• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

De har bara en modell vad jag vet, men jag tror att @MrPlow syftar på något i den här stilen http://herrstil.com/sv/root/94-bootsblock.html
Det jag menar är:
shoetrees_cedar1.jpg

snarare än:
2041212-origpic-0b0920.jpg

Eller de som @Frele föreslog är ju ännu bättre.
 
Nu hoppar KS största velare in i tråden igen...
Julfest på lördag. Mörkblå kavaj, ljusblå skjorta, byxor vet jag inte och skor behöver jag.
Tänkte dra in på stan imorgon och leta skor... Vad skulle ni köra till en sån outfit och vart ska jag gå för att hitta bra skor i Sthlm?
 
När man fått till en hyfsad bra puts på skorna, den där riktigt polerade tån, hur underhåller man den? Tex om den får till en reva, måste man köra 1 timmes puts igen?
 
När man fått till en hyfsad bra puts på skorna, den där riktigt polerade tån, hur underhåller man den? Tex om den får till en reva, måste man köra 1 timmes puts igen?
Har man väl fått upp en riktigt grym puts brukar det nästan räcka med att plocka fram putsen för att de ska bli blanka igen. Men, en gethårsborste är ett bra tips. Perfekt att ordna till sliten puts med, och inte lika grov som hästhår vilket ju bara repar spitshine.
 
Grå eller mörkbruna blir kanonbra. Tycker du länkar tre par snygga skor, och Loake 1880 är skor av bra kvalitet som kommer stå sig väl om du bara ger dem lite kärlek. Alla paren passar, och för din del handlar det väl mest om vilka du gillar mest. Jag är personligen inte så förtjust i skor av derbymodell, så för mig hade det blivit Aldwych (har ett par i kalv).

Annars är ju Kempton alltid ett trevligt val som passar allt från uddakavaj till mer casual utstyrslar. http://www.backmansskoservice.se/shop/p/loake-kempton-brown-suede/
 
Grå eller mörkbruna blir kanonbra. Tycker du länkar tre par snygga skor, och Loake 1880 är skor av bra kvalitet som kommer stå sig väl om du bara ger dem lite kärlek. Alla paren passar, och för din del handlar det väl mest om vilka du gillar mest. Jag är personligen inte så förtjust i skor av derbymodell, så för mig hade det blivit Aldwych (har ett par i kalv).

Annars är ju Kempton alltid ett trevligt val som passar allt från uddakavaj till mer casual utstyrslar. http://www.backmansskoservice.se/shop/p/loake-kempton-brown-suede/
Underbart! Då har jag ett hum om vad jag ska kolla på och köpa! :)
Aldwych och Naylor var nog dom jag tyckte bäst om, så ska kolla in dom lite närmre imorgon.
Tycker att mocka gör att skorna ser lite mindre dressade ut, så det kanske passar bättre på en julfest med jobbet...

Stort tack för hjälpen!
 
Underbart! Då har jag ett hum om vad jag ska kolla på och köpa! :)
Aldwych och Naylor var nog dom jag tyckte bäst om, så ska kolla in dom lite närmre imorgon.
Tycker att mocka gör att skorna ser lite mindre dressade ut, så det kanske passar bättre på en julfest med jobbet...

Stort tack för hjälpen!
Ja mocka är en favorit för mig också, stiligt med utan att bli för formellt. Mina mockaoxfords har länge varit favoriter.
 
såg en dialog i denna tråd om skoblock, kan tips om att de klassiska Mr Minit executive med mässingsknopp, gjorda i solitt cederträ och fjäderdelad framdel kan fås prisvärt i Portugal (ev görs de där?).
Köpte själv två för 50 eur hos en skomakare i Lissabon galleri i år.
Tror vissa sv skomakare tar 500kr styck för dessa. Verkar även finnas ok priser på nätet med rabatt om man köper flera samtidigt.
 
IMG_9389.jpg
Det är inte sant... Uppförsbacke hela tiden som @Vincent säger. Så här ser ena skon ut (Loake Burford), den andra har även en mindre reva. Jag upptäckte det först nu när jag fick den andra 41:an. Uppenbarligen står skorna i den fysiska butiken & det måste helt enkelt ha hänt där av någon som har varit ovarsam. Väntar på ett samtal av butiken så får vi se hur det här slutar.

Notera hur den högra revan är väldigt mycket mörkare, det bör väl ändå tyda på att skorna har varit så en viss tid?
 

Bilagor

  • IMG_9382.jpg
    IMG_9382.jpg
    131.5 KB · Visningar: 105
IMG_9389.jpg
Det är inte sant... Uppförsbacke hela tiden som @Vincent säger. Så här ser ena skon ut (Loake Burford), den andra har även en mindre reva. Jag upptäckte det först nu när jag fick den andra 41:an. Uppenbarligen står skorna i den fysiska butiken & det måste helt enkelt ha hänt där av någon som har varit ovarsam. Väntar på ett samtal av butiken så får vi se hur det här slutar.

Notera hur den högra revan är väldigt mycket mörkare, det bör väl ändå tyda på att skorna har varit så en viss tid?
Ohyggligt lökigt, det måste dem lösa.... På dem!
 
Tillbaka
Topp