Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Säger mig dessvärre inte så mycket..För mig, och mina fötter, är det samma storlek i RMW Craftsman som Loake Capital läst
Rekommenderar starkt att göra det! Ligger själv mellan 9.5-10 G och har problem med alla skor. Har som oftast 44.5 men ibland måste jag ha 45.5 skit jobbigtSäger mig dessvärre inte så mycket..Äh vafan, får åka och prova helt enkelt
Me2, har 9.5 i Loake och testat 10 i RMW men dessa är för korta för mina långa fötter. 10.5 är perfekta i längden men tyvärr är dom som båtar för övriga foten. SucksRekommenderar starkt att göra det! Ligger själv mellan 9.5-10 G och har problem med alla skor. Har som oftast 44.5 men ibland måste jag ha 45.5 skit jobbigt
Jag har ett par Loake Brouges 8.5 sitter allt för tight men kan använda dom om det inte skall promeneras längre sträcker. 9 var förstora konstigt nog!?Me2, har 9.5 i Loake och testat 10 i RMW men dessa är för korta för mina långa fötter. 10.5 är perfekta i längden men tyvärr är dom som båtar för övriga foten. Sucks
Lästa ut dom lite hos en skomakare.Jag har ett par Loake Brouges 8.5 sitter allt för tight men kan använda dom om det inte skall promeneras längre sträcker. 9 var förstora konstigt nog!?
Börja med neutral, när färgen avtar över tiden så använd en med färgpigment. Köp även Super Invulner för att skydda mot väta, mycket effektivt.Skor nu beställda och då behöver skovårdslådan fyllas på med mockaprylar. Saphirs Suede Renovator, kan man ta neutral färg på denna för att kunna använda den även på svarta skor i mocka och nubuck? Eller vill man ha med färg?
Tack för tipsen! Allt är beställtBörja med neutral, när färgen avtar över tiden så använd en med färgpigment. Köp även Super Invulner för att skydda mot väta, mycket effektivt.
https://herrstil.com/collections/suede-care/products/suede-nubuck-spray
https://herrstil.com/collections/suede-care/products/super-invulner
Jag rekommenderar även en borste i gummi före en i mässing, mycket skonsammare.
https://herrstil.com/collections/suede-care/products/suede-brush
Samt för tvätt av skorna rekommenderar jag Mockaschampo.
https://herrstil.com/collections/suede-care/products/suede-shampoo
Ett tips från en som tänkte likadant och förstörde ett par skor - Köp en gummiborste.Tack för tipsen! Allt är beställtKörde dock mässingsborste från Saphir till att börja med men kanske får komplettera med en i gummi.
Ooo, snygga. Synd att de inte passar.Fick hem dessa RM Ws idag, chansade lite på storleken så de känns möjligen något stora. Synd. Får fundera om jag ska byta till en mindre storlek.
![]()
Mycket bra val! Mina är inne på 3:e säsongenFick hem dessa RM Ws idag, chansade lite på storleken så de känns möjligen något stora. Synd. Får fundera om jag ska byta till en mindre storlek.
![]()
Såhär sitter dem, där slutar stortånOoo, snygga. Synd att de inte passar.
De blir större. Gå ned 1/2-1 storlek är mitt tipsNågon som vet om de formar sig mycket? Behåller dem formen runt foten så kan de nog bli bra, men sträcker dem sig så kanske de kommer sitta för löst.
Mina sitter ungefär på samma sätt. Har ca 1,5 cm kvar till yttersta spetsen, men hade varit svårt att klämma in tårna sista bitenSåhär sitter dem, där slutar stortån
![]()
Vet inte om det är ok för den här typen av skor (de är ju ganska spetsiga). Möjligen att de är något breda också men å andra sidan kan det ju vara gött att få plats med lite tjockare strumpor, de som sitter på nu är tunna.
Någon som vet om de formar sig mycket? Behåller dem formen runt foten så kan de nog bli bra, men sträcker dem sig så kanske de kommer sitta för löst.
Stämmer, passformen är inte i närheten av vad den var vid första säsongen. Vad är det för storlek?Dem blir större. Gå ned en 1/2-1 storlek är mitt tips
De är storlek 43/8,5. Får kanske ta o gå ner till 8.Stämmer, passformen är inte i närheten av vad den var vid första säsongen. Vad är det för storlek?
Jag gick ner en hel halv storlek, så här i efterhand kanske jag borde gått ner en hel eftersom jag alltid går i tunna strumpor.De är storlek 43/8,5. Får kanske ta o gå ner till 8.
I see! Ja, tror en hel blir för mycket men en halv blir nog perfekt. Så får det bli!Jag gick ner en hel halv storlek, så här i efterhand kanske jag borde gått ner en hel eftersom jag alltid går i tunna strumpor.
Dom är ju som tur är lättkrängda!
Var köpte du? Själv sugen på ett par. Har du möjlighet att skicka tillbaka och byta storlek?Fick hem dessa RM Ws idag, chansade lite på storleken så de känns möjligen något stora. Synd. Får fundera om jag ska byta till en mindre storlek.
![]()
Köpte från Lester.se. Ja det har jag, dock är jag lite osäker på färgen, de såg ljusare ut på bilderna.Var köpte du? Själv sugen på ett par. Har du möjlighet att skicka tillbaka och byta storlek?
Vad kostar kalaset? Tänkte själv beställa från bootsonline. Färg Nut meg, men då kan det ta några månader med leverans...Köpte från Lester.se. Ja det har jag, dock är jag lite osäker på färgen, de såg ljusare ut på bilderna.
4500kr, och ja från bootsonline blir det väl runt 3000. Tänkte beställa därifrån men fick höra från dem att RM W stänger sin fabrik några veckor i januari så har man otur har man inte skorna förrän i februari..mer än jag vill vänta tyvärr.Vad kostar kalaset? Tänkte själv beställa från bootsonline. Färg Nut meg, men då kan det ta några månader med leverans...
Är det färgen Rum du har? Blir ett byte till mindre för mig med samma färg (rum)Mycket bra val! Mina är inne på 3:e säsongen
![]()