• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Brogues, loafers, bluchers m.m i alla ära - men detta är ändå de skor jag älskar mest.

Köpta på second hand för några 50-lappar, ungefär 3 år sedan. Har sedan dess nästan använt dem dagligen som tofflor för snabba utomhusaktiviteter. Måla om trappuppgången, fram och tillbaka till tvättstugan, ner för att slänga sopor, till Coop för att köpa glass osv osv. Men det är inget skit som helst. Prima randsytt och nyligen hemkommen från Spa. Olles skomakeri snörade om hela skon i nya vaxade Crockett & Jones-snören samt fetta in skinnet rejält. #vågavägrabirkenstock

image.jpg
Bengt är en höjdare att ha att göra med. Man får ha god tid på sig för han gillar att prata ;).

Tuffa tofflor!

Kollade på dom och de var schyssta. Men till slut blev det ändå ett par C&J Islay. Till nästa vinter blir det att komplettera med ett par Snowden.
Du får nog köpa dom ett tag innan vintern, pratade med en sko,akare som nämnde att dom inte är sköna förens ett halvår :p

Tyckte dom satt som en smäck och ändå var ganska följsamma när jag prövade ett par Snowden ur kartong hos Grafford.

Ni som har både Loake 1880 och R.M. Williams Blaxland, vad har ni för storlekar på de respektive modellerna? Jag har UK8,5 på Loake 1880, men har ingen möjlighet att testa Blaxland.

Ni som har både Loake 1880 och R.M. Williams Blaxland, vad har ni för storlekar på de respektive modellerna? Jag har UK8,5 på Loake 1880, men har ingen möjlighet att testa Blaxland.

Blaxland är väldigt smal i foten, så om det är en av Loakes bredare modeller du har som referens kan det vara en bra idé att gå upp en halv storlek. Så är fallet för mig i alla fall, och då jämför jag med mina Chester.

Blaxland är väldigt smal i foten, så om det är en av Loakes bredare modeller du har som referens kan det vara en bra idé att gå upp en halv storlek. Så är fallet för mig i alla fall, och då jämför jag med mina Chester.

Jag har både F och G på mina Loake-passformer, och kör samma storlek på båda. Kan alltid skicka tillbaka, men skönt att vara så nära som möjligt direkt.

Lite OT men ändock relevant enligt mig. På jakt efter strumpor till mitt nyfunna skointresse. Både OTC och lite kortare. Vad rekommenderar ni om man ska hålla sig under tvåhundrakronors strecket?

Lite OT men ändock relevant enligt mig. På jakt efter strumpor till mitt nyfunna skointresse. Både OTC och lite kortare. Vad rekommenderar ni om man ska hålla sig under tvåhundrakronors strecket?

Skolyx egna fungerar bra som instegsstrumpor, dessvärre ej OTC dock. Efter sommaren kommer eventuellt fler färger, samt OTC. :)

Bresciani håller sig precis på tvåhundrakronorsstrecket och är det enda jag vill bära. Som vanligt, ett förbehåll; jag jobbar med märket.

Jag tycker det har varit alldeles för grinig stämning här i tråden på sistone så nu tycker jag att vi tar varandras händer och sjunger 'we shall overcome' och konstaterar att alla gillar olika och vissa gillar allt. Jag är en av dem.

Det är är det som kommit in i min garderob den senaste veckan.

image.jpg

Mina första wholecuts, i mocka dessutom, och än märkligare eftersom jag älskar sneakers, mitt första par Stans.

Någon som har tips på var jag kan införskaffa mig ett par helt cleana vita trainers? Likt Common projects och Erik Schedin. Inte så sugen att lägga >2" på ett par trainers.
common-project-achilles.jpg

whiteleathersneakers1.jpg

Provade HMs variant men inte alls övertygad. Söker alltså någonting emellan dessa pris och kvalitétsmässigt.
http://www.hm.com/se/product/30406?article=30406-A#article=30406-A

Edit,
Blir nog ytterligare ett par Jack Purcell, hehe. Fjärde paret jag betar av på lika många somrar då..

Någon som har tips på var jag kan införskaffa mig ett par helt cleana vita trainers? Likt Common projects och Erik Schedin. Inte så sugen att lägga >2" på ett par trainers.

Provade HMs variant men inte alls övertygad. Söker alltså någonting emellan dessa pris och kvalitétsmässigt.
http://www.hm.com/se/product/30406?article=30406-A#article=30406-A

Min erfarenhet av skor från H&M är att de är riktigt, riktigt dåliga och t.om. håller sämre än deras kläder.

Min erfarenhet av skor från H&M är att de är riktigt, riktigt dåliga och t.om. håller sämre än deras kläder.
Sant. Det var en del av deras "premimum" linje (huruvida någon sådan existerar på HM..) men kändes riktigt taffliga och dåligt sydda. Provade i butik men kan inte rekommenderas som sagt, även om de ser snygga ut på bild.

Sant. Det var en del av deras "premimum" linje (huruvida någon sådan existerar på HM..) men kändes riktigt taffliga och dåligt sydda. Provade i butik men kan inte rekommenderas som sagt, även om de ser snygga ut på bild.

Jag köpte ett par loafers i premium-linjen. De gick sönder efter typ tio användningar.

Tillbaka
Topp