• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Beställde nyss två par skor! Ett par till mamma och ett par till mig :)
Asics Gel-Lyte III High Voltage
asics-gel-lyte-iii-h521n-9090-black-black-high-voltage-pack.jpg

All Star x Missoni OX
missoni-converse-chuck-taylor-all-star-ox-lucky-stone.jpg

@Ssl, hittade modellen jag ville ha på Caliroots på REA, så klickade hem dom ;)

Så, nya loafers från Meermin på ingång. Denna gång en storlek mindre. Men med tanke på min lycka med klädköp hit och dit så hittar ni dom snart på köp och sälj.

Fick mina CJ Bangor i dag. Satt riktigt bra. Tyvärr är jag inte helt nöjd med lädret. Verkar som om grainmönstret (rätt ord?) på ovansidan
på vänster sko är betydligt kraftigare/djupare än på höger sko. Vad säger ni, är detta något som jag kommer att reta mig på (och därmed bör returnera) eller blir det bättre (mer likt) efter lite användning och skokräm?
CJ.jpg

Fick mina CJ Bangor i dag. Satt riktigt bra. Tyvärr är jag inte helt nöjd med lädret. Verkar som om grainmönstret (rätt ord?) på ovansidan
på vänster sko är betydligt kraftigare/djupare än på höger sko. Vad säger ni, är detta något som jag kommer att reta mig på (och därmed bör returnera) eller blir det bättre (mer likt) efter lite användning och skokräm?
CJ.jpg
Jag skulle ej nöja mig. Rätt stor skillnad.

CJ.jpg

Byt

Spegelblankt:D Hur går du tillväga?
Först ett lager Saphir Medaille d'or över hela skorna, men det ger ingen direkt glans. Sen jobbar jag med Saphirs pate de luxe på tårna. Extremt tunna lager, nuddar i princip bara polishen med trasan, sen doppar jag ett finger i vatten (upphällt i locket) och släpper en droppe vatten på tåhättan, varpå jag gnuggar in polishen. Gör om med fler lager till jag är nöjd. De här två paren hade så bra grund att det tog tio minuter att få båda så här blanka. Första gången kan det dock ta tid, räkna med en timme för ett par.

Jag tittade precis på mina tre bruna med grainmönstrat (C&J Grashmere, Loake Badminton och ett par Meermins). På alla tre är grainmönstret likadant på höger och vänsterskon. Dock blir grainmönstret lite tunnare på de hårdare delarna (längst fram och längst bak) på varje sko så det gör ju att man ändå har lite skillnader.

Om skorna passar bra, du gillar modellen och allt annat känns bra så skulle jag behålla dem. När de får lite veck, några doser skokräm och några "battle scars" så kommer du nog inte att tänka på det.

Först ett lager Saphir Medaille d'or över hela skorna, men det ger ingen direkt glans. Sen jobbar jag med Saphirs pate de luxe på tårna. Extremt tunna lager, nuddar i princip bara polishen med trasan, sen doppar jag ett finger i vatten (upphällt i locket) och släpper en droppe vatten på tåhättan, varpå jag gnuggar in polishen. Gör om med fler lager till jag är nöjd. De här två paren hade så bra grund att det tog tio minuter att få båda så här blanka. Första gången kan det dock ta tid, räkna med en timme för ett par.
Kör du något med strumpbyxor? Tycker man får fin glans om man kör över snabbt med liten droppe vatten

Beställde nyss två par skor! Ett par till mamma och ett par till mig :)
Asics Gel-Lyte III High Voltage
asics-gel-lyte-iii-h521n-9090-black-black-high-voltage-pack.jpg

All Star x Missoni OX
missoni-converse-chuck-taylor-all-star-ox-lucky-stone.jpg

@Ssl, hittade modellen jag ville ha på Caliroots på REA, så klickade hem dom ;)

Mina var för trånga. Krigat mig igenom 5 dagar med dom på 12h åt gången. Mina fötter är helt paj nu och måste leta vidare igen :/

Nu ljuger du. Mina reebok2 lyftarskor, nano 2, nano 3 & nano 4 har inte använts sen mina Nike metcons landade.

Smygreklam för min träningsinstagram då jag har ny lur och inga bilder på skorna i den här luren.
image.jpg

Oj oj oj! Aldrig hört talas om, då ska jag springa och testa. Men du håller väl med om att nano skon är förbannat bra?

Oj oj oj! Aldrig hört talas om, då ska jag springa och testa. Men du håller väl med om att nano skon är förbannat bra?
Dom är riktigt bra. Föredrar trean och fyran om man ska köra repklättring och wodar men tvåan för mer stabilitet. Trodde inte de skulle kunna konkurreras ut men de här tar priset. Finns bara på nätet tror jag. Går åt så fort de kommer in också men hypen kanske lagt sig lite nu. Små i storlekarna. Jag har en storlek större än vad jag har normalt. :)

Dom är riktigt bra. Föredrar trean och fyran om man ska köra repklättring och wodar men tvåan för mer stabilitet. Trodde inte de skulle kunna konkurreras ut men de här tar priset. Finns bara på nätet tror jag. Går åt så fort de kommer in också men hypen kanske lagt sig lite nu. Små i storlekarna. Jag har en storlek större än vad jag har normalt. :)
Metconen är riktigt bra!
Rätt enkel att få tag på, finns nästan alltid på Nike.com :)

Jag skulle ej nöja mig. Rätt stor skillnad.

Jag tittade precis på mina tre bruna med grainmönstrat (C&J Grashmere, Loake Badminton och ett par Meermins). På alla tre är grainmönstret likadant på höger och vänsterskon. Dock blir grainmönstret lite tunnare på de hårdare delarna (längst fram och längst bak) på varje sko så det gör ju att man ändå har lite skillnader.

Om skorna passar bra, du gillar modellen och allt annat känns bra så skulle jag behålla dem. När de får lite veck, några doser skokräm och några "battle scars" så kommer du nog inte att tänka på det.
Tack för input! Jag kommer att kontakta säljaren och först och främst se om det går att byta till ett nytt par. Om inte detta funkar tror jag att jag kommer att häva köpet, då jag tror att detta är någonting som man kommer att störa sig på alldeles för mycket.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp