• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Alfred Sargent Ramsey
image.jpg

Riktigt snyggt, men du verkar ha parkerat snett!

Någon här som äger ett par Loake Aldwych Dark Brown och behandlar dessa med Saphir Créme 1925?
Om ja, vilken kulör använder ni då? Testade med kulör 05, Dark Brown men upplever det som för mörk. Inte ute efter att skapa några större färgskiftningar direkt.

Någon här som äger ett par Loake Aldwych Dark Brown och behandlar dessa med Saphir Créme 1925?
Om ja, vilken kulör använder ni då? Testade med kulör 05, Dark Brown men upplever det som för mörk. Inte ute efter att skapa några större färgskiftningar direkt.
Jag gör, och har nästan enbart använt 37, mellanbrun. Den är något ljusare, men jag tror att 34 Havanna, som ska vara mittemellan de två är helt perfekt om man vill ha samma färg som skon.
13815548-origpic-3a4a38.jpg

Jag var och provade rmw idag. Tyvärr.. De var otroligt sköna från sekunden jag tog på mg dem. Kan inte riktigt bestämma färg och material men när de känns så bra kanske man bör ta två?
Ni alla som har rmw, har de känts mjuka och goa från början?

Jag var och provade rmw idag. Tyvärr.. De var otroligt sköna från sekunden jag tog på mg dem. Kan inte riktigt bestämma färg och material men när de känns så bra kanske man bör ta två?
Ni alla som har rmw, har de känts mjuka och goa från början?
Köpte ett par Blaxland i Chestnut Yearling förra året. Behövde ingen tid att gå in som andra kvalitetsskor, och dessutom är de nog det skönaste paret jag har om man bortser från löparskor.

Jag är jättenöjd! Mina kunskaper är högst lekmannamässiga, men känns som att det är mycket skor för pengarna. Tycker inte på något sätt att de känns sämre än Carmina trots att de är ca 1000 kr billigare.
Har ett par och tycker absolut det är mycket sko för pengarna, framförallt gillar jag sularbetet mycket fint för den ringa kostnaden tycker jag.
Kanon, nu lutar det ännu mer åt att det blir nästa par :)

Kort summering av shoegazing trunkshow:

Jag kom dit vid 11.30 på lördagen och det var minst sagt fullt hus. Lokalen var uppenbarligen rätt liten i förhållande till antalet deltagare.
På plats fanns en rätt bra bredd av tillverkare, från Vass, till Maftei, till Meermin och SkoAB. (Spiga 3, Italgente mfl).

Det fanns också både en skomakare och ett bolag som sysslar med skovård. (Tummen upp för det, jag köpte ett set med schampoo och sko-deo bland annat).

Under den knappa timmen jag var där var det kaos vid Meermin-bordet. Det var fan värre än den gång jag gjorde misstaget att bege mig in första dagen på "70 på Schuttis" och kärringarna halvslogs över rabatterade Jimmy Choo-skor. Jag försökte kolla en lite högre känga när nån kille i 18 årsåldern som såg som tagen direkt ur de 10-15 år gamla "ung och rik"-dokumentärerna slet den ur handen på mig. Rätt förvånad konstaterade jag att jag inte behövde spara 300 kr på ett par skor och gick vidare till Maftei som gör handgjorda bespokes-skor för i sammanhanget väldigt låga 11 000 kr (och uppåt).

Generellt kan man säga att ju billigare skon var -desto mer intresse var det i publiken vilket jag tycker skiljer sig från de (iofs få) klock-mässor jag varit på, där det snarare är tvärt om. (Inte kanske ur ett monetärt perspektiv, men klart hantverksmässigt iaf). De skor med mest hantverk fick minst uppmärksamhet (tyckte jag, men jag har haft fel förr).

Ska jag dit nästa år, ska jag gå när det är lite mindre folk så jag slipper ge mig i handgemäng med några osnutna brats.

Tillbaka
Topp