Skolläraren
Silver
Alfred Sargent Ramsey
![]()
Riktigt snyggt, men du verkar ha parkerat snett!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alfred Sargent Ramsey
![]()
Mycket förtjust i mina CJ faktiskt så det är ingen dum tanke alls!C&J, Carmina och Vass är tre märken jag känner behöver ta plats i min skogarderob på något sätt. Och när man börjar närma sig tio par har man väl tillräckligt många för att vara nöjd, om man nu kan bli det.
Vilka skor jag är sugen på växlar snabbare än vilken klocka jag är sugen på, men just nu är jag sugen på ett par Westbourne. Snygg med quarter-brogue och snygg färg i mahogny/chestnut.Mycket förtjust i mina CJ faktiskt så det är ingen dum tanke alls!
Jag gör, och har nästan enbart använt 37, mellanbrun. Den är något ljusare, men jag tror att 34 Havanna, som ska vara mittemellan de två är helt perfekt om man vill ha samma färg som skon.Någon här som äger ett par Loake Aldwych Dark Brown och behandlar dessa med Saphir Créme 1925?
Om ja, vilken kulör använder ni då? Testade med kulör 05, Dark Brown men upplever det som för mörk. Inte ute efter att skapa några större färgskiftningar direkt.
Tack! Får köpa hem hem 34 och 37 för att prova mig fram.Jag gör, och har nästan enbart använt 37, mellanbrun. Den är något ljusare, men jag tror att 34 Havanna, som ska vara mittemellan de två är helt perfekt om man vill ha samma färg som skon.
![]()
Alfred Sargent Ramsey
![]()
Tack!Gillar klockarmbandet. Var har du skaffat det?
Gjorde en för inte så länge sedan, men ska fixa en ny snart. Lite snyggare ska den bli ocksåDags för gruppbild snart.
Jag var och provade rmw idag. Tyvärr.. De var otroligt sköna från sekunden jag tog på mg dem. Kan inte riktigt bestämma färg och material men när de känns så bra kanske man bör ta två?
Ni alla som har rmw, har de känts mjuka och goa från början?
Bra väl, mina är ett par Hallam vilka är på samma läst. Har också varit sugen på Westbourne som komplement faktiskt! Den lästen passar mig väldigt bra nämligen.Vilka skor jag är sugen på växlar snabbare än vilken klocka jag är sugen på, men just nu är jag sugen på ett par Westbourne. Snygg med quarter-brogue och snygg färg i mahogny/chestnut.
Köpte ett par Blaxland i Chestnut Yearling förra året. Behövde ingen tid att gå in som andra kvalitetsskor, och dessutom är de nog det skönaste paret jag har om man bortser från löparskor.Jag var och provade rmw idag. Tyvärr.. De var otroligt sköna från sekunden jag tog på mg dem. Kan inte riktigt bestämma färg och material men när de känns så bra kanske man bör ta två?
Ni alla som har rmw, har de känts mjuka och goa från början?
Har alla RMW samma passform? Jag tyckte nästan de var lite tajta över tåpartiet när jag testade dem i våras.
Osäker om det finns men vanliga fixar biffen med att räta ut gångveck mm.Finns det skoblock för chelsea-kängor eller ska man köra med vanliga skoblock?
Funderar på ett par Yanko. Är du nöjd med kvalitén och hur de känns? Tycker de verkar prisvärda.Favoriterna för tillfället: Dubbelmunkar i Burgundy från Yanko.
![]()
Funderar på ett par Yanko. Är du nöjd med kvalitén och hur de känns? Tycker de verkar prisvärda.
Har ett par och tycker absolut det är mycket sko för pengarna, framförallt gillar jag sularbetet mycket fint för den ringa kostnaden tycker jag.Funderar på ett par Yanko. Är du nöjd med kvalitén och hur de känns? Tycker de verkar prisvärda.
Har blivit rekommenderad vanliga "hela" när jag var inne på Davidssons i UppsalaFinns det skoblock för chelsea-kängor eller ska man köra med vanliga skoblock?
Jag är jättenöjd! Mina kunskaper är högst lekmannamässiga, men känns som att det är mycket skor för pengarna. Tycker inte på något sätt att de känns sämre än Carmina trots att de är ca 1000 kr billigare.
Kanon, nu lutar det ännu mer åt att det blir nästa parHar ett par och tycker absolut det är mycket sko för pengarna, framförallt gillar jag sularbetet mycket fint för den ringa kostnaden tycker jag.
Kan bara jämföra mot mina CJ och i deras 348 läst har jag 6,5 och i Yanko 6 dock är de nååågot trånga men längden på dem gjorde att jag fick välja en 6:a. Skulle jag bestämma fritt skulle jag nog velat ha en 6,25 från YankoNi som har yanko
Hur är de i storleken? Mot 1880?
Har ett par, var lite sega att gå in men nu sitter dom skönt.Är det något här som har testat Meermin's chelsea boots?![]()