• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

P-vakten

Patek
2-Faktor
Buttero :woot:
IMG_1297.JPG
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
En fråga, Jag har läst att det går att lägga gummisula ovanpå lädersula. Vart kan man göra det och ungefär vad brukar det gå på?
Mina Barker Black har lädersula och jag gillar att kunna använda skorna så ofta som möjligt så lite gummi utanpå lädret vore inte helt fel.
Vill du ha gummisula, kör på det! (Kommer uppenbarligen hjälpa dig vid pingisbordet:D).
Många hävdar att det blir sämre. Själv har jag inga problem med att lägga på en tunn gummisula på en lädersula (syns knappt, märker ingen skillnad i gångkomfort och har inte upptäckt att de skulle "andas" sämre). Har man inte så många par att rotera med är det en fördel att alltid kunna använda alla skor.
Hoppas du är nöjd med skorna!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tack för tips och lite vägledning :). Nu blev vår/sommar skorna ett par Loake Buckingham med en tunn slitsula direkt ditsatt hos Beckmans Skoservice. Det ingick i priset. Ytterligare och mer somriga skor får man leta på plats under semestern :cigar:
IMG_1956.JPG
 

Jackee

Omega
Skulle säga att de är True To Size. Så har du några andra klassiska skor i liknande märken så borde du kunna ta samma storlek. Annars kolla på deras storlek chart lite längre ner. Där står fotlängden. Så du kan alltid mäta din fot och jämföra vilken storlek som passar bäst på längden åtminstone :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Vill du ha gummisula, kör på det! (Kommer uppenbarligen hjälpa dig vid pingisbordet:D).
Många hävdar att det blir sämre. Själv har jag inga problem med att lägga på en tunn gummisula på en lädersula (syns knappt, märker ingen skillnad i gångkomfort och har inte upptäckt att de skulle "andas" sämre). Har man inte så många par att rotera med är det en fördel att alltid kunna använda alla skor.
Hoppas du är nöjd med skorna!

Tror inte jag kommer märka någon skillnad.
Helt ärligt så märkte jag inte så stor skillnad nu med lädersula förutom att det inte fungerade runt pingisbordet... :)

Fick hem mina skoblock från Shoecare idag!
Nu kan skorna sitta i saker som dom ska :)
20170428_205415.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
När jag var runt på byn nu i fredags, för att köpa skor, kom jag att fundera över detta med att pruta på skor... Är det något ni gör? Jag var in och testade ett par CJ Exmoor hos Grafford i Stockholm. Trevlig liten butik :). Jag hade sett modellen på webben och ville testa dom i butik. Väl i butiken fanns inte modellen med skinnet jag ville ha i min storlek, däremot i annat skinn. Det fanns kanske möjlighet att beställa min storlek med det skinnet jag gillade fick jag veta. Dom kostade 5600kr. Jag bad att få återkomma... När jag sitter hemma framför datorn för att kolla om dom kanske finns i ytterligare färger ser jag dom hos Davidsons i Uppsala på rea! Dom tar 3500/4000kr och har 4700/5500kr angivet som fullpris för dom olika skinn alternativen, det är tydligen en utgående modell och finns bara i begränsade storlekar. Hur ser ni på att pruta hos den ene med hänvisning till den andre? Prutar ni alls på skor? När jag köpte mina Loake bjöd dom på att lägga på en slitsula direkt, och jag fick ett par iläggssulor med rabatt.
 
D

Deleted member 5780

Guest
När jag var runt på byn nu i fredags, för att köpa skor, kom jag att fundera över detta med att pruta på skor... Är det något ni gör? Jag var in och testade ett par CJ Exmoor hos Grafford i Stockholm. Trevlig liten butik :). Jag hade sett modellen på webben och ville testa dom i butik. Väl i butiken fanns inte modellen med skinnet jag ville ha i min storlek, däremot i annat skinn. Det fanns kanske möjlighet att beställa min storlek med det skinnet jag gillade fick jag veta. Dom kostade 5600kr. Jag bad att få återkomma... När jag sitter hemma framför datorn för att kolla om dom kanske finns i ytterligare färger ser jag dom hos Davidsons i Uppsala på rea! Dom tar 3500/4000kr och har 4700/5500kr angivet som fullpris för dom olika skinn alternativen, det är tydligen en utgående modell och finns bara i begränsade storlekar. Hur ser ni på att pruta hos den ene med hänvisning till den andre? Prutar ni alls på skor? När jag köpte mina Loake bjöd dom på att lägga på en slitsula direkt, och jag fick ett par iläggssulor med rabatt.
Det är väl bara att fråga. Jag skulle talat om att jag gärna handlar av min butik men inte till en premie om >1000/sko.
 

Lolle

Panerai
Jag brukar mest pruta(eller förhandla) på ställen där jag har en återkommande relation. Annars kan jag fråga om iläggssulor, strumpor eller liknande som troligen är en låg kostnad för butiken men ett visst värde för mig.

Gör man det på ett trevligt sätt så skäms jag inte för att fråga.
 

Lolle

Panerai
Det är Tarantula på en Claridge F läst. Hade egentligen tänkt köpa dem i kalvskinn med blå mocka men då jag har världens sämsta impulskontroll så köpte jag det som fanns i butik, vilket jag inte ångrar nu i efterhand. :)
 
Topp