• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Limpas

Cartier
Kör på om du gillar skorna :)
En mockakänga är inte formell och impregnerar du den med bra spray så tål den faktiskt en hel del.
Nackdelen kan vara dainitesulan som kan vara ganska hal under vintern. Titta gärna på commandosulor alt ridgeway sulor istället för lite bätte grepp.
Men, om du arbetar 8h i "verkstadsmiljö" så skulle jag nog ändå rek. att titta på skor för det ändamålet. (Inga krav på att använda skyddsskor?)
Tack! Ska googla lite på dessa sulor. Nej, några 8 timmar i verkstadsmiljö blir det inte. Jag är kontorsnisse den absolut största delen av tiden, men det händer nästan dagligen att man går runt i verkstaden (är ingenjör inom fordonsindustrin) eller vistas ute. Det går såklart att ha skor avsedda för ändamålet och det har jag också, men det är omständigt att byta skor hela tiden så ofta blir det så att man springer mellan möten och verkstad med samma skor. Att springa runt i arbetskängor hela dagen är inte det roligaste heller. Att ha med sig separata skor för lekparken är dock svårare, men det kanske de klarar av utan problem :)
 
D

Deleted member 5780

Guest
Tack! Ska googla lite på dessa sulor. Nej, några 8 timmar i verkstadsmiljö blir det inte. Jag är kontorsnisse den absolut största delen av tiden, men det händer nästan dagligen att man går runt i verkstaden (är ingenjör inom fordonsindustrin) eller vistas ute. Det går såklart att ha skor avsedda för ändamålet och det har jag också, men det är omständigt att byta skor hela tiden så ofta blir det så att man springer mellan möten och verkstad med samma skor. Att springa runt i arbetskängor hela dagen är inte det roligaste heller. Att ha med sig separata skor för lekparken är dock svårare, men det kanske de klarar av utan problem :)
Det finns ju andra kängor som inte ser så malplacerade ut utanför kontoret. T ex Loake Hyde.
Eller klassikern RMW om du kan tänka dig Chelseaboots.
 

Limpas

Cartier
Det finns ju andra kängor som inte ser så malplacerade ut utanför kontoret. T ex Loake Hyde.
Eller klassikern RMW om du kan tänka dig Chelseaboots.
Hyde är snygga. Väldigt lika de Meermins jag tittat på. Lutar nog lite åt snörkängor då jag redan har ett par mörkbruna Chelsea boots sedan innan. Gissar att RMW dock har sådana också så det borde jag kolla upp.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
C&J har fräscha.
IMG_0299.jpg
IMG_2720.jpg
 

Belfort

Omega
Fråga om skoblock
Har ett par skor av denna modell sedan en vecka tillbaka
13248211r_1.jpg


Är det nödvändigt med ett par bootsblocks, som dessa från herrstil?
boots-prov1_800x800.png

Eller går det bra ändå med dem vanliga skoblocken man brukar ha?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor

Camo00

Patek
Hörni experter?
Jag har två par riktigt ljusa skor och det känns som att 1925 Light Brown är alltför mörk. Behöver dock en kräm som täcker en del märken. Hur gör Ni? Kör Ni Ljusbrun på skor i ljus tan? Blandar ut den? Annat märke?
 

Hugii

Audemars
Hörni experter?
Jag har två par riktigt ljusa skor och det känns som att 1925 Light Brown är alltför mörk. Behöver dock en kräm som täcker en del märken. Hur gör Ni? Kör Ni Ljusbrun på skor i ljus tan? Blandar ut den? Annat märke?
Jag kör light brown på mina
https://i.pinimg.com/736x/77/15/83/77158323de58c61a92c2ce13d1c7bbe9--cannon.jpg
http://bumpkinbetty.com/wp-content/uploads/2015/08/Loake-Chester-Brogues-Bumpkin-Betty-800x571.jpg
http://www.executivestyle.com.au/co...eLeadwide.620x349.2p9oa.png/1375158284173.jpg
 
Senast ändrad:

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Hur tycker ni att jag ska behandla mina gula klassiska timerlands? enbart impr.spray eller blir det snyggt med vax alt fett? Antar att dom absorberar en del skit om jag bara sprayar dom? Tänkt ha dom till vardags mer än i skogen och dylikt..
 

Camo00

Patek
Hur tycker ni att jag ska behandla mina gula klassiska timerlands? enbart impr.spray eller blir det snyggt med vax alt fett? Antar att dom absorberar en del skit om jag bara sprayar dom? Tänkt ha dom till vardags mer än i skogen och dylikt..
Nubuck? I så fall bara spray, säger jag. Det fastnar iofs en del gegga, men är lätt att borsta snyggt igen med crèpe- och mockaborste. Tror inte det blir lättare med fet yta på nubuck?
 
Topp