• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Vincent

Cartier
Väldigt nöjd med det här paret. Och @Vincent, instoppad skjorta för första gången på länge! Du borde bli stolt.

IMG_0945.JPG
IMG_0934.JPG
Extremt bra! Fast jag vill helst se leopardskjortorna och mustaschen igen.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Beställde R.W. Williams från Susegården på Black Friday. Var nog dumt att ändra ordern från 9 till 8,5. Jag är f-n inte bra på att köpa boots, till och med de jag köpte i butik från Hallmans, deras egna Derby, blev fel storlek men för stora istället :)

Jag tycker att stödet vid hålfoten är skönt och den sitter bra i hälen, men den är nog pyttepytte för kort. Hur kan man räkna med att den töjer sig, i vilka riktningar?

IMG_20171206_135900.jpg
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Beställde R.W. Williams från Susegården på Black Friday. Var nog dumt att ändra ordern från 9 till 8,5. Jag är f-n inte bra på att köpa boots, till och med de jag köpte i butik från Hallmans, deras egna Derby, blev fel storlek men för stora istället :)

Jag tycker att stödet vid hålfoten är skönt och den sitter bra i hälen, men den är nog pyttepytte för kort. Hur kan man räkna med att den töjer sig, i vilka riktningar?

IMG_20171206_135900.jpg

Mina Blaxlands satt perfekt i hälen men kändes lite korta i början, var rätt trångt vid tåpartiet. De töjde sig och sitter numera perfekt. Se till att gå in dojjorna ordentligt i kortare perioder, jag gjorde inte det dessvärre..
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Beställde R.W. Williams från Susegården på Black Friday. Var nog dumt att ändra ordern från 9 till 8,5. Jag är f-n inte bra på att köpa boots, till och med de jag köpte i butik från Hallmans, deras egna Derby, blev fel storlek men för stora istället :)

Jag tycker att stödet vid hålfoten är skönt och den sitter bra i hälen, men den är nog pyttepytte för kort. Hur kan man räkna med att den töjer sig, i vilka riktningar?

IMG_20171206_135900.jpg
En sko töjer sig aldrig på längden, dessvärre.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Beställde R.W. Williams från Susegården på Black Friday. Var nog dumt att ändra ordern från 9 till 8,5. Jag är f-n inte bra på att köpa boots, till och med de jag köpte i butik från Hallmans, deras egna Derby, blev fel storlek men för stora istället :)

Jag tycker att stödet vid hålfoten är skönt och den sitter bra i hälen, men den är nog pyttepytte för kort. Hur kan man räkna med att den töjer sig, i vilka riktningar?

IMG_20171206_135900.jpg
Hade samma problem med mina blaxland. Körde med skoblock i min storlek och gick in dem sakta men säkert. Nu sitter de som en smäck
 
D

Deleted member 9585

Guest
Beställde R.W. Williams från Susegården på Black Friday. Var nog dumt att ändra ordern från 9 till 8,5. Jag är f-n inte bra på att köpa boots, till och med de jag köpte i butik från Hallmans, deras egna Derby, blev fel storlek men för stora istället :)

Jag tycker att stödet vid hålfoten är skönt och den sitter bra i hälen, men den är nog pyttepytte för kort. Hur kan man räkna med att den töjer sig, i vilka riktningar?

IMG_20171206_135900.jpg
Aldrig bra att köpa skor som är för korta, kolla med en skomakare om de kan lästa ut lite
 
Tveksamt pga tåhättan.

just i tåpartiet är de ju förstärkta med en plasthätta så det vette fasen. Över vristen kommer de töja sig innan du haft dem en heldag...

Det blir byte till 9.5 eller retur för min del helt enkelt. Vänsterfoten sitter perfekt, men som den defekta människa jag är verkar högerfoten vara en aningen större och går inte och bära alls.

Lustiga är att jag provade ett par RMW Blaxland storlek 9 (svart) i butik för nån månad sen och de kändes stora, och kände inget mot tårna som jag gör just nu.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Det blir byte till 9.5 eller retur för min del helt enkelt. Vänsterfoten sitter perfekt, men som den defekta människa jag är verkar högerfoten vara en aningen större och går inte och bära alls.

Lustiga är att jag provade ett par RMW Blaxland storlek 9 (svart) i butik för nån månad sen och de kändes stora, och kände inget mot tårna som jag gör just nu.
Ja det är svårt det där. Själv var kag glad som en tupp med mina 10:eek:r innan jag insåg att det är 9,5 jag ska ha.
Om du inte får till det och bestämmer dig för retur köper jag gärna dina 9,5:eek:r!
 
Topp