• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Testat Loake nu.
Storlek 10 var för stor, 9,5 var för mig.
Ska testa gå runt lite i mina Berwicks hemma ikväll. Jag gillar dom, vill faktiskt inte skicka tillbaka :D
Jag skulle säga att alla skor jag har som nu efter ett tag sitter bra till en början upplevdes som lite väl små. De få som satt "perfekt" från början känns i jämförelse lite för stora.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Testat Loake nu.
Storlek 10 var för stor, 9,5 var för mig.
Ska testa gå runt lite i mina Berwicks hemma ikväll. Jag gillar dom, vill faktiskt inte skicka tillbaka :D
Se min kommentar ovan om Berwicks storlekar/passform. Det verkar skilja en hel del mellan modellerna/lästerna.
Gissar att du testade Capital lästen på Loake skon, då den normalt klassas som rymlig.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Se min kommentar ovan om Berwicks storlekar/passform. Det verkar skilja en hel del mellan modellerna/lästerna.
Gissar att du testade Capital lästen på Loake skon, då den normalt klassas som rymlig.

Korrekt,jag testade Capital lästen.
Jag ska gå med mina Berwicks i huset ikväll och se vad jag tycker. Jag gillar dom verkligen.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Denim och alden indy boots i Chromexcel 403. Najs.
IMG_2457.JPG
 
Senast ändrad:

Knugen

Panerai
2-Faktor
Som @Coffetoledo redan sagt så löser skomakaren klacken och sulan. Det kan släppa lite i limmet ibland.

Ang fläcken: Gissar att det är vattenfläckar som har uppstått pga av vatten som har legat kvar och torkat in. Testa
med lite renovateaur och om inte det funkar krävs det en ordentlig tvätt av skon mha av skoschampo/galltvål och se till
att hela skon/skinnet blir ordentlig blött så inte nya vattenfläckar uppstår under torkningen.
Låt torka ordentligt mha Papper->skoblock och börja sedan vården.
Du kan lägga på ett tunt (betoning på tunt) lager fett (gärna från Saphir Mdo) och låt torka in i 24h och sedan renovateaur/skokräm/vax.
Anledningen till rek. av fett är att du får en tåligare sko mot vatten och det ser ut att vara känga (Loake Hyde?) som gärna får
tåla lite mer än lågskor och imho så behöver det inte ha spitshine, även om det funkar att polera upp fett från Saphir Mdo.
Djupare info om skovård:
http://www.shoegazing.se/2013/01/21/skovard-den-kompletta-guiden/

Tack för det utförliga svaret! Ska prova dina tips!
 

Nebulosa

Breitling
Förstår att denna fråga inte är den lättaste att svara på men jag ger den ett försök!

Jag ska lägga en beställning på ett par boots från Carlos Santos (ej mocka) men är rätt osäker kring storleken. Jag äger i dagsläget inte några "riktiga" kvalitetsskor. I mina boots som jag flitigt använder idag så kör jag storlek 43 och i mina adidas Court Vantage/Stan Smith 43 1/3.

Bör jag satsa på en 43 eller säkra upp det med en 43.5 och hoppas att de inte är allt för stora? De skriver på hemsidan att skorna fits true to size.

Tack på förhand!
 

stigge

Omega
2-Faktor
Förstår att denna fråga inte är den lättaste att svara på men jag ger den ett försök!

Jag ska lägga en beställning på ett par boots från Carlos Santos (ej mocka) men är rätt osäker kring storleken. Jag äger i dagsläget inte några "riktiga" kvalitetsskor. I mina boots som jag flitigt använder idag så kör jag storlek 43 och i mina adidas Court Vantage/Stan Smith 43 1/3.

Bör jag satsa på en 43 eller säkra upp det med en 43.5 och hoppas att de inte är allt för stora? De skriver på hemsidan att skorna fits true to size.

Tack på förhand!
Inte helt enkelt att konvertera storlek på sneakers mot "riktiga skor" då det imho kan skilja en hel del.
Har själv t ex UK8.5-9 i skor medans jag kan ha UK9.5-10 i sneakers beroende på modell/märke och användningsområde (t ex vinterlöpning med lite tjockare strumpa)
Enklast är om du tester skorna. Om du bor i Stockholm så har Skoaktiebolaget märket.
 

Nebulosa

Breitling
Jag som är ute efter ett par Loake just nu! Hur får man en inbjudan så man kan kika förbi redan vid 07:00 imorgon? :woot: Någon som har koll på ungefärliga priser?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Här kommer mina två favoritpar just nu.

IMG_0445.JPG

Alden x Brick+Mortar color#8 wing tip boots


fullsizeoutput_8c8.jpeg

Edward Green Dover (nån tråkig fläck på en skon såg jag nu...)
Riktigt snygga EG :) Är det någon som vet vad det kallas när tån är lite rak som på dessa? Typ så man kan söka på skomodeller på nätet...
Tips på bra Spanska märken mottages också då det snart är dax att åka ner :)
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Riktigt snygga EG :) Är det någon som vet vad det kallas när tån är lite rak som på dessa? Typ så man kan söka på skomodeller på nätet...
Tips på bra Spanska märken mottages också då det snart är dax att åka ner :)
Just dem EG är en så kallad split toe derby om du vill söka på exakt de formspråket. :)
 
Topp