• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

En fråga till er som har Loake Hyde:
Jag får ont som fan av kanten på skon, alltså ovanför knölen på sidan av ankeln. Är det något som någon annan upplevt och mjuknar dem i så fall tillräckligt framöver?
image.jpg
Jag hade precis samma med mina Hyde. Bara på vänsterfoten av någon konstig anledning. Jag är väl snedtillverkad...

Körde med ett litet mellanlägg i gummi för att hålla ut kanten. Skavsårsplåster hjälpte inte alls mot trycket. Efter ca 2 veckor släppte det, och nu är dom hur sköna som helst! Så det finns hopp.

Jag hade precis samma med mina Hyde. Bara på vänsterfoten av någon konstig anledning. Jag är väl snedtillverkad...

Körde med ett litet mellanlägg i gummi för att hålla ut kanten. Skavsårsplåster hjälpte inte alls mot trycket. Efter ca 2 veckor släppte det, och nu är dom hur sköna som helst! Så det finns hopp.
HAHA jag har det också bara på vänsterfoten.... :) Tror set är skorna det är fel på isf. Har aldrig haft liknande problem innan...

Ok tack. Då vet jag.
Själv skulle jag hellre köra chinos eller grova flanellbyxor till det där eftersom stilen ändå är paj i min bok. Men jag ser också mängder av medelålders karlar som kör fet gummisula till dressmankostymen, så jag vet att jag är i minoritet.

Ja, en GROV byxa och väldigt dressade kängor med lite smäckrare form, javisst. Inte stålhåttestuket ovan.

Du tyckte exemplet ovan ser ut som "ståhättestuk" med fet gummisula och dressmankostym?
Detta alltså:

10860015_734294643345089_1661382709_n.jpg

12346272_431191017088184_576643601_n.jpg

Och mitt "absoluta" svar var en pik för att poängtera att din åsikt är just bara - din åsikt. Du kanske tycker det ser för "grovt" ut, det betyder ingenting mer än att just du har den åsikten. Personligen tyckte jag kombinationen du anser var för "grov" - är skitsnygg.

Ok tack. Då vet jag.
Själv skulle jag hellre köra chinos eller grova flanellbyxor till det där eftersom stilen ändå är paj i min bok. Men jag ser också mängder av medelålders karlar som kör fet gummisula till dressmankostymen, så jag vet att jag är i minoritet.

Det är inte så säkert att du är i minoritet. Det finns även massor av nykläckta lätt ängsliga civilekonomer som har en läst en (1) stilguide (ofta på internet) precis innan man köpt sin första kostym och som därefter vet mer om klädkoder än egelska hovet. Sulorna så tunna att man ser ut som en danslärare ute på vift.

Du tyckte exemplet ovan ser ut som "ståhättestuk" med fet gummisula och dressmankostym?
Detta alltså:

10860015_734294643345089_1661382709_n.jpg

12346272_431191017088184_576643601_n.jpg

Och mitt "absoluta" svar var en pik för att poängtera att din åsikt är just bara - din åsikt. Du kanske tycker det ser för "grovt" ut, det betyder ingenting mer än att just du har den åsikten. Personligen tyckte jag kombinationen du anser var för "grov" - är skitsnygg.
Smaken är som baken. Ja, jag tycker det skär sig med kängor grövre än Dr Martens till just kostym, även om man polerat upp dem till förbannelse. Till mer ledig klädsel kan det vara bra.
Men jag tackar för att du förtydligar med att min åsikt bara är min åsikt. Precis som din.

Det är inte så säkert att du är i minoritet. Det finns även massor av nykläckta lätt ängsliga civilekonomer som har en läst en (1) stilguide (ofta på internet) precis innan man köpt sin första kostym och som därefter vet mer om klädkoder än egelska hovet. Sulorna så tunna att man ser ut som en danslärare ute på vift.
Jo tack, nu är jag dock varken nykläckt, ängslig eller ekonom utan ganska trygg i min stil och yrkesval. Men tack för påpekandet. Jag kör gärna Dainite eller combatsula men om jag ska ha kostym (ca 3-4 dagar i veckan) vill jag helst ha lågskor eller i nödfall smäckra boots. Löses enkelt genom att ha ett bra jobb med eget kontor och garberobsmöjligheter.

