• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Xalle

Audemars
2-Faktor

Bilagor

  • 0300805E-D7D1-4CE3-92D0-566D71C7BC21.jpeg
    0300805E-D7D1-4CE3-92D0-566D71C7BC21.jpeg
    43.9 KB · Visningar: 57

Exekys

Cartier
Hittade du skona i butik eller var det nätet som gällde? Googlade men hade ingen lycka att hitta just den färgen, kanske gjorde fel :banghead:
Jag köpte dessa på Lester i Göteborg, via nätet, så ja på båda frågorna ;-)
När jag köpte dem var denna modell i mocka en specialare för Lester med i år har Loake tagit in den i ordinarie sortiment. Kan vara att färgen skiljer mellan dessa två versioner.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Går igenom lite skor och kängor, dessa Diemme plus lite andra hamnar på lifestyle säljes senare ikväll om någon skulle vara på jakt efter något varmt på fötterna.

15094587821261444941813.jpg
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Tror det blir ett par Chelsea Boots från Meermin, tänkte mäta foten och beställa men sidan verkar ligga nere.

Någon som beställt från Meermin innan och vet ungefär hur lång leveranstid det är?
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Misstänker att det kan finnas fler här som oxå hänger på Styleforum. Tänkte tipsa om att GG erbjuder en GMTO där för tillfället, där de bjuder på skoblock och MTO avgiften.
Själv hoppas jag gruppvalet faller på en Gable i Vintage Rioja på MH71.
 

Limpas

Cartier
Är det bara svarta snörskor som är godkänt på bröllop? Ser det muppigt ut att bära skor med monkeystraps?
Beror väl på klädkod och till vilken grad övriga gäster klär upp sig. Även på bröllop med en uppklädd klädkod så har man ju sett allt möjligt, från löparskor och kostym till svarta oxfords, jeans och pullover. I slutänden är det nog mycket upp till dig själv. Monkstraps kan nog absolut gå hem och blir utifrån min erfarenhet ändå mer uppklätt än många andra, även om jag personligen tycker om att klä mig mer formett vid sådana tillställningar. Sedan beror det ju förstås väldigt mycket på vad du har på dig mer än skorna :)
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Beror väl på klädkod och till vilken grad övriga gäster klär upp sig. Även på bröllop med en uppklädd klädkod så har man ju sett allt möjligt, från löparskor och kostym till svarta oxfords, jeans och pullover. I slutänden är det nog mycket upp till dig själv. Monkstraps kan nog absolut gå hem och blir utifrån min erfarenhet ändå mer uppklätt än många andra, även om jag personligen tycker om att klä mig mer formett vid sådana tillställningar. Sedan beror det ju förstås väldigt mycket på vad du har på dig mer än skorna :)
Tack för bra svar :) marinblå kostym, vit kjorta och slips har jag tänkt så länge det inte står annat på inbjudan. Tycker det är snyggt så drar gärna på mig ett par sådana så länge jag inte bryter någon kod rätt av... som du säger finns det ju alltid någon lirare som kör ostruken skjorta eller liknande så borde vara lugnt.
 

E.Z.

Panerai
Har ett par RMW Gardener där gummisulan börjar släppa där fram. Kan en skomakare ta bort sulan och lägga en ny? Eller hur löser man detta problemet med en gummisula som är på från fabrik. Nån som har koll? @Whedda ?

Bild på skorna (ej mina - lånad från nätet):

IMG_0764.PNG


Tack på förhand!
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Har ett par RMW Gardener där gummisulan börjar släppa där fram. Kan en skomakare ta bort sulan och lägga en ny? Eller hur löser man detta problemet med en gummisula som är på från fabrik. Nån som har koll? @Whedda ?

Bild på skorna (ej mina - lånad från nätet):

IMG_0764.PNG


Tack på förhand!
Jajamän. Inga problem. Davidssons i Uppsala har skomakeri på postorder så där kan du skicka in skorna. Bor du i Sthlm så är Grafford ett bra alternativ.
 

Whedda

Rolex
Har ett par RMW Gardener där gummisulan börjar släppa där fram. Kan en skomakare ta bort sulan och lägga en ny? Eller hur löser man detta problemet med en gummisula som är på från fabrik. Nån som har koll? @Whedda ?

Bild på skorna (ej mina - lånad från nätet):

IMG_0764.PNG


Tack på förhand!

Det är lätt ordnat. Du behöver inte sula om hela skon för att den släppt utan de limmar eller fäster den med nubb bara. Sen går den såklart att sula om helt när det är dags men det är en dyrare operation.
 

E.Z.

Panerai
Jajamän. Inga problem. Davidssons i Uppsala har skomakeri på postorder så där kan du skicka in skorna. Bor du i Sthlm så är Grafford ett bra alternativ.

Det är lätt ordnat. Du behöver inte sula om hela skon för att den släppt utan de limmar eller fäster den med nubb bara. Sen går den såklart att sula om helt när det är dags men det är en dyrare operation.

Tack för bra feedback!
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Den funkar utmärkt som skydd mot väta. Dock lite märkligt att texten beskriver en annan produkt: Renovateur. Invulner är mer impregnering medan renovateur som beskrivet fräschar upp dojorna plus en lite mindre vattenavstötande effekt.
Tack för svar. Tänker att eftersom de är helt nya så är det impregnering som behövs.
Ang texten så är den samma på båda produkterna på länkad sida...
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Behöver lite råd, funderar som sagt på ett par RM W (Comfort) Craftsman i skinn. Har mätt foten och ligger mellan två storlekar, närmre till den större. Slipper väl helst omaket att åka och prova så jag undrar om någon vet hur de är i storlekarna?
 
Topp