• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Loake är generellt sett rätt stora i storleken. Jag har 45 i sneakers, men köpte 10 (som motsvarar 44) på Loakes capital-läst (F) och de har töjt sig till att bli för stora.

Jag brukar köpa 43-44 på sneakers, beroende på tillverkare, och jag har valt 42,5 på mina Loake 1880 som sitter perfekt.

Har haft Sneaky Steves de sista åren (jag misstänker att det är att svära i skotråden), Asics och Adidas löparskor, och lite blandat annat... Har dålig känsla för vad som passar, jag provar alltid noga. Däremot har jag skaplig koll på vilka tillverkare, modeller och storlekar som funkar i cykelskor, men det hjälper nog inte?!? ;)

Chatsworthen har ju G-passform... Så kanske?

Adidas-sneakers har jag 43 på, som då sitter klockrent utan onödigt utrymme, och jag har 42,5 på mina Buckingham Brogues. Kan alltså funka, men jag vill inte lova någonting eftersom det är så otroligt individuellt. Någon annan kanske kan ge bättre tips.

Hörni... Kan man köpa Loake oprovade? Jäklig sugen på ett par Loake av Chelsea-modell, men är sällan i närheten av skohandlare som har ett sortiment.
Jag har fötter som är lite bredare, men just Chelsean har väl just en lite bredare läst. Var nära att klicka hem ett par från England, men fick kalla fötter (he, he). Fast nu börjar jag bli sugen igen...

Har tyvärr ingen erfarenhet av de märkesskor som ni pratar om i den här tråden, så har liksom ingen referens.
Jag köper alltid mina skor oprövade via nätet. Vill man vara fin så får man ibland lida pin :)

Vad säger ni om Saphirs Havana (34) vs Dark brown (05)? Kör själv 34:an till ett par RMW men får hem ett par Meermin snart och frågan är vilken man ska satsa på. Dark brown verkar ju nästan svart...

Från Skolyx.se:
overview2.JPG

Skon:
WWW_2338_157@2x-1.png

Vad säger ni om Saphirs Havana (34) vs Dark brown (05)? Kör själv 34:an till ett par RMW men får hem ett par Meermin snart och frågan är vilken man ska satsa på. Dark brown verkar ju nästan svart...

Från Skolyx.se:
overview2.JPG

Skon:
WWW_2338_157@2x-1.png
Havanna om du vill att de ska behålla färgen de har! Dark brown är väldigt mörk, och de enda skorna jag använder den till ovanskinnen på är mina RM Williams i chestnut. Däremot smörjer jag samtliga sulkanter med den.

Havanna om du vill att de ska behålla färgen de har! Dark brown är väldigt mörk, och de enda skorna jag använder den till ovanskinnen på är mina RM Williams i chestnut. Däremot smörjer jag samtliga sulkanter med den.
Okej, jag kör Havana på mina Chestnut RMW och märker att de går lite åt det rödare hållet, du tror alltså att dessa monks kommer bli mycket mörkare med Dark Brown? Det är den Meermin själva rekommenderar på deras sajt.

Ja dom är sjukt softa! Ångrar att jag inte köpte ett par i vintras på schuterman rean... AA har många snygga tycker jag! Inte lika stort sortiment av hightops men både de röda och svarta i mocka gillar jag!
Otroligt gammal post :) Är sugen på ett par Lanvin eller Tom Ford sneakers till våren. Men om det händer att det blir rea på Schuterman köper man ju hellre då!
När brukar Schuterman ha rea på sneakers och dylikt?

Okej, jag kör Havana på mina Chestnut RMW och märker att de går lite åt det rödare hållet, du tror alltså att dessa monks kommer bli mycket mörkare med Dark Brown? Det är den Meermin själva rekommenderar på deras sajt.
Inte nödvändigtvis, beror på hur mycket du tar av krämen. Jag personligen gillar mellanbrun och kör den på mina Aldwych och munkar från Yanko. Att jag mörkbrun på RMW är för att motverka att de ser lila ut, som jag vet att andra upplevt med ljusare krämer.

Någon som har beställt RM Williams från bootsonline.com.au? Hur lång tid fick ni vänta tills ni fick paketet och hur mycket behövde ni betala i tull osv?

Någon som har beställt RM Williams från bootsonline.com.au? Hur lång tid fick ni vänta tills ni fick paketet och hur mycket behövde ni betala i tull osv?
Rent allmänt...tullavgiften är försumbar, men du skall betala Svensk moms på varor handlade utanför EU, d v s lägg på 25% på deklarerat värde.

Har köpt därifrån och frakten är riktigt snabbt, cirka 3-4 dagar (från Australien!). Tull och Moms blev inte alls mycket då dom skriver typ 80 AUD som värde på paketet. Eller riktigt fynd kallar jag det :)

Ägaren heter Barry, störtskön kille.

Otroligt gammal post :) Är sugen på ett par Lanvin eller Tom Ford sneakers till våren. Men om det händer att det blir rea på Schuterman köper man ju hellre då!
När brukar Schuterman ha rea på sneakers och dylikt?
Rean slutade för några veckor sedan, men kommer igen efter jul, då med aw kollektionen. Gäller dock att vara snabb, väntade för länge nu med att köpa ett par slp skor som jag ville få för 70 eller 60% men de var slutsålda innan det

Nu när sneakersfanatikerna brutit sig loss från den här tråden är det kanske dags att döpa om den för att inte skapa en massa korspostning?

Den stora tråden om kvalitetsskor?

• Like
Reactions: ZQT
Någon som har tips på några schyssta Chelseas? Har ett par ljusbruna. Skulle vara skönt att ha några att varva med till hösten. Gärna modell billigare.

Någon som har tips på några schyssta Chelseas? Har ett par ljusbruna. Skulle vara skönt att ha några att varva med till hösten. Gärna modell billigare.
Nu vet jag inte vad du menar med "billigare" men kolla vad Loake har att erbjuda, köpte själv ett par chelseas där ifrån förra året. Är nöjd. :)

Tillbaka
Topp