• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Frågar samma!
Är det i hälen eller på ovansidan @LS ?

Jag skulle testa en halvstorlek mindre, det kan göra stor skillnad. En iläggs sula blir sällan bra är min erfarenhet.
Både och! Känslan är helt klart att dom är för stora. Returnerar och testar 44,5 istället nu :) Känner också att det är tråkigt att börja med att lägga i sula direkt.

Och fy på er @tissoter @Zalath @gurta_g för att ert skonördande på senaste GTG smittade av sig...
 
Både och! Känslan är helt klart att dom är för stora. Returnerar och testar 44,5 istället nu :) Känner också att det är tråkigt att börja med att lägga i sula direkt.

Och fy på er @tissoter @Zalath @gurta_g för att ert skonördande på senaste GTG smittade av sig...
Loake, speciellt med capital lästen som aldwichen är gjorda på är relativt rymliga och en halv-hel storlek ner lan behövas. :)
 
Hjälp!! Skonördar jag behöver er expertis...

Beställde ett par Loake 1880 Aldwych från Care of Carl som har fria returer för att testa hur dom passar. Fanns inte i lager hos lokala Loake-butiken... Skorna är ju hur jäkla snygga som helst på, gör under för helhetsintrycket. En fundering dock, jag tycker skorna glappar lite även när jag snörat som hårdast. Borde dom inte snarare sitta åt lite (utan att klämma) för att sedan töjas när man gått in dom? Storleken är 45 vilket jag har i alla skor utom ett par Nike löparskor där jag har 45,5 men Nike är lite mindre i storlekarna också. Vad är smartast, att byta till 44,5 eller att lägga i en sula?

Lite sent nu, men rekommenderar starkt att du i fortsättningen handlar Loake hos Fogenstads i lkpg. Skönt att kunna få hjälpa att prova o hitta rätt storlek, dessutom så håller han samma priser som på nätet:)
 
Lite sent nu, men rekommenderar starkt att du i fortsättningen handlar Loake hos Fogenstads i lkpg. Skönt att kunna få hjälpa att prova o hitta rätt storlek, dessutom så håller han samma priser som på nätet:)
Tack för tipset, men dom hade inte min storlek inne så därför beställde jag med öppet köp. Planen är att beställa från UK när jag hittat rätt storlek, där är det ca 600kr billigare än hos Fogenstads och i svenska nätbutiker :)
 
Tips är också att prova dom på en matta så man inte repar lädersulorna. Schysst mot dom som man köper av.
Done and done! 44,5 var definitivt bättre men även dom lite för stora. Ganska säker på att 44 är min Loake-storlek, nu är det bara att shoppa loss på skor, skoblock och skoputs :D
 
Done and done! 44,5 var definitivt bättre men även dom lite för stora. Ganska säker på att 44 är min Loake-storlek, nu är det bara att shoppa loss på skor, skoblock och skoputs :D
Tänk sen på att det inte finns någon "Loake-storlek" utan att Loake har en mängd olika läster som kan vara större/mindre och/eller smalare/bredare än det paret du köpt nu.
 
Får bidra med ett tips, koden "FATHER10" ger 10% rabatt på Pediwear.
Beställde nyss Loake Aldwych med koden vilket landade 193,5 GBP, ca 2200 kr inkl frakt till Sverige. Helt ok pris :)
 
Loafers :)

image.jpeg
 
Hoppas att det är ok att dubbelposta, denna tråd känns trots allt mer rätt och jag vill helst att någon ska få njuta av dessa istället för att jag skickar tillbaka dom...

Jag köpte ett par riktigt fina skor från Grenson.co.uk - Gresham som är från deras premiumlinje , dessa har Fitting: F så jag gick upp en storlek till 10 istället för 9 som jag har i Fitting: G.
Tyvärr var de för stora för mig så jag måste sälja dom.
Här kommer produktfoton:
gresham-navy-suede-110535.jpg

gresham-110535_webcomp.jpg

gresham-110535_web.jpg

Och här kommer mina foton:

Jag köpte dessa på rea 50% på ordinarie 415£ (inkl frakt).
Jag blir glad om jag får liknande pris då jag har full returrätt.
Skorna finns i Stockholm och affär görs gärna upp F2F så du känner att de passar. Kan självklart skickas men då gäller ej retur, kolla i så fall så att de passar.
Bio-2.jpg Bio-3.jpg Bio-4.jpg Bio-5.jpg Bio-6.jpg Bio-7.jpg Bio-8.jpg Bio.jpg
Jag har i vanliga fall 44 så dessa är ca 45.

Snabb affär prioriteras då jag har 2 veckors returrätt och skickar tillbaka dom innan dess.
 
Herrstil eller Skolyx :)
Köpte 2 par skoblock från Herrstil.
Tyvärr var ett skoblock rejält sprucket och riskerar troligtvis att både spricka ännu mer samt skada skon om det används.

Mailade deras support för över 24h utan svar. Blixtsnabba leveranser men svara på mail verkar lägre prioriterat...
 
Tillbaka
Topp