• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Skolläraren

Panerai
När jag jobbade i klädbutik för något år sedan så sålde jag Hansen And Jacob. Jag minns inte vad han heter, men ägaren till märket är någon stenrik snubbe från byggbranchen. Han beskrev sina produkter som "För män som kör Range Rover på Karlaplan". Det är kul.

Köptes inte bolaget av någon annan när moderbolaget gick i konkurs?
http://www.dagensps.se/artiklar/2013/03/27/32653846/index.xml

Jag har klämt lite på deras kavajer förra året, och det kändes bra i mina lekmannaögon. Lite OT i en OT-tråd, men ändå.
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Point taken, jag letar vidare ;)
Har skickat mejl till ett par butiker i närområdet (Helsingborg och Malmö) för att se om någon har Loakeskon hemma.
Var inne hos "skomakare Henry" i Lund i lördags. Vill minnas att han hade några chukka från Loake inne. Annars har borgeby skor utanför Löddeköpinge rätt bra utbud utav Loake till bra pris :). Prova ring någon utav dem eller kör förbi :)
 

joca

Patek
2-Faktor
Slog till på Loake Kempton Boot idag :)
Känns mycket bra med en tunn sula i!

Köper folk sina Loake i lokala skoaffären eller finns någon guldgruva på nätet?
 

jaqob

Omega
Point taken, jag letar vidare ;)
Har skickat mejl till ett par butiker i närområdet (Helsingborg och Malmö) för att se om någon har Loakeskon hemma.

Suck. Och så undrar skomakarna varför folk beställer på internet...
Var inne hos en skomakare/skoförsäljare med Loake i sortimentet nu på eftermiddagen för att se om de hade skorna hemma. Nä, de hade de ju förstås inte. Och jo, de kunde ta hem den (i en storlek), men då var jag tvungen att köpa den sen. Tack men nej tack, jag tänker inte prova en annan läst och sedan köpa en sko osedd och oprövad.
Om jag istället beställer den på internet får jag den hemskickad, billigare och med distanshandelslagen i ryggen. Tyvärr, det är det helt enkelt inte värt.

Men, ska ta och ringa runt till de andra ni nämner i tråden först, tack för tipsen!
 
Senast ändrad:

Zed

Swissera
Professional Dealer
Vad rekommenderar ni för boots hos C&J? Har egentligen beställt ett par Islay men sedan såg jag Galway och Skye 3 som är nya för i år.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Alla skor är inte brittiska
image.jpeg

Lorenzo Banfi
 
Du får återrapportera om de gör någon skillnad.

Fick hem dem idag och tog ett varv hem på lunchen för att byta ut mina låga Skoblock från Skolyx mot dessa högre. Det första som slog mig var enkelheten i att få ner dem i kängan jämför med de låga. Nästa positiva upplevelse var att hanteringen blev lättare när skoblocket är högre. Tyvärr är de rätt smala jämfört med varianten från Skolyx, och jag har lite bredare fötter så det känns inte riktigt som att de fyller ut skon så som jag vill. Lover att återkomma med mer tankar efter att de har fått bo in sig i några dagar :)

(Väntar fortfarande på att få gå en fotokurs hos min sambo så håll ut :) )
IMG_6395.JPG

IMG_6396.JPG

IMG_6400.JPG
 

Korsvold

Omega
Kom ett par kängor från Meermin idag efter en veckas färd från Mallorca. Ska bli kul att se vad man får för pengen. Rätt upp ur lådan är de visuellt över förväntan får jag säga, inte alls så klumpiga och platta i färgen som jag befarade. Mobilkameran återger tyvärr inte färgen så väl men det är en mörkbrun nyans med ett härligt djup.

N8v6IGV.jpg
N8v6IGV.jpg
 

jaqob

Omega
Så, efter många turer hittade jag skon på Jerns på Triangeln i Malmö. Efter ett par skomakare varit på gränsen till ohederliga över mejl och telefon genom att ha antytt att de visst hade skon hemma i rätt storlek men sedan när man kommer dit egentligen mena liknande skor eller andra färger eller inte alls förstår jag varför "vanliga" människor inte riktigt orkar köpa skor hos skomakare. Mervärdet är helt enkelt negativt.

Ursäkta bildkvaliten :)
Loake 1880 Kempton Boot Brown Suede
7pTqp1WPta812BqNkmIXnJwzIeXKZ57hIJ-SGitMdas.jpg
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Så, efter många turer hittade jag skon på Jerns på Triangeln i Malmö. Efter ett par skomakare varit på gränsen till ohederliga över mejl och telefon genom att ha antytt att de visst hade skon hemma i rätt storlek men sedan när man kommer dit egentligen mena liknande skor eller andra färger eller inte alls förstår jag varför "vanliga" människor inte riktigt orkar köpa skor hos skomakare. Mervärdet är helt enkelt negativt.

Ursäkta bildkvaliten :)
Loake 1880 Kempton Boot Brown Suede
7pTqp1WPta812BqNkmIXnJwzIeXKZ57hIJ-SGitMdas.jpg
Trevligt att du äntligen hittade dem!
Hur känns Loakes mocka? Lätt att gå in? Mina skor i skinn från Loake var ett helvete rent ut sagt att gå in...
 

jaqob

Omega
Trevligt att du äntligen hittade dem!
Hur känns Loakes mocka? Lätt att gå in? Mina skor i skinn från Loake var ett helvete rent ut sagt att gå in...
Jag har hunnit använda dem i en dryg timme, så vågar inte svara på den frågan. Och aldrig haft några mockaskor i den här prisklassen, så har inte riktigt några bra referensramar. Med det sagt så känns de väldigt rejäla och skinnet är tjockt. Däremot, eller kanske just därför, tyckte jag det var väldigt svårt att välja storlek, hur mycket mjukare blir skon och hur mycket kommer de "ge med sig"? Är lite orolig att jag köpt en halv storlek för stor, men...
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Jag har hunnit använda dem i en dryg timme, så vågar inte svara på den frågan. Och aldrig haft några mockaskor i den här prisklassen, så har inte riktigt några bra referensramar. Med det sagt så känns de väldigt rejäla och skinnet är tjockt. Däremot, eller kanske just därför, tyckte jag det var väldigt svårt att välja storlek, hur mycket mjukare blir skon och hur mycket kommer de "ge med sig"? Är lite orolig att jag köpt en halv storlek för stor, men...

Okej, ja det förstår jag. Men är skinnet mjukt och följsamt redan från start?
Klart skorna töjer sig lite. Är ju ett "levande" material. En extra sula i löser det galant. Finns ju även möjlighet att få det limmat i skon utav en skomakare.
 

WiktorK

Omega
Vad har folk för uppskattning och åsikter kring Blundstone? Är det ett vettigt fattig mans alterantiv till RMW?
När det gäller Blundstone, vilken modell är den nättaste och slimmaste?
 
Topp