• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Har tittat runt på den sidan och även om de är grymt resultat så tror jag det blir lite väl dyrt och kanske för extravagant. Men ska kolla upp Niklas som nämndes här ovanför, hans namn dyker upp väldigt ofta när jag googlade på patinering.

Hur pass djupgående(/hehe) ska patineringen vara?

Hur pass djupgående(/hehe) ska patineringen vara?

Hade tänkt något sånt här men mera (ljus)brunt än röd.
patina14.jpg

Såg föresten att det är Niklas Nordin som har gjort och att man kan beställa det vid köp av nya skor hos skolyx.se dock väldigt lång väntetid men kanske för bli det i stället.

Hade tänkt något sånt här men mera (ljus)brunt än röd.
patina14.jpg

Såg föresten att det är Niklas Nordin som har gjort och att man kan beställa det vid köp av nya skor hos skolyx.se dock väldigt lång väntetid men kanske för bli det i stället.

På hela skon antar jag då?
Om jag vore dig skulle jag försöka mig på en patinering först fast med vanlig skokräm från saphir. Du tar exempelvis mörkare kräm än vanligt, det framme vid tån kan man lätt fixa med svart puts. Vad är det för skor du hade tänkt dig att utföra det på?

På hela skon antar jag då?
Om jag vore dig skulle jag försöka mig på en patinering först fast med vanlig skokräm från saphir. Du tar exempelvis mörkare kräm än vanligt, det framme vid tån kan man lätt fixa med svart puts. Vad är det för skor du hade tänkt dig att utföra det på?

Hade tänkt gör det på ett bar brogus från Loake. Har provat lite med skokräm tidigare med varierande resultat.

Okej, har du en bild du kan bjuda på?
Dra iväg ett mail till Nordin och hör med honom vad han har och säga, han är vänlig och hjälper nog gladligen till.

Ett sånt här par tror jag det är, de ligger hemma så kan inte ta bilder: http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/loake-1880-chester-dainite-brogue-tan-burnished-calf.html

Men har även funderat på att använda ett par snarlika kängor från Loake. Har inte riktigt bestämt mig. Kan även bli att jag köper ett nytt par och beställer målning av Niklas från grunden så det blir ordentligt gjort, var inte så dyrt såg jag.

Ett sånt här par tror jag det är, de ligger hemma så kan inte ta bilder: http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/loake-1880-chester-dainite-brogue-tan-burnished-calf.html

Men har även funderat på att använda ett par snarlika kängor från Loake. Har inte riktigt bestämt mig. Kan även bli att jag köper ett nytt par och beställer målning av Niklas från grunden så det blir ordentligt gjort, var inte så dyrt såg jag.
På tal om honom så hittade jag denna igår: http://www.shoegazing.se/2015/04/12/nyhet-skolyx-erbjuder-patineringstjanst/

Edit: Tvåa på bollen.

Gårdagens inköp!
AND1 MASTER 2 MID.

Sköna som få och grymma basketskor till samlingen.
Fick dock beställa från UK då dem var helt slut i Sverige vilket gjorde det lite dyrare.

Ska sportas med jeans, en T-shirt till sommaren och en rätt fet Breitling TT.
Rock on :cool:
WHKhBbe.jpg

Tillbaka
Topp