• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Ser mycket bra ut! Ser inte alls så spetsiga ut som jag trodde. Har gått i tankarna på att köpa ett par Malton, men har tyckt de varit lite i spetsigaste laget när jag känt på dom i verkligheten.
Tack. Var också lite tveksam. Tycker att C&J har antingen för rundat (grasmere) eller för spetsigt. Men dom här var faktiskt spot on i min bok.
 

Camo00

Patek
Gav mig på mitt livs första polish igår ikväll, provade med liite antiquing. Här före och efter. Ser det rätt ut?
20171004_144040.jpg
20171006_104343.jpg
 

stigge

Omega
2-Faktor
Snygga! Är det Pimlico? Jag funderar själv på ett par sådana, för visst är det capitol lästen på dessa? Någon som har C&J chukkas typ Chiltern, som komma med några jämförelser mellan dessa?
Har ett par Chiltern och Pimplico.
Pimplico är på Capital lästen och ganska rymlig, kör dock med min std size på den, vilket imho funkar bra till boots/chukkas och lite grövre skor.
Chiltern är på 224 lästen och den uppfattar jag som något kortare än tts. Kör 0.5 större på dessa än mina Pimplico, kanske något stora men helt ok på en chukkas sko och lite grövre strumpor.
Uppfattar Chiltern som något kraftigare och lite klumpigare vs Pimplico.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Har ett par Chiltern och Pimplico.
Pimplico är på Capital lästen och ganska rymlig, kör dock med min std size på den, vilket imho funkar bra till boots/chukkas och lite grövre skor.
Chiltern är på 224 lästen och den uppfattar jag som något kortare än tts. Kör 0.5 större på dessa än mina Pimplico, kanske något stora men helt ok på en chukkas sko och lite grövre strumpor.
Uppfattar Chiltern som något kraftigare och lite klumpigare vs Pimplico.
Tack för input. Blir till att prova i butik. Loake är ju ända något billigare...:)
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Löser vi. Första riktiga dagen med dem, känner mig trygg i att jag slipper skavsår och liknande sett till hur sköna de kändes när jag gick runt där hemma igår. De har ännu inte fått någon puts eller liknande, dock. :)
8F81C0F4-95C2-4DC1-8D1F-D573BB3CE266.jpeg

Tack så mycket! Snygga :) fick hem ett par bruna brogues från Orban i helgen. Första dagen idag, känns som du säger sköna out of the box!
IMG_20171009_094854.jpg
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Vilken läst kör du på orbansen?
Jag kör på 544 och uppfattar att de är något tighta runt lilltån, känner du något liknande?

Kör också 544 i lästen. Något tighta håller jag med om. Men tycker det blivit bättre bara nu under dagen. Lilltårna har jag dock inte några problem med. Vad körde du för storlek jämfört med andra skor?

Jag fick köra 7.5 (samma som i meermin) istället för 7 som jag har i mina Loake med capital.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Kör också 544 i lästen. Något tighta håller jag med om. Men tycker det blivit bättre bara nu under dagen. Lilltårna har jag dock inte några problem med. Vad körde du för storlek jämfört med andra skor?

Jag fick köra 7.5 (samma som i meermin) istället för 7 som jag har i mina Loake med capital.

Där har vi förmodligen boven i dramat i mitt fall, jag kör generellt strl 9 i t.ex. RMW och körde 9 på Orbans. Skulle nog satsat på 9,5.
För övrigt, hur känns skorna med gummisulan? Jag beställde ett par med lädersula och märkte rätt så snabbt att sulan inte var lika hållbar som JR. Fick slänga på en slitsula efter kanske 30 användningar.
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Där har vi förmodligen boven i dramat i mitt fall, jag kör generellt strl 9 i t.ex. RMW och körde 9 på Orbans. Skulle nog satsat på 9,5.
För övrigt, hur känns skorna med gummisulan? Jag beställde ett par med lädersula och märkte rätt så snabbt att sulan inte var lika hållbar som JR. Fick slänga på en slitsula efter kanske 30 användningar.
Jag kör dock 7.5 i RMW också. Men för någon sida sedan så vet jag att det var lite diskussion kring om man brukar köra samma storlek i RMW och Capital-lästen. Jag kör 7.5 i förstnämnda och 7 I capital. Men ja, det är möjligt att en halv storlek upp hade kunnat hjälpa mot skavet.

Än så länge tycker jag sulorna känns bra. Väldigt lätta och bekväma. Stor skillnad mot dubbel dainite. Men jag gillar det. Men kan tänka mig att hardcore användare av lädersula hade nog tyckt gummisulan är för mjuk.

Bra att veta gällande orbans lädersula!
 
Topp