• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Stryd

Cartier
Är sugen på ett par Lowdens med Citysole, får kika in på Linnegatan 2. Vill ju garantera att de passar mina fötter om jag ska investera så pass mycket i skor ;) Tack för tipsen, kommer ni på någon annan handlare så hojta gärna till:)
crockettandjones-lowndes_city-8846_hd.jpg
 

Hutti

Cartier
Är sugen på ett par Lowdens med Citysole, får kika in på Linnegatan 2. Vill ju garantera att de passar mina fötter om jag ska investera så pass mycket i skor ;) Tack för tipsen, kommer ni på någon annan handlare så hojta gärna till:)
crockettandjones-lowndes_city-8846_hd.jpg

Lowndes är en fin modell på en fin läst. Tänk på att den är gjord på 348 lästen, som även Hallam och Westbourne är gjord på, mina två CJ par. Därmed måste du inte nödvändigtvis testa just modellen du köper, utan det räcker med att hitta samma läst i din storlek och testa den, så vet du hur passformen kommer vara ungefär.
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Lowndes är en fin modell på en fin läst. Tänk på att den är gjord på 348 lästen, som även Hallam och Westbourne är gjord på, mina två CJ par. Därmed måste du inte nödvändigtvis testa just modellen du köper, utan det räcker med att hitta samma läst i din storlek och testa den, så vet du hur passformen kommer vara ungefär.
Samtidigt är Hallam och Westbourne knytskor medan Lowndes är en monkstrap så visst kan det vara skillnad. Snarare så det borde vara viktigare att testa just Lowndes. Däremot hade det väl varit hugget som stucket att prova Hallam eller Westbourne om man skulle köpa den andre av de två.
 

Hutti

Cartier
Just
Samtidigt är Hallam och Westbourne knytskor medan Lowndes är en monkstrap så visst kan det vara skillnad. Snarare så det borde vara viktigare att testa just Lowndes. Däremot hade det väl varit hugget som stucket att prova Hallam eller Westbourne om man skulle köpa den andre av de två.

Just därför jag skrev ungefär :)
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Kanske inte är rätt tråd men vad kan begära för ett par C&J Lingfield i mörkbrun mocka? I bra skick och känns fortfarande riktigt fräscha i skinnet. Var MTO för någon skomakare, str 8F.
3D0BCA3F-519E-4C78-B0E5-E7E7C4E90DD5.JPG

Den högra av dessa.
B6506B32-0AA7-423B-8CC6-5365FC712773.JPG
 

Hutti

Cartier
Även fast jag är partisk vill jag ändå påpeka att vi på Skocare har utförsäljning utav lagret med skoblock. Detta pga bristande tid och andra projekt.

Utf%C3%B6rs%C3%A4ljning.png
 

MaxAnd

Omega
Kollat på bruna monk som arbetsskor nu när det blir bättre väder, men vilket märke? Loake, C&J, CARLOS SANTOS, Magnanni?
Vad är bättre och sämre? Är oftast lädersula på, ska man lägga på gummi?
 

Zingo

Rolex
Kollat på bruna monk som arbetsskor nu när det blir bättre väder, men vilket märke? Loake, C&J, CARLOS SANTOS, Magnanni?
Vad är bättre och sämre? Är oftast lädersula på, ska man lägga på gummi?
Omega eller är det värt att betala extra för en Rolex? Byta länken mot gummi?

Grunden är du får vad du betalar för (hellre C&J än Loake men Loake är helt ok). Köp efter din budget och din skogarderob. Läder är trevligare än gummi men inte lika praktiskt. Börja på lädret är mitt tips.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Kollat på bruna monk som arbetsskor nu när det blir bättre väder, men vilket märke? Loake, C&J, CARLOS SANTOS, Magnanni?
Vad är bättre och sämre? Är oftast lädersula på, ska man lägga på gummi?
Loake Cannon, om de funkar på dina fötter. Om du är petnoga med finishen har ju C&J motsvarande modell men till ett rätt annorlunda pris.
Jag hade startat med läder och slängt på en slitsula i gummi efter nån säsong eller två.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Någon annan här som har ett par C&J Conistons i sitt ägo? Är det bara jag som stör mig på skosnörenas längd? Ogillar att ha ett par "elefantöron" skuttandes på vardera sida av skorna...
 
D

Deleted member 5780

Guest
Någon annan här som har ett par C&J Conistons i sitt ägo? Är det bara jag som stör mig på skosnörenas längd? Ogillar att ha ett par "elefantöron" skuttandes på vardera sida av skorna...
Det bästa med skosnören är att man kan byta dem... eller snöra på ett sätt som gör av med mer snöre.
 
  • Like
Reactions: POO

Harley

Omega
Det var nyinvigning i en riktigt trevlig skobutik här i västra Skåne. Varma & kalla Tapas, bubbel, kaffe, kakor & som alltid väldigt trevligt bemötande. Så jag passade på att lägga en beställning hos dom på ett par Loake Derby i Tan.
IMG_8407.PNG
 

MaxAnd

Omega
Det var nyinvigning i en riktigt trevlig skobutik här i västra Skåne. Varma & kalla Tapas, bubbel, kaffe, kakor & som alltid väldigt trevligt bemötande. Så jag passade på att lägga en beställning hos dom på ett par Loake Derby i Tan.
IMG_8407.PNG

Sko service misstänker jag? ;)
Peter är otroligt trevlig!
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Köp nya, eller klipp av dem?

Originalsnörena finns endast i två längder, tyvärr är det kortare längdalternativet för kort för att användas med kängor.

Det bästa med skosnören är att man kan byta dem... eller snöra på ett sätt som gör av med mer snöre.

De är för långa för att kunna få ned längden på dem genom att snöra dem på ett annat sätt. Har ej funnit några ersättningsnören från något annat märke som är likt originalet.
 
Topp