Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sälja skjortor? Går det att få vettigt betalt för begagnade skjortor?
Jag köper nästan uteslutande Boss eftersom jag vet att de passar.
Latmasken i mig undrar om det finns några som är lättare att stryka än andra? Ska man titta efter något speciellt för att hitta en så lättstruken som möjligt?
Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
Rent generellt så brukar de brittiska slimfit-varianterna vara rymligare än svenska diton (stenströms, eton..)Tänkte jag skulle prova Charles Tyrwhitt. Hur uppfattar ni storlekarna?
jag gillar TM's slim fit, men beror på vad du jämför dem med vad gäller storlekHmm, trycker nog på beställa knappen hos TM Lewin ikväll. Dock dåligt med info kring storlekarna på deras casual.
Deras slimfit verkar ha större skillnader mellan bröst och midjemått än de svenska och amerikanska motsvarigheterna.
Jag har beställt 5st oxford skjortor med button down krage i storlek M slim fit från Charles Tyrwhitt. Dem bör dyka upp imorgon.Tänkte jag skulle prova Charles Tyrwhitt. Hur uppfattar ni storlekarna?
BrooksBrothers oxford (dom flesta iaf?) är "strykfria" och grymt lätta att stryka, funkar säkert att inte stryka alls, men det har jag aldrig provat!
Brooks Brothers slimfit?jag gillar TM's slim fit, men beror på vad du jämför dem med vad gäller storlek
Jag har beställt 5st oxford skjortor med button down krage i storlek M slim fit från Charles Tyrwhitt. Dem bör dyka upp imorgon.
Ok, när vi ändå är inte på TM. Kommit fram till att jag skall ha 15,5 på deras dressade. Men hur är deras casual-serie i storlekarna?DW6900MS: de har jag faktiskt ej provat. Däremot Curtis & Hawkes + TM = bra grejer
Det kan jag tyvärr inte säg då jag har nu gått ner 15kg sen nyår. Innan hade jag 15 32/33 custom fit på mina RL och dom sitter lite ''säckigt'' på mig nu. Nu innan jag beställde från CT så kolla jag deras måttabell, mätte på mig och kom fram till att M slim fit bör passa bra. Återstår att se, annars får jag skicka tillbaka. :/Vad har du för storlek hos typ Stenströms, RL eller liknande? Tycker deras storleksförklaring lämnar en del övrigt att önska.
Det kan jag tyvärr inte säg då jag har nu gått ner 15kg sen nyår. Innan hade jag 15 32/33 custom fit på mina RL och dom sitter lite ''säckigt'' på mig nu. Nu innan jag beställde från CT så kolla jag deras måttabell, mätte på mig och kom fram till att M slim fit bör passa bra. Återstår att se, annars får jag skicka tillbaka. :/
Jag har slimfit på TM, storlek 16 i hals och 35 i arm. Slim fit på Hawes & Curtis med 15,5 + 35. Stenströms 41 SlimfitOk, när vi ändå är inte på TM. Kommit fram till att jag skall ha 15,5 på deras dressade. Men hur är deras casual-serie i storlekarna?
Vet inte riktiga mina mått men runt 73+/-kg och ca 1.78.-15 kg, grattis.
Får man fråga om dina mått?
Finns BB på NK ?