• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Är det här ett par häströvar? Köpte på myrorna för typ 2 år sedan, sitter som gjutet och för 200kr kan jag inte vara nöjdare! Nedan tillsammans med mina andra höstskor, båda paren är 4 år gamla och är fortfarande i bra skick.
IMG_2641.jpg
IMG_2642.jpg
 
Är det här ett par häströvar? Köpte på myrorna för typ 2 år sedan, sitter som gjutet och för 200kr kan jag inte vara nöjdare! Nedan tillsammans med mina andra höstskor, båda paren är 4 år gamla och är fortfarande i bra skick.
IMG_2641.jpg
IMG_2642.jpg

ser inte ut som det. Testa ett par cordovan i någon butik så lär du se. Skillnaden mot "vanligt" läder är stor.
 
En av dessa har jag ägnat 1h och 40 min åt att putsa på ikväll! Vad gör jag fel...usel bild tyvärr och visst ser man lite skillnad men fasen inte stor med tanke på nedlagd tid! Använt saphir paté delux...
20150924_220038.jpg

Edit: putsar med små cirkelrörelser och fokus på lite kräm varje lager och liiite vatten..har en typ putsduk från hearing jag kör med .
 
Se där! Nu börjar det likna något, du är på god väg och det är bara att fortsätta.
En av dessa har jag ägnat 1h och 40 min åt att putsa på ikväll! Vad gör jag fel...usel bild tyvärr och visst ser man lite skillnad men fasen inte stor med tanke på nedlagd tid! Använt saphir paté delux...
20150924_220038.jpg

Edit: putsar med små cirkelrörelser och fokus på lite kräm varje lager och liiite vatten..har en typ putsduk från hearing jag kör med .
Hmm, det låter knepigt. Det jag spontant tänker är att du antingeninte jobbat in föregående lager tillräckligt väl eller att det ändå blivit för mycket vatten. För skorna är väl i skinn? Testa att gnugga riktigt hårt med en nylontrasa för att få det som blivit för mycket att släppa, och försök sen igen. Du ska se att det funkar med lite träning.
 
Se där! Nu börjar det likna något, du är på god väg och det är bara att fortsätta.

Hmm, det låter knepigt. Det jag spontant tänker är att du antingeninte jobbat in föregående lager tillräckligt väl eller att det ändå blivit för mycket vatten. För skorna är väl i skinn? Testa att gnugga riktigt hårt med en nylontrasa för att få det som blivit för mycket att släppa, och försök sen igen. Du ska se att det funkar med lite träning.
Ok tack för tipset ska testa med typ strumpbyxor :) jodå det är ett par CJ i skinn! Bara nöta imorgon igen ⏳
 
En av dessa har jag ägnat 1h och 40 min åt att putsa på ikväll! Vad gör jag fel...usel bild tyvärr och visst ser man lite skillnad men fasen inte stor med tanke på nedlagd tid! Använt saphir paté delux...
20150924_220038.jpg

Edit: putsar med små cirkelrörelser och fokus på lite kräm varje lager och liiite vatten..har en typ putsduk från hearing jag kör med .

Testa att ta lite mer vatten, man ska ju tydligen ha väldigt lite polish, det var nog det felet jag gjorde innan.

In action:
image.jpg
 
Ok tack för tipset ska testa med typ strumpbyxor :) jodå det är ett par CJ i skinn! Bara nöta imorgon igen ⏳
Håller med @JakobZ om ration mellan polish och vatten. Dessutom tycker jag att Saphirs vax är väldigt svårt att få spitshine med. För mig är det MYCKET enklare med det färglösa vax från Glenkaren som heter High Shine som bland annat Skollyx säljer. Jag följde deras instruktioner och fick direkt häng på det. Även här gäller det att ta VÄLDIGT lite vax på trasan, och en droppe vatten. Tror mitt vanligaste fel har varit att ta för mycket vax på trasan.
 
När ni kör polish, kör ni färglös polish då eller en med pigment?
Skulle beställa och blev lite konfunderad. Hur gör ni som har fler skor i olika färger? En för varje färg eller en för alla?
 
När ni kör polish, kör ni färglös polish då eller en med pigment?
Skulle beställa och blev lite konfunderad. Hur gör ni som har fler skor i olika färger? En för varje färg eller en för alla?

Jag kör med pigment och en för varje färg.. Har aldrig provat färglös polish. Fördelen med de med pigment i är ju att små "skador" bättras på..
 
Jag kör med pigment och en för varje färg.. Har aldrig provat färglös polish. Fördelen med de med pigment i är ju att små "skador" bättras på..

I see. Tror dock jag valde fel ord så det blev lite galet. Givetvis ska jag har pigmenterad Polish men det var vaxet jag undrar över för att få till en fin spit polish.
 
I see. Tror dock jag valde fel ord så det blev lite galet. Givetvis ska jag har pigmenterad Polish men det var vaxet jag undrar över för att få till en fin spit polish.
Jag kör med både pigmenterad kräm och polish. Använder Saphis mellanbruna pate de luxe till både mörkbruna och ljusbruna skor, mest av gammal vana. Hade jag inte velat riskera att färga ljusare skor mörka hade jag valt en i ljusare färg.
 
Tillbaka
Topp