Jo tack, nu är jag dock varken nykläckt, ängslig eller ekonom utan ganska trygg i min stil och yrkesval. Men tack för påpekandet. Jag kör gärna Dainite eller combatsula men om jag ska ha kostym (ca 3-4 dagar i veckan) vill jag helst ha lågskor eller i nödfall smäckra boots. Löses enkelt genom att ha ett bra jobb med eget kontor och garberobsmöjligheter.

Vill man raljera, så får man nog tåla att andra också gör det.

Ang medelålders män med tjocka gummisulor, så visst. Här är en tex:

Spectre-Crockett-Jones-Norwich.jpg

Jag har ingen egen erfarenhet, så jag säger ingenting. Shoe-Eze heter det!

Jag har provat ngt liknande tror jag från ett annat (sämre) märke. Man skakar flaskan så att det blir som en sorts skum som man sprutar på det ställe som man vill forma. Svårt att säga hur bra det funkade iom att jag inte hade ngt att jämföra med. Kanske hjälpte det lite och att skon formade sig lite fortare/bättre men det var inte något helt fantastiskt undermedel som kan den mest obevkäma sko att sitta helt perfekt på en timma.

Gulligt att du fick in att du har ett bra jobb med eget kontor samt tillhörande garderobsmöjligheter i samma inlägg du bedyrar din självsäkerhet. Skryt brukar sällan tyda på just detta. Nåja, åter till topic...

OB-YS016_mag091_JV_20130828153616.jpg

Gulligt att du fick in att du har ett bra jobb med eget kontor samt tillhörande garderobsmöjligheter i samma inlägg du bedyrar din självsäkerhet. Skryt brukar sällan tyda på just detta. Nåja, åter till topic...

OB-YS016_mag091_JV_20130828153616.jpg
Värst vad personangreppen haglar. Onödigt på ett forum som brukar ha högt i tak. Gillar du inte min åsikt så får det stå för dig men det är bara tramsigt att försöka förolämpa.
Om det är din idol på bilden kan jag meddela att det där i min bok är snäppet värre än Birkenstock.

Värst vad personangreppen haglar. Onödigt på ett forum som brukar ha högt i tak. Gillar du inte min åsikt så får det stå för dig men det är bara tramsigt att försöka förolämpa.
Om det är din idol på bilden kan jag meddela att det där i min bok är snäppet värre än Birkenstock.

Nu behöver vi inte dra det här vidare, men om man läser dina inlägg så har de en rätt fördömmande och raljerande ton (vilket inte behöver innebära att du som person är det). Och precis som Thomas så tyckte jag jag ditt inlägg om kontor och fint jobb utstrålar precis motsatsen av bilden du säger dig vilja förmedla.

Men som sagt, inlägg på ett forum ger utrymme för missförstånd, så se det snarare som hur man kan uppfatta dina inlägg snarare än dig som person (dvs personangrepp).

Nu behöver vi inte dra det här vidare, men om man läser dina inlägg så har de en rätt fördömmande och raljerande ton (vilket inte behöver innebära att du som person är det). Och precis som Thomas så tyckte jag jag ditt inlägg om kontor och fint jobb utstrålar precis motsatsen av bilden du säger dig vilja förmedla.

Men som sagt, inlägg på ett forum ger utrymme för missförstånd, så se det snarare som hur man kan uppfatta dina inlägg snarare än dig som person (dvs personangrepp).
Jag är nog ganska raljerande. Med flit. Och jag tar inte åt mig särskilt. Men det är stor skillnad på att kläcka en ironisk kommentar om hur jäkla bra jag själv är, och att pissa på någon annan.
På med raggsockorna nu gubbar.
Over and out.

Haft samma dilemma med ett par skor. Då hjälpte iofs plåster men så fort jag tog av plåstret fick jag ont igen. Men efter tillräckligt många användningar så släppte problemet. (Det var också en kant som skavde).

