• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Tänkte passa på och uppdatera dig samt tacka för du övertala mig att behålla min Buttero.
De låg packade i bilen för att skickas tillbaka men efter ditt inlägg så gav jag dom en chans till.
Har suttit med dom på några kvällar hemma och igår så tog jag dom till jobbet.
Visst är dom fortfarande lite hårda men jag kunde ha dom hela dagen på jobb utan några skavsår på hälarna :)
Snyggt! Kul att höra. Släng gärna upp någon bild också. Svarta är riktigt bra!:)

Stulen bild.
YMC-AW15-Mismo-Buttero-Tanino-Navy.jpg

Köpte dessa här om dan då NK hade 30%, kan starkt rekommendera de, mycket stiliga och bekväma. http://jlindeberg.se/jlindeberg/acc...r_50033566_colorPattern=50033566_Beige_001074
Förresten, någon som vill göra ett gruppmöte av skoblock? Blir tydligen mycket billigare.

Jag tänkte lägga en beställning från herrstil.se på skoblock och galgar i cederträ och det blir betydligt billigare om vi är fler som köper. Jag bor i Linköping så antingen beställer jag hit eller om någon annan beställer så kan jag plocka upp i exempelvis Sthlm.

Jag tänkte lägga en beställning från herrstil.se på skoblock och galgar i cederträ och det blir betydligt billigare om vi är fler som köper. Jag bor i Linköping så antingen beställer jag hit eller om någon annan beställer så kan jag plocka upp i exempelvis Sthlm.
Om du har vägarna förbi sthlm så kan jag beställa, då slipper vi frakt avgifter. Hur många hade du tänkt kr och köpa? Själv blir det mellan 3-4 styckna

Tjena, tänkte införskaffa mig ett par bruna finskor med mönster inom en relativt snar framtid. Har kollat på märken som lloyd och Loake. Problemet är att jag har ganska långa, men inte särskilt bereda fötter vilket gör att jag behöver storlek över 46. Var kan man handla skor i storlek 47-49 som med fördel stämmer överens med ovan nämda "krav"?

Tjena, tänkte införskaffa mig ett par bruna finskor med mönster inom en relativt snar framtid. Har kollat på märken som lloyd och Loake. Problemet är att jag har ganska långa, men inte särskilt bereda fötter vilket gör att jag behöver storlek över 46. Var kan man handla skor i storlek 47-49 som med fördel stämmer överens med ovan nämda "krav"?
Ska du handla Loake kan du kolla med din lokala skomakare om de kör Loake och kan ta hem. Alternativt finns större storlekar hos pediwear.co.uk.

Tack! Vilka andra märken rekommenderar du/ni vad gäller just finskor?
Beror ju lite på hur mycket du är villig att betala förstås, men eftersom du nämner Loake (antar att du syftar på deras 1880-serie) så finns det några som är hyfsat likvärdiga vad gäller pris/kvalitet. Exempelvis Yanko, Carmina, Carlos Santos. Här inne är förekommer dock mycket Crockett & Jones som är fantastiskt fina skor men som också ligger några nivåer upp i pris och kvalitet.

Beror ju lite på hur mycket du är villig att betala förstås, men eftersom du nämner Loake (antar att du syftar på deras 1880-serie) så finns det några som är hyfsat likvärdiga vad gäller pris/kvalitet. Exempelvis Yanko, Carmina, Carlos Santos. Här inne är förekommer dock mycket Crockett & Jones som är fantastiskt fina skor men som också ligger några nivåer upp i pris och kvalitet.
Bra tips! @Vicnic ett bra tips är att besöka en skoaffär som säljer kvalitetsskor och få din storlek, sen kan man beställa på nätet.
Visst det skiljer sig mycket mellan olika tillverkare men min uppfattning är att det rör sig om en halv storlek + eller - och då kan man faktiskt beställa två par.
Exempelvis 8 och 8,5 och sen returnera det ena då jag tror att många erbjuder fri retur.

En stor anledning till att besöka en butik är att min erfarenhet är att många (inklusive mig själv) tror att man har lite större fötter än vad man har, jag trodde exempelvis alltid att jag hade 42 men när jag började med Crockett och liknande fick jag snabbt reda på att jag var en 7:a / 7,5 beroende på läst, och det är mer 41 (vissa skor 41,5)
Många kvalitetskor formar sig lite efter foten och då är det bra att de ej är en hel storlek för stora.

Har du provat skorna? Jag har ganska långa tår och drar 46 på sneakers men Loake Uk 9,5 sitter fint på mina fötter. Loake tenderar att vara något stora i storleken och inte minst på längden.

Har du provat skorna? Jag har ganska långa tår och drar 46 på sneakers men Loake Uk 9,5 sitter fint på mina fötter. Loake tenderar att vara något stora i storleken och inte minst på längden.

Nej, problemet är att jag inte har det. Ska kontakta min lokala skomakare och höra mig för. Tack så mycket för hjälpen!

Någon som har erfarenhet eller rekommendation av utlästning (uttöjning/förstoring) av skor hos skomakare i Stockholm?
För några år sen så köpte jag ett par Allen Edmonds Strands när jag var på jobbresa i USA, och tyckte att de satt bra i butik. När jag sedan haft skorna ett antal gånger efteråt så märkte jag att de sitter för tajt i den främre breda delen på foten, så jag använder de i princip aldrig längre.
Det rör sig kanske om en halvstorlek eller något, men skulle gärna lämna in det till en skomakare för att försöka göra något åt det, istället för att pröva någon ghettolösning hemma, då det ju ändå är rätt fina skor (kostade väl 3000kr eller nåt sånt i USA och över 4000kr i Sverige).

Bild på skorna här:
Ozy12al.jpg

Någon som har erfarenhet eller rekommendation av utlästning (uttöjning/förstoring) av skor hos skomakare i Stockholm?
För några år sen så köpte jag ett par Allen Edmonds Strands när jag var på jobbresa i USA, och tyckte att de satt bra i butik. När jag sedan haft skorna ett antal gånger efteråt så märkte jag att de sitter för tajt i den främre breda delen på foten, så jag använder de i princip aldrig längre.
Det rör sig kanske om en halvstorlek eller något, men skulle gärna lämna in det till en skomakare för att försöka göra något åt det, istället för att pröva någon ghettolösning hemma, då det ju ändå är rätt fina skor (kostade väl 3000kr eller nåt sånt i USA och över 4000kr i Sverige).

Bild på skorna här:
Ozy12al.jpg
Mycket fina, har precis likadana själv.
Går säkert att lösa hos en bra skomakare!

Bild på skorna här:
Ozy12al.jpg
Jag har lästat ut ett par av mina skor som klämde över tårna. Gjorde det hos Mano som ligger på Riddargatan efter rekommenderation från SkoAB. Blev jättebra och har för mig att det kostade knappt nått, och trevligt bemötande.

Jag har lästat ut ett par av mina skor som klämde över tårna. Gjorde det hos Mano som ligger på Riddargatan efter rekommenderation från SkoAB. Blev jättebra och har för mig att det kostade knappt nått, och trevligt bemötande.
Tack för tipset , gick dit och lämnade in idag. Får se på torsdag om det blir bra.

Bäckmans verkar för övrigt stängt för sommaren.

Tillbaka
Topp