• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Kanske lite annorlunda från de skor som normalt postas här men fick hen dessa i veckan! Passar perfekt för den kalla sommaren :D
image.jpg
Känns som att du och jag har lite samma smak i skor! ;)
Ingen annan i tråden som postat Giuseppe Zanotti :)

Är det någon som har erfarenhet av Sanders som b.la. Lester säljer?

Har tittat på de och skorna känns gedigna vid första anblick. Men är det något att ha i längden?

(först, som en liten reservation - jag jobbar med Sanders, så värdera mina åsikter utifrån det)

Sanders gör vettiga skor när man kollar på grejor som håller ungefär det stuk som Tricker's och Grenson också har i mycket av sin produktion - lite klumpigt, lite stukat och rätt kul som alternativ och/eller kontrast. Rekommendationen från min sida som alltid med skor som kostar lite mindre är att satsa på mocka och gummisulor, så även i det här fallet; både ovanläder och sulskinn håller en alldeles för dålig nivå i den här prisklassen.

Hade ett par tidigare. Sjukt snygga men såldes då de inte fick mycket tid på fötterna. Grattis till ett par fetingar! :)
Här är mina gamla.
image.jpg
De är riktigt softa men funkar inte direkt till allt! Dock blivit lite för många det här året, redan köpt 3 par, blir inte så mycket kvar till klockkassan då... :(

Jag kör lite Zanotti, och är rätt inne på att köpa ett par Buscemi 100, men då måste jag ta mig till London... Hur är Loub i storlekarna? :)
Tycker Buscemi är löjligt feta! Dreglat över några par flera gånger. De har också några läder-slippers jag skulle vilja ha, skulle dock aldrig betala så mycket för ett par. Loubs tycker jag är rätt true to size, vissa tycker de är lite större men det har inte jag märkt!

(först, som en liten reservation - jag jobbar med Sanders, så värdera mina åsikter utifrån det)

Sanders gör vettiga skor när man kollar på grejor som håller ungefär det stuk som Tricker's och Grenson också har i mycket av sin produktion - lite klumpigt, lite stukat och rätt kul som alternativ och/eller kontrast. Rekommendationen från min sida som alltid med skor som kostar lite mindre är att satsa på mocka och gummisulor, så även i det här fallet; både ovanläder och sulskinn håller en alldeles för dålig nivå i den här prisklassen.
Om man ska hårdra det hela: Vilken prisnivå menar du är rimlig (nåja) att nå upp till om man vill satsa på skor med bra kvalitet och finish på ovanläder och sulskinn? Carmina och uppåt?

Om man ska hårdra det hela: Vilken prisnivå menar du är rimlig (nåja) att nå upp till om man vill satsa på skor med bra kvalitet och finish på ovanläder och sulskinn? Carmina och uppåt?

Ja, det är rimligt att säga - men det är förstås bara min åsikt (och det appliceras också primärt på det man kan köpa i köttrymden och av någorlunda etablerade tillverkare). Man kan inte få allt för inget och det är alltid lurigt att sätta en absolut gräns för var det är vettigt med "rätt" konstruktion/tillverkning och material. @Whedda skrev ihop en liten bit på det på Manolo (vilket förmodligen är ett avkok på måååånga timmars gafflande oss emellan...).

Tycker Buscemi är löjligt feta! Dreglat över några par flera gånger. De har också några läder-slippers jag skulle vilja ha, skulle dock aldrig betala så mycket för ett par. Loubs tycker jag är rätt true to size, vissa tycker de är lite större men det har inte jag märkt!
Var så jävla när att köpa ett par Buscemi för några veckor sedan, när jag var i London, men min storlek var slut i alla modeller (100mm) förutom en i roséguld som var gaaaaanska fula... Får nog ta en sväng tillbaks snart och klippa ett par :D
Kanske hoppar in på Loub i Bryssel och köper ett par där annars ;)

Var så jävla när att köpa ett par Buscemi för några veckor sedan, när jag var i London, men min storlek var slut i alla modeller (100mm) förutom en i roséguld som var gaaaaanska fula... Får nog ta en sväng tillbaks snart och klippa ett par :D
Kanske hoppar in på Loub i Bryssel och köper ett par där annars ;)
Ah gäller att vara snabb! Jag va sugen på Buscemi x Ronnie Fieg men de är inte heller de lättaste att hitta! Kan varmt rekommendera loubis däremot

Ja, det är rimligt att säga - men det är förstås bara min åsikt (och det appliceras också primärt på det man kan köpa i köttrymden och av någorlunda etablerade tillverkare). Man kan inte få allt för inget och det är alltid lurigt att sätta en absolut gräns för var det är vettigt med "rätt" konstruktion/tillverkning och material. @Whedda skrev ihop en liten bit på det på Manolo (vilket förmodligen är ett avkok på måååånga timmars gafflande oss emellan...).
Ah, självklart. Subjektivt, hårdraget etc. :) Tack för svar.