Sen har jag stött på märkliga variationer i skor där en "punkt" i skon kan skava, oftast bara på en sida. Det tror jag beror på variationer i läder, och tillverkning. Då har jag haft framgång med denna lösning:

http://www.shoegazing.se/2013/09/22/tipset-egen-utlastning/

Tycker denna bild passar några i denna tråd just nu...
image.jpeg

No offence, men så jävla känsligt kan inte en kängor-till-kostymdiskussion vara...
Håller med. Det här gick ju överstyr.
I dagsläget kör jag RM Williams till jobbet, och byter till lågskor på kontoret de dagar de krävs. Kör jag kavaj och chinos kör jag kängor hela dagen...
Jag sökte efter den ultimata skon som klarade allt med stil och klass, och fick en del bra förslag. Tack för dessa!
...och avslutningsvis tycker jag vi alla håller sams. Det blir trevligare så...

Närliggande case: jag fick ont av att bakkanten av ett par av mina chukkas (från Loake, också) skavde mot min häl, men det gav med sig efter ett tag. Skor utvidgas ju litegrann och anpassar sig. I det läget kanske du dock ska vara lite försiktig om det skaver. Låta det läka och använda något skavsårsplåster eller liknande så att du inte får ont när du går in skorna..
Jag har fått plåga mina fötter en hel del innan de ( bara 2 par förvisso) Loakes jag haft suttit skönt... Ett mysterium att jag köpte nya efter det första som höll på ha ihjäl mig ( men jävlar vad snygga dom är )

Jag har fått plåga mina fötter en hel del innan de ( bara 2 par förvisso) Loakes jag haft suttit skönt... Ett mysterium att jag köpte nya efter det första som höll på ha ihjäl mig ( men jävlar vad snygga dom är )
Vissa skor/märken/läster klickar bra, vissa behöver lite (läs mycket) kärlek... ;) Loake har jag också haft lite problem med att få bra, kan vara att jag satsat på fel storlekar.

Håller med. Det här gick ju överstyr.
I dagsläget kör jag RM Williams till jobbet, och byter till lågskor på kontoret de dagar de krävs. Kör jag kavaj och chinos kör jag kängor hela dagen...
Jag sökte efter den ultimata skon som klarade allt med stil och klass, och fick en del bra förslag. Tack för dessa!
...och avslutningsvis tycker jag vi alla håller sams. Det blir trevligare så...
Kör också RM Williams ibland. Alltid helrätt.:D

Tänkte investera i ett par nya RM Williams. Ville först kolla av om det finns andra tillverkare som man bör titta på och som kan konkurrera. De kostar ju trots allt en slant.

Tänkte investera i ett par nya RM Williams. Ville först kolla av om det finns andra tillverkare som man bör titta på och som kan konkurrera. De kostar ju trots allt en slant.
Tänker du på snygga chealsea boots? Finns många tillverkare som gör bra och trevliga. Jag gillar C&J:s, men finns ju även Loake och Yanko om du är ute efter något lite snällare mot plånboken.

Ja det gäller att fokusera på det som pågår från knähöjd och uppåt bara. Herrej-vlar vad det ser ut.

Funkar väl om man är ute och tittar till ägorna på landet. Såg dock nån i motsvarande klädsel på Sturehof i måndags.. men han hade säkert parkerat sin leriga landrover under svampen för att han blev törstig på vägen hem från godset till våningen.

Inte helsåld på stövlarna, men byt ut dem mot ett par rejäla derbyboots (tänk Islay) och jag hade varit såld direkt.

Bilden ska förmodligen fömedla engelskt jakt- och countryside life. Hur vanligt detta är i verkliga livet utanför downton abbey, barbourkataloger och de som jagar tillsammans med kungligheter vet jag inte. Men man ser ofta gummistövlar till sådan gröna rutiga tweedkostymer. Och om man nu tillhör ett jaktlag där man bär slips och tweedkostym, vad ska man ha på föttrerna om det regnar och är lerigt och man ska vara ute en hel dag? Ett par svarta John Lobb med enkel lädersula är kanske inte förstahandsvalet.

CORDINGS_FIELDCLOTHING_MAIN_1.jpg

proxy

brg_royals_kl.jpg

Tillbaka
Topp