• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

M.L.

Vacheron
2-Faktor
De är för långa för att kunna få ned längden på dem genom att snöra dem på ett annat sätt. Har ej funnit några ersättningsnören från något annat märke som är likt originalet.
Provat detta?
wBPXYBzh.jpg
 
D

Deleted member 5780

Guest
IMG_0007.JPG

Det finns säkert någon nyans som passar?
Originalsnörena finns endast i två längder, tyvärr är det kortare längdalternativet för kort för att användas med kängor.
De är för långa för att kunna få ned längden på dem genom att snöra dem på ett annat sätt. Har ej funnit några ersättningsnören från något annat märke som är likt originalet.
 

ScubaKing

Audemars
Finns det något märke/tillverkare idag som gör skor helt för hand och från scatch som i videon nedan? Vilken tillverkare?

 

Harley

Omega
Sko service misstänker jag? ;)
Peter är otroligt trevlig!
Helt rätt! Ja jag är otroligt glad att jag "hittade" dit. Peter är trevlig & dom har jättebra service. Visst priset är kanske några hundringar mer än nätpriser men man kan ju prova stl utan köptvång, slipper massa klabbiga returer & så bjuder dom oftast på skoblock vid köp av skor fr. Loake. Sen känslan av att köpa i butik känns bättre på nåt sätt. :)
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Helt rätt! Ja jag är otroligt glad att jag "hittade" dit. Peter är trevlig & dom har jättebra service. Visst priset är kanske några hundringar mer än nätpriser men man kan ju prova stl utan köptvång, slipper massa klabbiga returer & så bjuder dom oftast på skoblock vid köp av skor fr. Loake. Sen känslan av att köpa i butik känns bättre på nåt sätt. :)
Varningens finger. Jag lämnade in ett par pjucks för omsulning på Skoservice i Helsingborg. Absolut inte nöjd.
När han sydde sulan så satte han nålen i ovan lädret på många ställen på båda skorna inklusive ett stort märke fram på tån på ena skon, ett djupt sådant.
Slarvigt och nonchalant var han när jag påpekade detta och frågade hur vi skulle reda ut detta. 'Det är handarbete, sådana grejer får man räkna med'.

Med andra ord kommer jag aldrig mer sätta min fot där eller rekommendera någon att gå dit och spendera pengar.
 

Blyfot

Cartier
Varningens finger. Jag lämnade in ett par pjucks för omsulning på Skoservice i Helsingborg. Absolut inte nöjd.
När han sydde sulan så satte han nålen i ovan lädret på många ställen på båda skorna inklusive ett stort märke fram på tån på ena skon, ett djupt sådant.
Slarvigt och nonchalant var han när jag påpekade detta och frågade hur vi skulle reda ut detta. 'Det är handarbete, sådana grejer får man räkna med'.

Med andra ord kommer jag aldrig mer sätta min fot där eller rekommendera någon att gå dit och spendera pengar.
Jag kan rekommendera Hammargruppen istället, extremt bra service, gå dit istället :)
Hälsa från mig också ;)
 

MaxAnd

Omega
Varningens finger. Jag lämnade in ett par pjucks för omsulning på Skoservice i Helsingborg. Absolut inte nöjd.
När han sydde sulan så satte han nålen i ovan lädret på många ställen på båda skorna inklusive ett stort märke fram på tån på ena skon, ett djupt sådant.
Slarvigt och nonchalant var han när jag påpekade detta och frågade hur vi skulle reda ut detta. 'Det är handarbete, sådana grejer får man räkna med'.

Med andra ord kommer jag aldrig mer sätta min fot där eller rekommendera någon att gå dit och spendera pengar.

Oj.. Nu blev jag lite irriterad. Jag har ju noll kunskap om skor, och handlar därför i butik. Men får man höra detta blir man orolig..
 

BCKSTRM

Rolex
Tja!