Ah gäller att vara snabb! Jag va sugen på Buscemi x Ronnie Fieg men de är inte heller de lättaste att hitta! Kan varmt rekommendera loubis däremot
Gillar vanligtvis inte några högre än 100mm, men dom är ruskigt feta!
Får ta och traska in i en butik och testa ett par när jag är hemma igen då... För dom finns inte i Stockholm än va?
Några andra jag är lite sugen på är Givenchy och ett par HighTops från Bottega Veneta

Gillar vanligtvis inte några högre än 100mm, men dom är ruskigt feta!
Får ta och traska in i en butik och testa ett par när jag är hemma igen då... För dom finns inte i Stockholm än va?
Några andra jag är lite sugen på är Givenchy och ett par HighTops från Bottega Veneta
Nej håller med om att 100mm egentligen är bäst, men testa kan man ju alltid! Finns inte i Stockholm vad jag vet, men har ingen superkoll på utbudet här, köper nästan allt i Milano! Har faktiskt lite svårt för Givenchy's skor, gillar och har mycket kläder därifrån men hittills inte hittat någon sko jag tycker om. Bottega har dock många snygga imo :D älskar deras låga vans liknande!

Ligger nog på uk8 men dessa är 7 1/2.
Vidd har jag ingen aning om
Där har du problemet, kanske. Normal vidd i UK är F, utom för bl a Edward Green och Crockett & Jones. De kör E som normal. Hos dem är F bredare och G ytterligare lite bredare. Har en kompis som kör med UK 9. Han såg ut som Kalle Anka. Jag tog honom till C&J där vi mätte vidden. Han hade UK 7 G. Provade sen ett par 7 G. Satt som handsken. P g a sina breda fötter gick han normalt upp i stolek till han fick i fötterna och det inte var trångt. Han trodde att UK 9 var hans storlek. Så du kanske har för breda fötter. Tror Meermin har ganska narrow shoes.

Förstår dig helt, kan bli VÄLDIGT för mycket med LV mönstret.

Om man ska börja ta sig in på "hightop marknaden" vad är en bra början då? ;)
Tycker dock mönstret kan funka på vissa!
Val av skor är ju så klart mycket beroende på budget, men jag tycker Axel Arigato har några schyssta hightops för bra priser, sen om du kan/vill lägga lite mer så är både buscemi/loubs självklart också väldigt bra. Saint Laurent har ju en ganska klassisk design på flera av deras sneakers som är en homage till Nike, gillar de båda men Nike känns som att man får lite mer street känsla medan slp känns lite mer lyx. En personlig favorit är Tom Ford Russel suede hightops de blir nog mitt nästa köp! Jimmy choo belgravia är också snygga men lite annorlunda till designen. Valet beror väl också på hur mycket du vill sticka ut.

Tycker dock mönstret kan funka på vissa!
Val av skor är ju så klart mycket beroende på budget, men jag tycker Axel Arigato har några schyssta hightops för bra priser, sen om du kan/vill lägga lite mer så är både buscemi/loubs självklart också väldigt bra. Saint Laurent har ju en ganska klassisk design på flera av deras sneakers som är en homage till Nike, gillar de båda men Nike känns som att man får lite mer street känsla medan slp känns lite mer lyx. En personlig favorit är Tom Ford Russel suede hightops de blir nog mitt nästa köp! Jimmy choo belgravia är också snygga men lite annorlunda till designen. Valet beror väl också på hur mycket du vill sticka ut.

Tom Ford Russel är ju RIKTIGT jäkla snygga!!! men Axel Arigatos är ju lite mer prisvänliga så att säga :)
fick hem mina första Axel Arigato igår och är än så länge riktigt nöjd, så får väl bli ett par high tops nästa gång då :D
Såg att Arigato har ett par röda som var heeelt ok!

Tom Ford Russel är ju RIKTIGT jäkla snygga!!! men Axel Arigatos är ju lite mer prisvänliga så att säga :)
fick hem mina första Axel Arigato igår och är än så länge riktigt nöjd, så får väl bli ett par high tops nästa gång då :D
Såg att Arigato har ett par röda som var heeelt ok!
Ja dom är sjukt softa! Ångrar att jag inte köpte ett par i vintras på schuterman rean... AA har många snygga tycker jag! Inte lika stort sortiment av hightops men både de röda och svarta i mocka gillar jag!

Någon som har tips på kängor/jodhpurs som är gjorda för ganska tuffa tag? Har kikat på RM Williams Gardener, men 4tkr är rätt saftigt. Har tänkt mig runt 2tkr. Krav: Mörkbruna, med flärp fram o back. Tack. :)

Tillbaka
Topp