• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Sneakersuget kom tillbaks nu när det strax (???) är vår och varmt...

Funderar starkt på att plocka upp ett par orange Superstar.
Vad tror Ni? För mycket?? RicVin

AD115B044-H11@10.jpg

Erik1, kikat något på Buttero? Tror att de ligger på 1500-2000, någonstans där...
Tack för tipset! Men verkade ligga likadant prismässigt som Schedin & CP. Erik Schedin kan jag tipsa om dock, 2" för ett par supercleana vita trainers. En bekant läste med honom på Beckmans.
"100% calf leather with a perforated leather lining and a stitched on rubber sole. No logos or labels. Made in Italy."

Blev ett par Jack purcells till från Mr porter, hehe.. Landar nog på lådan snart.

Jag har ett par oanvända dojjor med skinnsula som jag funderar att sätta tåjärn på.

Är det värt det? Och bör man isf sätta dit dem innan man använder dem, eller spelar det ingen roll?

Sliter du skor mycket längst fram?

Efter ett tag, iof brukar det ta ganska lång tid, brukar jag 'gå igenom' sömen på tåpartiet. Jag har förstått det som att det inte behöver vara ett problem, sulan ska ju ändå sitta fast, men jag tänkte om man borde vara förutseende.

Att sätta dit tåjärn verkar ju vara en ganska billig investering liksom.

Jag tänkte handla min första Loake 1880 och har kikat på tre olika modeller. Men vet inte riktigt om jag ska ha singel eller dubbel monkstrap, och om det ska vara i mocka eller skinn. Utifrån min egen erfarenhet så är mocka känsligare för allt möjligt. Men det kanske är annorlunda på Loake?

Vad hade ni valt och motivera gärna..

ImageUploadedByTapatalk1428325847.024135.jpg

ImageUploadedByTapatalk1428325865.858666.jpg

ImageUploadedByTapatalk1428325877.313622.jpg

Har de 2 sista
Gillar båda men använder de i mocka på sommaren och de andra året runt
Gillar dm bättre rent utseendemässigt

Mest randsytt i den här tråden, men jag kastar in en sneakersfråga ändå.
Vad "ska" man ha för sneakers om Stan Smith och superstar känns för "vanligt"? Typ samma stil och pris, men kanske lite roligare.

Mest randsytt i den här tråden, men jag kastar in en sneakersfråga ändå.
Vad "ska" man ha för sneakers om Stan Smith och superstar känns för "vanligt"? Typ samma stil och pris, men kanske lite roligare.

Kolla ett par sidor bakåt i tråden, det är en av de vanligaste skofrågorna som avhandlats här på sistone nu när vi närmar oss våren. Det har kommit fram många bra tips faktiskt.

Facit är ju ett par från Common Projects. Men det är tyvärr långt ifrån samma prisklass.

Jag tänkte handla min första Loake 1880 och har kikat på tre olika modeller. Men vet inte riktigt om jag ska ha singel eller dubbel monkstrap, och om det ska vara i mocka eller skinn. Utifrån min egen erfarenhet så är mocka känsligare för allt möjligt. Men det kanske är annorlunda på Loake?

ImageUploadedByTapatalk1428325847.024135.jpg

ImageUploadedByTapatalk1428325865.858666.jpg

ImageUploadedByTapatalk1428325877.313622.jpg

Single alla dagar! Extremt mycket roligare och mer lågmält alternativ.

Med en bra impregneringsspray tål mockaskorna mer än skinnskorna. Själv hade jag kört på de dubbla, känns som en modell som är enklare att bära. Gällande mocka eller skinn så är det förstnämnda lite mer avslappnat och kalv lite mer formellt.

Tillbaka
Topp