• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

DrDre

Patek
Gillar Sunspel och tvivlar inte på att dojorna är bra grejer, men herregud vad de ser ut att komma från typ Din Sko och kosta 299:-... :)

Googlade lite och Sunspel har tydligen tidigare jobbat med Cheaney. Kanske de som är inblandade igen.

Designen går väl i linje med Sunspel’s vanliga produkter. Härlig kvalitet och väldigt "enkelt" designspråk som aldrig sticker ut.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Sambon envisades med att köpa mig ett par skor i helgen.
Rätt snygga faktiskt och riktigt sköna att gå i!
Var inte jätte dyra no-name skor. Hoppas de håller.
20171023_061316.jpg
 

Belfort

Omega
Vad har ni för metod för att välja rätt färg på skokrämen? Jag har tidigare haft svarta skodon och nu med ett par bättre bruna dojjor så vill man gärna välja rätt.
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Är inte så van med Dainite-sulor men wow vad dem kan bli hala! Höll på att halvt slå ihjäl mig när jag halkade på några blöta löv i mina CJ Chelsea 5... trodde "plupparna" skulle hjälpa lite.
 
Behöver tips på skor, som funkar till jeans och chinos och nån slags blandning av typ streetwear/Ivy league klädstil . Glider mest runt ett par slitna docksides eller sneakers, och funderar på om ett par bluchers/derbies kan vara ett alternativ. Går och står en hel del på jobbet så komfort är prioriterat. Har funderat lite på red wings lågskor, alternativt Alden indy's men de senare känns som att det är i överkant av vad min ekonomi tillåter.

Tacksam för tips. Förstår att jag inte kommer få samma komfort som mina sneakers, men vore nice att hitta ett par som inte gör att man vill köra strumplästen efter någon timme
 

Jackee

Omega
Behöver tips på skor, som funkar till jeans och chinos och nån slags blandning av typ streetwear/Ivy league klädstil . Glider mest runt ett par slitna docksides eller sneakers, och funderar på om ett par bluchers/derbies kan vara ett alternativ. Går och står en hel del på jobbet så komfort är prioriterat. Har funderat lite på red wings lågskor, alternativt Alden indy's men de senare känns som att det är i överkant av vad min ekonomi tillåter.

Tacksam för tips. Förstår att jag inte kommer få samma komfort som mina sneakers, men vore nice att hitta ett par som inte gör att man vill köra strumplästen efter någon timme
Det vore underlätta om du kan berätta vad du har för budget. Sedan är det skillnad på komfort och komfort. Sedan jag började använda ordentliga skor så tycker jag inte sneakers är bekvämt alls.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tycker precis som min vän @christian-h att Buttero hör hemma i denna tråd. Köpte ett par till igår. De har gjort om den lite, främst tån som är annorlunda. Den är inte längre "uppbyggd". Tycker att de är skönare än tidigare modellen, fick skavsår av att bara prova de och det kommer från en gammal fotbollsspelare med tåliga fötter...

IMG_2592.JPG


Gillar Buttero då de funkar till både dressat och casual. Funkar att stå upp och jobba hela dagarna också. Komfort och stil i ett paket.
 
Höstens vanligaste ämne i den tråden, Chelseaboots: Loake Chatsworth eller RM Williams? Vilka håller sig bättre?

Har redan ett par Chatsworth och är nöjd. Men är Williams värda det något högre priset?
 
Senast ändrad:

papabear

Panerai
2-Faktor
Någon med erfarenhet av att handla skor direkt från Crockett and Jones hemsida? Frakten är 30 pund till Sverige har jag fått reda på.
 

Limpas

Cartier
Är nu inne på antingen Loake Kempton eller Chatsworth. Hur bör jag tänka med storlek? Enda referensen är nog egentligen Meermin (hiro) där jag har strl 9 som sitter bra. Vad bör jag välja i dessa från Loake? Självklart vore det bäst att prova men har tyvärr begränsad möjlighet.
 

mmh

Panerai
2-Faktor
3E1B9289-292F-4337-ACBB-BB38135FA853.jpeg

Efter 6 år i London hade jag nästan glömt hur slask känns men nyss hemflyttad fick jag idag återuppleva detta deprimerande fenomen.

Tips på nya skor som klarar slask och is men ändå ser någorlunda snygga ut med kavaj och jeans eller chinos? Visst, mina Coniston funkar väl men jag antar att det inte precis är bra med tanke på deras livslängd att gå omkring i dylikt väder väldigt ofta.
 

Jackee

Omega
Skön tråd!

Någon vänlig själ som har tips på pålitliga affärer online som säljer större storlekar 47+?
Skoaktiebolaget har den del UK 12 som ska motsvara EU 47. De kan säkert få tag på större storlekar också. Men det lär troligtvis bli en MTO och där med lite dyrare än vanligt. Eller så hoppar man på en pågående GMTO.
 
Topp