helt sjukt, att jag skulle ha M alltså.

Trist, hur var de för stora? Få långa armar, för bred midja?

Jag är lite i valet och kvalet om jag ska beställa något, men det blir oftast skit och jag får skicka tillbaka. Är relativt lång och smal och gillar slimfit.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Trist, hur var de för stora? Få långa armar, för bred midja?

Jag är lite i valet och kvalet om jag ska beställa något, men det blir oftast skit och jag får skicka tillbaka. Är relativt lång och smal och gillar slimfit.

Ärmarna va helt ok. Det är vidden över framför allt magen/midjan som va problemet.
Är 175 cm och väger 82-85 kg.
Är bred över rygg och axlar och ganska smal över midja/mage. Tror att man som "smal" behöver iaf extra smlifit för att närma sig. Då känns deras "Formal Shirts" bättre i storlekarna där jag beställden en 16" smilfit, dock hade nog extra slimfit suttit bättre.
 

OBRKV

Cartier
Om det är någon som letar schyssta oxford-skjortor till en billig peng kan jag tipsa om Uniqlo! Riktigt trevliga. Dock inget du kan handla i Sverige (än).
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Ärmarna va helt ok. Det är vidden över framför allt magen/midjan som va problemet.
Är 175 cm och väger 82-85 kg.
Är bred över rygg och axlar och ganska smal över midja/mage. Tror att man som "smal" behöver iaf extra smlifit för att närma sig. Då känns deras "Formal Shirts" bättre i storlekarna där jag beställden en 16" smilfit, dock hade nog extra slimfit suttit bättre.

Hmm då får det kanske bli extra slimfit och formal shirt för mig, är 185cm och 77-80kg.
 
Topp