Sugen på ett par mockaloafers till sommaren men hittar inte vad jag är ute efter. Vill ha ett par som dessa nedan, men UTAN trassel/snöret... Gillar enkelheten i dessa om man bortser från just trasslet...
IMG_4547.JPG
 

Freddie L

Panerai
Vad tror ni om handgjorda skor från Indien? Spanskt, franskt och italienskt full grain enligt egen uppgift. En del annorlunda (roliga?) designer men visst kan man hitta lite mer klassiska också. Inga uppgifter om läster, sannolikt dyr retur och okänd kvalitet... Men priserna!
https://3dmlifestyle.com/
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som kan tipsa om ett par hyfsat billiga skor som man kan ha inomhus? Det börjar blir lite svettigt med vanliga. Jobbar på kontor men inte i kostym
 

Nebulosa

Breitling
Jobbar på kontor (ett varmt sådant dessutom) och har märkt av att mina fötter & strumpor luktar åt det sämre hållet efter en dags arbete.

Finns det något konkret man kan göra åt detta? Typ någon deo som fungerar bra? (Och ja jag tvättar mina fötter :) )Testade att pudra på fötterna med Taylor of Bond streets talcum powder och det fungerade hyfsat, men det var en j*vla procedur.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jobbar på kontor (ett varmt sådant dessutom) och har märkt av att mina fötter & strumpor luktar åt det sämre hållet efter en dags arbete.

Finns det något konkret man kan göra åt detta? Typ någon deo som fungerar bra? (Och ja jag tvättar mina fötter :) )Testade att pudra på fötterna med Taylor of Bond streets talcum powder och det fungerade hyfsat, men det var en j*vla procedur.
Luktar dina skor illa, använder du skoblock och hur många par skor har du i rotation?
 

Nebulosa

Breitling
Luktar dina skor illa, använder du skoblock och hur många par skor har du i rotation?
Har ännu inte inhandlat några skoblock faktiskt. Rotationen på skor har väl varit sämre måste jag erkänna, har blivit mycket användning av samma par avskalade sneakers. Nu börjar det klarna kring varför fötterna inte doftar hallonsorbet. Tack för input, blir lite fler skor och skoblock på inköpslistan :)
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har ännu inte inhandlat några skoblock faktiskt. Rotationen på skor har väl varit sämre måste jag erkänna, har blivit mycket användning av samma par avskalade sneakers. Nu börjar det klarna kring varför fötterna inte doftar hallonsorbet. Tack för input, blir lite fler skor och skoblock på inköpslistan :)
Tumregeln är att låta skor vila åtminstone 24 timmar, gärna mer, mellan användandet. Med skoblock i så klart.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Jobbar på kontor (ett varmt sådant dessutom) och har märkt av att mina fötter & strumpor luktar åt det sämre hållet efter en dags arbete.

Finns det något konkret man kan göra åt detta? Typ någon deo som fungerar bra? (Och ja jag tvättar mina fötter :) )Testade att pudra på fötterna med Taylor of Bond streets talcum powder och det fungerade hyfsat, men det var en j*vla procedur.
- Skoblock i cederträ.
- Vila skorna minst ett dygn mellan användningarna.
- Tvätta strumpor i 60 grader eller använd strumpor i ull istället för bomull+syntet.
- I nödfall, byt strumpor mitt på dagen.
- Har du eget kontor? Ta av skorna en stund då och då.
- Har du sneakers med foder? Tvätta om möjligt.
 

Nebulosa

Breitling
- Skoblock i cederträ.
- Vila skorna minst ett dygn mellan användningarna.
- Tvätta strumpor i 60 grader eller använd strumpor i ull istället för bomull+syntet.
- I nödfall, byt strumpor mitt på dagen.
- Har du eget kontor? Ta av skorna en stund då och då.
- Har du sneakers med foder? Tvätta om möjligt.
Tack så mycket för svar. Alltid lika trevligt med den hjälpsamma inställningen hos medlemmarna här på KS :)
 
Topp