• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Nu har dom kommit! :)

20150418_101049.jpg

Ett litet avbrott från tasslar och Scubas basketskor...

Hittade en gammal bild på några av mina fotbollsskor... Jag började köpa på mig skor när jag var 13 år och slutade när jag var 17 år. Det blev även en intervju till en tidning om min samling. Jag skulle dock kalla mig för "användare" framför "samlare", då alla skor användes. Som mest hade jag ca 100 par fotbollsskor i min storlek.

SnGQ1xt.jpg

Har vi några fler fotbollsspelare än Seb-rolle på forumet?

Här är ett litet urval av godbitar:

- Egendesignade adidas från när jag var 13-14 år och tyckte att det var coolt att skriva mitt namn med dollartecknet
image.jpg

- Skorna jag använder nu efter att ha börjat spela igen efter några år
image.jpg
image.jpg
image.jpg

- Übersällsynta Nike. Jag fick mina via en kontakt några dagar innan den officiella realesen, tur var det för modellen tog slut DIREKT
Ryw0kKx.jpg

- Och nu toppen på isberget. Fotbollsskornas Paul Newman Daytona. Limiterade till 250 par, tillverkade som en hyllning till Italiens vinst i VM 2006 och med italienska fans tryckt i innersulan. Köptes för SKX009-pengar och såldes för Rolex-pengar... Dessvärre sålda då jag fick ett telefonsamtal när jag satt på pizzahaket för tre år sedan. Egentligen var skorna inte till salu men han sa "säg din siffra", jag drog till med en summa mest på skämt och resten är som man brukar säga: historia
QVuAGCY.jpg

Li

Hittade en gammal bild på några av mina fotbollsskor... Jag började köpa på mig skor när jag var 13 år och slutade när jag var 17 år. Det blev även en intervju till en tidning om min samling. Jag skulle dock kalla mig för "användare" framför "samlare", då alla skor användes. Som mest hade jag ca 100 par fotbollsskor i min storlek.

SnGQ1xt.jpg

- Egendesignade adidas från när jag var 13-14 år och tyckte att det var coolt att skriva mitt namn med dollartecknet
image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg

- Übersällsynta Nike. Jag fick mina via en kontakt några dagar innan den officiella realesen, tur var det för modellen tog slut DIREKT
Ryw0kKx.jpg

- Och nu toppen på isberget. Fotbollsskornas Paul Newman Daytona. Limiterade till 250 par, tillverkade som en hyllning till Italiens vinst i VM 2006 och med italienska fans tryckt i innersulan. Köptes för SKX009-pengar och såldes för Rolex-pengar... Dessvärre sålda då jag fick ett telefonsamtal när jag satt på pizzahaket för tre år sedan. Egentligen var skorna inte till salu men han sa "säg din siffra", jag drog till med en summa mest på skämt och resten är som man brukar säga: historia
QVuAGCY.jpg
Lirade mycket boll tidigare, 6-18 år, sedan blev det korpen och nu inte mycket alls, dock är man jävligt sugen på att plocka upp det igen, är 25 så lite har man kvar att ge! Har bara ett par, de bronziga som står på nedre raden, de ansågs väl vara världens lättaste fotbollsko, älskade mina!

Grym samling!

Frågan är: Byte du skor som vi normala byter kallingar :D

Li
Lirade mycket boll tidigare, 6-18 år, sedan blev det korpen och nu inte mycket alls, dock är man jävligt sugen på att plocka upp det igen, är 25 så lite har man kvar att ge! Har bara ett par, de bronziga som står på nedre raden, de ansågs väl vara världens lättaste fotbollsko, älskade mina!

Grym samling!

Frågan är: Byte du skor som vi normala byter kallingar :D

Jag började nu igen, 21 år! Bara att köra. Just de skorna är ca 100 gram tyngre än de jag använder idag, men på den tiden har du rätt om vikten!

Tack!

Vi hade träning 7-10 gånger i veckan så det blev många byten ;)

SnGQ1xt.jpg

image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Ryw0kKx.jpg

QVuAGCY.jpg

Grymt coolt! Du vill inte avslöja vad du fick för dem :p

Ernesto jag kanske inte borde tappat bort mina italian edition så kanske man kunde haft en ny klocka på armen nu. De röda näst längst ut till höger längst ner är inte heller att leka med!

Så jävla surt att de enda skorna som mina fötter säger tvärnej till är Air Max 1, har provat alla sorters storlekar men mina fötter blir helt mördade i dom. Är så sjukt sugen på dessa så gav de en chans men fötterna säger nej direkt..

IMG_6026.JPG

IMG_6025.JPG

image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Sjuk (som i underbar) samling.
Samtidigt konstaterar jag (konservativ som jag är i sammanhanget), fy fan vad fula moderna fotbollsskor är.
(Skulle jag vara tränare skulle jag förbjuda spelarna att använda annat än svarta skor i klassisk modell:))

WHU

Tack!

Jodå! Femte raden underifrån, nummer tre. Dock "moddade" ;)

Sjuk (som i underbar) samling.
Samtidigt konstaterar jag (konservativ som jag är i sammanhanget), fy fan vad fula moderna fotbollsskor är.
(Skulle jag vara tränare skulle jag förbjuda spelarna att använda annat än svarta skor i klassisk modell:))

Tackar!

Jo, jag håller med till viss del. Tänker framför allt på dagens fotbollsskor! Tycker du att mina skor är för "moderna" ska du se dagens... Det är därför som jag inte köpt några skor à la 2015 inför den här säsongen :)

• Like
Reactions: WHU
Någon härinne med mindre fötter? Har dessa seglarskor från Timberland, i princip aldrig använda sedan inköp för tre år sedan (minst) då storleken blev fel. Lästade ut dem förra sommaren men nix, fortfarande trånga. Står ingen storlek på skon och kartongen slängd men gissar på strl 40 då jag har strl 41 och de går få på.

Material någon form av mjukt mocka/läder (ej syntetmaterial) med gummisula. Tycker personligen de är grymma, så tråkigt när de bara samlar damm. Skänkts bort mot fraktkostnad (en hundring kanske, får kolla upp). Dålig bild nedan, kan ta fler om intresse finns.

JnJnwTk.jpg

Ett sånt här par tror jag det är, de ligger hemma så kan inte ta bilder: http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/loake-1880-chester-dainite-brogue-tan-burnished-calf.html

Men har även funderat på att använda ett par snarlika kängor från Loake. Har inte riktigt bestämt mig. Kan även bli att jag köper ett nytt par och beställer målning av Niklas från grunden så det blir ordentligt gjort, var inte så dyrt såg jag.

Värt att tänka på är att man mer eller mindre måste ha så kallar Crust-skinn (ytfärgat skinn) om man skall patinera med färg. En anilinfärgad sko (genomfärgat skinn) går ibland ej att strippa ljus nog. Det är det som är lite av grejen med skolyx och Yanko. Att om man köper deras patineringstjänst så är det helt ofärgade skinnskor som målas.

Man kan välja valfri modell på valfri läst ur Yankos utbud och få den på så kallad Crust.

Tillbaka
Topp