• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

MartinGFX

Cartier
Prisvärda loafers för säg max 2k, finns det? Aldrig ägt ett par och vill inte punga ut mer innan jag vet att jag trivs i det.
 

DrDre

Patek
IMG_0121.JPG
Inget illa menat, såg dina knutar bara.


Det gick fan inte idag heller! Kan det vara skornas fel tror?
 

MrRipley

Omega
Var ligger priserna?
För ett par lågskor så börjar det på 25tkr, men val av ovanläder kan spä på priset ytterligare. I priset ingår en veckas kurs, så att du själv får vara med när skorna görs.
Hantverket är dock på en helt annan nivå än i den filmen som du länkade. Shoegazing har skrivit ett väldigt bra och informativt reportage från hand besök: http://www.shoegazing.se/2015/02/04/reportage-kurs-i-skotillverkning-del-1/

http://www.shoegazing.se/2015/02/05/reportage-kurs-i-skotillverkning-del-2/
 

morrism

Audemars
Nån som kan tipsa om BEKVÄMA skor, vad är finskornas nike free?
Använder aldrig mina fina skor pga. att de inte är lika sköna som mina sneakers.
 

Veratio

Cartier
Nån som kan tipsa om BEKVÄMA skor, vad är finskornas nike free?
Använder aldrig mina fina skor pga. att de inte är lika sköna som mina sneakers.

Om du nån gång är i USA kan du gå in på Sketchers. De har rätt många snygga skor, bra priser och de är jäkligt sköna out of the box. Kanske inte fancy, men sköna!

Sen är det nog hur ens fötter är gjorda. Köpt två par Red Wings och båda tog minuter att gå in, sitter som en smäck nu! Min kusin som köpte sitt första par samtidigt som mitt första kämpar fortfarande med att gå in sina!
 

morrism

Audemars
Om du nån gång är i USA kan du gå in på Sketchers. De har rätt många snygga skor, bra priser och de är jäkligt sköna out of the box. Kanske inte fancy, men sköna!

Sen är det nog hur ens fötter är gjorda. Köpt två par Red Wings och båda tog minuter att gå in, sitter som en smäck nu! Min kusin som köpte sitt första par samtidigt som mitt första kämpar fortfarande med att gå in sina!

Har till och med börjat kolla på ecco i min desperation vilket känns lite pensionärsmärke
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Nån som kan tipsa om BEKVÄMA skor, vad är finskornas nike free?
Använder aldrig mina fina skor pga. att de inte är lika sköna som mina sneakers.
Jag skulle rekommendera ett par RM Williams comfort craftsman. De var så sköna att jag nu äger 2 par och använder de varje gång det är blött på marken. Tog ca 3 dagar att gå in och nu är de skönare än mina träningsskor :)
 

Hutti

Cartier
Känns som att du kan testa andra färger.:) Burgundy eller varför inte blått?
Inga skor i grainläder? Det måste åtgärdas!
Modellmässigt skulle jag komplettera med en full brogue och en riktig känga (typ jumper boot).

Funderar faktiskt lite på doublemonks i blå mocka! Mina Westbourne har lite röd nyans i sig, men är inte så sugen på burgundy faktiskt. Splittoe är i hatch grain! Tydligare bild på modellen :
500x1000px-LL-fe38c339_Gaziano-_-Girling-Hove-Htach-Grain-02_1024x1024.jpeg


Hade Loake Hyde innan, men tröttnade. Nästa känga skall bli någon form utav Galway, kanske inte från EG dock. Svårt att lägga ut 12k när man är student på ett par skor haha.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Någon som har ett par låga red wing Oxford som kan dela med sig om kvalité och hur dom är i storlekarna?
 

Veratio

Cartier
Kan inte uttala mig, men har två par Iron Ranger. Har normalt 44,5-45, på de skorna har jag 42 och 42,5. 42:eek:rna sitter bättre. Så iaf Iron Ranger är otroligt stora i storleken.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Slänger ut en fråga till hugade sko-proffs! Det börjar bli dax att köpa vår/sommar/höst skor. Det jag funderar på är det här med lädersula kontra gummisula. Jag tänker spontant att man får en lite nättare sko med lädersula än om man tar samma modell (när det finns) med Dainite exempelvis. Men man vill ju i så fall lägga på en tunn sula över lädret så dom inte blir så hala, eller? Hur bör man tänka här? Jag har inte tänkt att ha dom som finskor utan till vardags.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Slänger ut en fråga till hugade sko-proffs! Det börjar bli dax att köpa vår/sommar/höst skor. Det jag funderar på är det här med lädersula kontra gummisula. Jag tänker spontant att man får en lite nättare sko med lädersula än om man tar samma modell (när det finns) med Dainite exempelvis. Men man vill ju i så fall lägga på en tunn sula över lädret så dom inte blir så hala, eller? Hur bör man tänka här? Jag har inte tänkt att ha dom som finskor utan till vardags.
Ska du använda de i alla väder?
Gummi och mocka är då 'bäst'.
 
Topp