• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Nej. Jag går in dom och sedan så putsar jag dom och rengör vid behov. Kolla shoegazings nybörjartips för skoskötsel.

http://www.shoegazing.se/2013/01/21/skovard-den-kompletta-guiden/

Det där kan man ju ta men en duktig nypa salt och sen applicera lite sunt förnuft som grädde på skoputsarmoset. Om man inte har något bättre för sig än att putsa skor vill säga. Ska man hålla på och putsa och ha sig var femte gång man använder pjulsen kommer man förmodligen slita ut dem med putstrasan innan nått annat!
 
Nej. Jag går in dom och sedan så putsar jag dom och rengör vid behov. Kolla shoegazings nybörjartips för skoskötsel.

http://www.shoegazing.se/2013/01/21/skovard-den-kompletta-guiden/
Fantastiskt, här är det lite å läsa på...
Jag ska medge att jag inte har vart för intresserad tidigare men efter att ha kollat i tråden här tidigare så tänkte jag att det var dags att skaffa några riktiga skor. Eftersom det är som med så mycket annat som är billigproducerat att det inte skapar speciellt engagemang. När jag nu faktiskt har rivit i ett par Loake så ser jag ju att det är skillnad på känsla du får av varorna du köper. Jag tror aldrig att jag har varit så nöjd med ett skoköp någon gång... :)
 
Chukkas/dessert boots i natur skinn
image.jpeg
 
Riktigt bra! Jag har haft mina i 5 år :D Men priset? How? Why? Vem har du legat med (för att få det priset, jag vill inte ha hela listan...)?
Helt galet... Jag beställde ett par flanellbyxor från Oscar Jacobson hos en svensk sida igår, fick sedan ett mail om att modellen tyvärr var slut & i mailet fick jag "som plåster på såren" en kod på 50% på nästa vara. Tänkte inte mer på det då deras utbud var väääldigt smalt sist jag handlade där, sedan kollade jag runt & hittade Loake. Fullträff.

Flanellbyxorna provade jag dessutom hos en återförsäljare idag & modellen sitter inte helt hundra på mig, tyvärr. Win, win.
 
Helt galet... Jag beställde ett par flanellbyxor från Oscar Jacobson hos en svensk sida igår, fick sedan ett mail om att modellen tyvärr var slut & i mailet fick jag "som plåster på såren" en kod på 50% på nästa vara. Tänkte inte mer på det då deras utbud var väääldigt smalt sist jag handlade där, sedan kollade jag runt & hittade Loake. Fullträff.

Flanellbyxorna provade jag dessutom hos en återförsäljare idag & modellen sitter inte helt hundra på mig, tyvärr. Win, win.
Fan vad kul, bara att gratulera :D akta dig när det blir snö bara, på mina samlas det som en isklump under klacken och det blir livsfarligt när man kommer inomhus och ska gå på t.ex. stengolv, halkvarning deluxe!
 
Fan vad kul, bara att gratulera :D akta dig när det blir snö bara, på mina samlas det som en isklump under klacken och det blir livsfarligt när man kommer inomhus och ska gå på t.ex. stengolv, halkvarning deluxe!
Tack för varningen, den kan behövas. Jag hade ett par Grenson med lädersula som blev halkiga på stentrappan i Stöten nyår 12/13. Spräckt bakhuvud (sex stygn), medvetslös & taskigt minne till efterföljd.:hilarious:
 
Har någon testat saphir grease? Vad jag har förstått så ska det hålla bort fukt ännu bättre?
Jag har använt det på ett par kängor tidigare. Är ju mer vattenavvisande men är ju samtidigt lite kladdigare och så, så man får jobba mer med det. Tror jag ska köra en vända med det på kängorna även i år om det blir ordentligt slaskigt.
 
fina samlingar av skor. jag tycker även att RM Willias, Cheney, allen Edmonds är väldigt mkt kvalitet för pengarna. lovar slänga upp en bild på min Collection inom kort.
 
Tillbaka
Topp