• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Är det något här som har testat Meermin's chelsea boots?
WWW_4203_196.png

Jag har. Använt dem 3 gånger kanske på nästan ett år. Tycker tyvärr att det är för mycket läder över toppen av skon vilket medför att det inte är det vackraste att kolla ner på när man har dem på sig. Kanske bara är mitt par tyvärr.

Lädret liksom hänger över för mkt vid hålfoten (där pilen är) om jag jämför med när jag provat RM.W.

Bilagor

• rmw.png
    rmw.png
    17.1 KB · Visningar: 98
Hoppar på @TomasBStockholm och gör en liten snabbrecension av årets trunk show. Även jag kom dit runt halv 11 men tyckte inte det var så mycket folk. Mest måste det ha varit runt 3-tiden. Så klart så samlades många runt Meermin men upplevde även ett stort intresse för Vass vilket var kul. För min del blev det dock inga Maftei för 3 000 euro utan ett par Meermin, men jag är nöjd. :D

Patineringskursen under dagen var väldigt intressant men priset tog nog finalen av SM i skoputs där en officer med 30 års erfarenhet av skoputsning vann, oväntat va... De andra bidragen var så klart även de väldigt bra, bra mycket bättre än vad jag själv skulle klara av, speciellt på de 20 minuter som de hade på sig.

Nej på alla orter finns det ju inte. Men t.ex. här i Skaraborg saluförs både C&J, Loake och RM Williams.

Loake 1880 och RMW säljs i en butik i Luleå. Butiken har max två modeller inne på Loake 1880, och bara en modell/färg från RMW. De beställer inte heller in skor om man inte garanterat tänker köpa dem.
Då väljer jag hellre näthandel med gratis retur.

Nej på alla orter finns det ju inte. Men t.ex. här i Skaraborg saluförs både C&J, Loake och RM Williams.

Skaraborg är inte enbart Skövde och såvitt jag vet hittar man bara C&J där. Tid för transport dit jämfört med det närmsta postombud kan vara ganska stor. För jag antar att när man köper skor för det priset spelar inte någon hundralapp hit eller dit någon roll utan bekvämligheten och tid är avgörande faktorer.

Men jag håller med. Köper gärna av lokala handlare när det kommer till vissa saker om de har god service. Så sent som igår köpte jag ett par RM Williams lokalt som du även nämnde.

Har nu tvättat bort tidigare kräm och polish och även en del av grundfärgen, ser mer röda ut pga av ljuset, vad tror ni om att göra de mörkbruna eller burgundy, vad röstar ni på?

PS: Är det bara att smacka på valfri färg nu eller skall man behandla på något sätt efter tvätt?

image.jpg

Skaraborg är inte enbart Skövde och såvitt jag vet hittar man bara C&J där. Tid för transport dit jämfört med det närmsta postombud kan vara ganska stor. För jag antar att när man köper skor för det priset spelar inte någon hundralapp hit eller dit någon roll utan bekvämligheten och tid är avgörande faktorer.

Men jag håller med. Köper gärna av lokala handlare när det kommer till vissa saker om de har god service. Så sent som igår köpte jag ett par RM Williams lokalt som du även nämnde.
Bor inte själv i Skövde (men jobbar där), men de flesta Skaraborgare är ju i Skövde i alla fall någon gång i månaden. Skövde skomakeri har RMW och C&J. Skoakademin inne på Commerce och Loake och RMW.
Vad är det för skor?
Loake Aldwych som sagt.
Har nu tvättat bort tidigare kräm och polish och även en del av grundfärgen, ser mer röda ut pga av ljuset, vad tror ni om att göra de mörkbruna eller burgundy, vad röstar ni på?

PS: Är det bara att smacka på valfri färg nu eller skall man behandla på något sätt efter tvätt?

image.jpg
Jag hade lagt på Renovateur först, för att verkligen återfukta skon.

image.jpg
Mörkbruna skulle vara det lite tråkigare valet, jag röstar på burgandy! :)

Hörni... Kan man köpa Loake oprovade? Jäklig sugen på ett par Loake av Chelsea-modell, men är sällan i närheten av skohandlare som har ett sortiment.
Jag har fötter som är lite bredare, men just Chelsean har väl just en lite bredare läst. Var nära att klicka hem ett par från England, men fick kalla fötter (he, he). Fast nu börjar jag bli sugen igen...

Har tyvärr ingen erfarenhet av de märkesskor som ni pratar om i den här tråden, så har liksom ingen referens.

Hörni... Kan man köpa Loake oprovade? Jäklig sugen på ett par Loake av Chelsea-modell, men är sällan i närheten av skohandlare som har ett sortiment.
Jag har fötter som är lite bredare, men just Chelsean har väl just en lite bredare läst. Var nära att klicka hem ett par från England, men fick kalla fötter (he, he). Fast nu börjar jag bli sugen igen...

Har tyvärr ingen erfarenhet av de märkesskor som ni pratar om i den här tråden, så har liksom ingen referens.

Vad har du erfarenhet av för skomärken sedan tidigare? Kanske går att ge någon generell riktlinje, men passform är otroligt individuellt. Jag hade kanske gett mig på deras G-passform oprövad, men inte F.

Vad har du erfarenhet av för skomärken sedan tidigare? Kanske går att ge någon generell riktlinje, men passform är otroligt individuellt. Jag hade kanske gett mig på deras G-passform oprövad, men inte F.
Har haft Sneaky Steves de sista åren (jag misstänker att det är att svära i skotråden), Asics och Adidas löparskor, och lite blandat annat... Har dålig känsla för vad som passar, jag provar alltid noga. Däremot har jag skaplig koll på vilka tillverkare, modeller och storlekar som funkar i cykelskor, men det hjälper nog inte?!? ;)

Chatsworthen har ju G-passform... Så kanske?

Loake är generellt sett rätt stora i storleken. Jag har 45 i sneakers, men köpte 10 (som motsvarar 44) på Loakes capital-läst (F) och de har töjt sig till att bli för stora.

Tillbaka
Topp