• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Tasselloafers från KS, nu ska jag bara fixa lämpliga strumpor också..

IMG_20160615_134951.jpg
Inga strumpor :)
 
@TomasBStockholm är jag helt ute och cyklar när jag har för mig att du köpte ett par No-Label sneakers för ett tag sen? Om så är fallet, har du lust att berätta hur de hållit under perioden du använt dem? Är du fortfarande nöjd?
Om det nu inte var du så skyller jag på demens....

Stämmer! Jag vårdar ju mina skor rätt väl, med det sagt så har de hållit utmärkt. Spelade tom en golfrunda med dem (glömde golfskorna hemma! :D). Kan fota dem om du vill. De är väldigt mjuka naturligt, till skillnad från Arigato och Buttero som jag uppfattar som hårda. Om det innebär att de håller sämre i längden vet jag däremot inte...
 
Stämmer! Jag vårdar ju mina skor rätt väl, med det sagt så har de hållit utmärkt. Spelade tom en golfrunda med dem (glömde golfskorna hemma! :D). Kan fota dem om du vill. De är väldigt mjuka naturligt, till skillnad från Arigato och Buttero som jag uppfattar som hårda. Om det innebär att de håller sämre i längden vet jag däremot inte...
Vilken koll jag har! Men gott att höra, låter ju toppen!
Hade varit grymt om du ville lägga upp en bild på hur de ser ut nu.
Bra att de är mjuka, tycker det paret Arigato jag har var rätt hårda till en början iallafall. Då får det bli ett par No-Label helt enkelt. Stort tack för infon!
 
Precis! Och till priset av tre Red bull & vodka kan det vara värt det. För första gången på länge äger jag faktiskt ett par Converse som jag vill vårda & inte slita ut. Vi får se hur det går.
CDG.jpg


Edit* - Såg nu att det är skotråden, inte sneakerstråden. Fuck.
Nu har skorna kommit, tack @Johannesens Store! I veckan väntar lite wear-in så får man väl se hur snabbt skorna mjukar upp sig. :)
Dl3Ek2B.jpg
Sebago e riktiga klassiker;)
 
Fick hem min tassel loafer GMTOs från Skolyx. Det glappar lite i hälen när jag går. Hur tajta bör de vara? Låter det som att mina är för stora och vad kan jag göra åt det?
 
Fick hem min tassel loafer GMTOs från Skolyx. Det glappar lite i hälen när jag går. Hur tajta bör de vara? Låter det som att mina är för stora och vad kan jag göra åt det?
Ett par tassels bör ju sitta något tajtare än ett par snörskor då de saknar "åtdragningsförmågan" som snörskor har. Angående det så har jag läst folk som lagt i extra sulor i skon. Har aldrig gjort det själv, så det kan gärna någon annan svara på! :)

Edit: Tvåa på bollen.
 
Får helt enkelt svänga förbi skomakaren imorgon och kolla läget. Tack för de snabba svaren :)
Hälgrepp tror jag det heter, finns billiga och köpa alternativt kan man lämna in skorna så kan skomakaren bygga in något liknande i hälen.
Enligt uppgifter jag hört så ska man kunna minska en halv till en storlek på längden på det sättet.
 
Fick hem min tassel loafer GMTOs från Skolyx. Det glappar lite i hälen när jag går. Hur tajta bör de vara? Låter det som att mina är för stora och vad kan jag göra åt det?
Kolla med en skomakare om dom kan sätta något på insidan av "tungan" eller sy in en extra hälkappa. Det funkade mkt bra för mig
 
Ändra
Fick hem min tassel loafer GMTOs från Skolyx. Det glappar lite i hälen när jag går. Hur tajta bör de vara? Låter det som att mina är för stora och vad kan jag göra åt det?

Ge dina loafers en ordentlig chans innan du börjar trixa. När du har gått in skorna brukar hälen sätta sig & skon kan även krympa något. Fötterna släpper ifrån sig en hel del svett under dagarna & när lädret absorberar svetten drar lädret ihop sig något. Så i vissa fall kan till & med skor bli något mindre.

Töjs gör en sko som sitter för tight, typ.
 
Fick hem min tassel loafer GMTOs från Skolyx. Det glappar lite i hälen när jag går. Hur tajta bör de vara? Låter det som att mina är för stora och vad kan jag göra åt det?
Försök annars att returnera o byt till en mindre size dvs OM du endast gått med skorna inomhus. Nåt man alltid ska göra med nya skor en hel kväll;)
 
Någon som har bra rekommendation på skoinlägg, är sjukt plattfot och dwt ser förjävligt ut när man kör på lite smalare skor?
 
Uppdatera hur det går.:)
Tänkte passa på och uppdatera dig samt tacka för du övertala mig att behålla min Buttero.
De låg packade i bilen för att skickas tillbaka men efter ditt inlägg så gav jag dom en chans till.
Har suttit med dom på några kvällar hemma och igår så tog jag dom till jobbet.
Visst är dom fortfarande lite hårda men jag kunde ha dom hela dagen på jobb utan några skavsår på hälarna :)
 
Tillbaka
Topp