Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Singel. Dubbel är bland det fulaste som finns i skoväg (ingen harmoni alls i designen).Jag tänkte handla min första Loake 1880 och har kikat på tre olika modeller. Men vet inte riktigt om jag ska ha singel eller dubbel monkstrap, och om det ska vara i mocka eller skinn. Utifrån min egen erfarenhet så är mocka känsligare för allt möjligt. Men det kanske är annorlunda på Loake?
Vad hade ni valt och motivera gärna..
![]()
![]()
![]()
Singel. Dubbel är bland det fulaste som finns i skoväg (ingen harmoni alls i designen).
Och mocka håller bättre än vad många tror (samt mer lättskött än vanligt skinn).
Självklart, ingenting kan vara objektivt fult!En minst sagt Subjektiv åsikt...
Fick bli ett par Adidas Rod laver!
![]()
![]()
Single alla dagar! Extremt mycket roligare och mer lågmält alternativ.
Jag är inne på köpa ett eller två par skor från Meermin, men jag behöver lite hjälp med storlek. Hur är Meermin i storlekarna? Mest inne på deras svarta DM, är de smala? Jag har allt från 42-45 i olika skor och därav osäkerheten.. Någon som har ett par DM från Meermin som kan jämföra med strl från t.ex converse/vans?
Vänliga hälsningar /sneakerstönt.
![]()
Just det här har det skrivits ganska utförligt om tidigare i tråden och det finns några riktigt bra jämförelsetabeller när det gäller storlekar mellan olika skotyper. Dessa kan vara värda att kolla in.
Jag äger inga DMS men har några skor på Hiro-lästen. Jag gillar mina skor ganska tighta och jag kör 8or på Cons och har både 7,5 och 7 på mina Meermins beroende på skotyp och användningsområde.
Första gången jag beställde från Meermin så ritade jag av min fot på papper och använde deras mått-tabell på hemsidan, det funkade riktigt bra.
Tack, då ska jag försöka söka bättre ang. storlekar.
Om man klickar på "Sizing" på deras hemsida så står det inte vad skillnaden är på 8.5 och 9.5, det kanske inte skiljer så mycket?
Har lite problem med mina Pembroke och Grasmere. De klämmer åt något sjukt på sidan av foten under lilltån på vänster fot. Blir ett fint blåmärke där efter några dagar i skorna. Tips på vad man kan göra för att åtgärda detta? De sitter perfekt i övrigt.
Tycker att det blir bäst att fixa det själv.Har lite problem med mina Pembroke och Grasmere. De klämmer åt något sjukt på sidan av foten under lilltån på vänster fot. Blir ett fint blåmärke där efter några dagar i skorna. Tips på vad man kan göra för att åtgärda detta? De sitter perfekt i övrigt.
Är de nya? Det kan vara så enkelt att du behöver ge lädret lite tid att mjukna något genom att gå in dem. Ger det inte med sig kan du alltid få dem utlästade.
Det låter som att de är aningen för små. Jag hade lämnat in dem till en skomakare och bett om få dem utlästade något – säg en halv storlek. Pembroke är en för vacker modell för att man ska känna obehag inför att ta på sig dem på grund av att de smärtarHar gått i dem cirka en månad nu och det trycker på i samma del av foten. Värsta är att det blir svullet just där och att andra skor nu också trycker på. Det är mina Pembroke som är den stora boven i dramat.
Dom här ska jag köpa när jag blir stor.
![]()
![]()
Snarlika Common P på bild tycker jag...
Ja, typ därför jag köpte dom haha!
Grymma! Akta dig bara för allt mycket polish på partier där skon "rör" på sig mycket. Tex. Precis efter capen. försök använda créme i så stor utsträckning som möjligt och skippa den polerade och glansiga känslan som annars lätt bara krackelerar och blir ful efter enklare användning. Får visst har di använt polish över hela skon, eller har du bara gått väldigt hårt på med borsten?Först vill jag tack Fabian och Whedda för era tips.
Okej, så jag tycker att mina italigente såg för taskiga ut, liksom dassiga. Så beslöt mig för att putsa dessa, obs detta är första gången jag gör detta. Grön som jag är på ämnet har jag nu suttit i ca 4 timmar för att de skall se någorlunda coola ut liksom.
Hur lyder domen? Okej, bättre, grymma eller har jag helt och hållet förstört skiten?
PS: Har använt mig av både brun och svart puts.
Innan:
![]()
Efter:
![]()
Grymma! Akta dig bara för allt mycket polish på partier där skon "rör" på sig mycket. Tex. Precis efter capen. försök använda créme i så stor utsträckning som möjligt och skippa den polerade och glansiga känslan som annars lätt bara krackelerar och blir ful efter enklare användning. Får visst har di använt polish över hela skon, eller har du bara gått väldigt hårt på med borsten?
Först vill jag tack Fabian och Whedda för era tips.
Okej, så jag tycker att mina italigente såg för taskiga ut, liksom dassiga. Så beslöt mig för att putsa dessa, obs detta är första gången jag gör detta. Grön som jag är på ämnet har jag nu suttit i ca 4 timmar för att de skall se någorlunda coola ut liksom.
Hur lyder domen? Okej, bättre, grymma eller har jag helt och hållet förstört skiten?
PS: Har använt mig av både brun och svart puts.
Innan:
![]()
Efter:
![]()
Pratats mycket om sneakers här det senaste och när vi går mot ljusare tider blir även jag sugen på att variera mig och inte bara bära klassiska skor. Detta par är nya för året, de är från Vagabond och köpta på outlet, säkert något år gamla alltså. Förmodligen inte värda det som de kostade från början men för 300 :- kändes det riktigt värt. Kommer att bäras med chinos, jeans och shorts framöver.
![]()
I dagsljus
![]()
I skugga
![]()
Ser ut som två helt olika par skor, är fan nöjd![]()