Provade runt en del häromdagen.Filippa K och ADM ser rätt schyssta ut.
ADM var bäst men satt inte bra på foten.
Rizzo för klumpiga. Lindeberg likaså.
Filippa K satt bäst och var en av de bästa rent estetiskt. Blir nog ett par sånna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Provade runt en del häromdagen.Filippa K och ADM ser rätt schyssta ut.
Vad ligger Filippa Ks på? De är snygga.Provade runt en del häromdagen.
ADM var bäst men satt inte bra på foten.
Rizzo för klumpiga. Lindeberg likaså.
Filippa K satt bäst och var en av de bästa rent estetiskt. Blir nog ett par sånna.
1800kr i deras butikVad ligger Filippa Ks på? De är snygga.
Finns i svart också. En sjyst kombination mellan sneaker/dressat.Väldigt trubbiga/runda och sportiga - och inte alls vad @aleks söker.
Buttero Tanino ligger på 2500:- och går ibland att få loss med 15-25% rabatt. Sjukt mycket bättre doja om den bara passar.1800kr i deras butik
Ska spana in Buttero samt även Common Projects för att se om det ens är något som passar på mina fötter.Buttero Tanino ligger på 2500:- och går ibland att få loss med 15-25% rabatt. Sjukt mycket bättre doja om den bara passar.
Var bor du någonstans?Ska spana in Buttero samt även Common Projects för att se om det ens är något som passar på mina fötter.
Vart ska man hålla utkik för att lyckas knippa ett par Tanino med den rabatten?
HufvudstadenVar bor du någonstans?
Lyx! Då blir det inga problem att hitta rätt.Hufvudstaden
Efter att ha gått bet på så många modeller så är jag typ glad om jag hittar något som ens passar och då får man väl spräcks budgeten haha.Lyx! Då blir det inga problem att hitta rätt.
Här är mitt tips, någon krona över budget. Common Projects i cream. Tyvärr tokdyra.
![]()
Slänger in dessa med:Hufvudstaden
Tack, ska spana in dessa!Slänger in dessa med:![]()
Inte helt vass på sneakers, men jag fick ett par Human Scales i modellen Anton igår, kändes helgrymma vid första intrycket - klart jämförbara med känslan jag fick av CQP när jag klämde på dem vid Engelska Herrs event med dem och Kirk Originals. Jättebekväma att gå i out of the box.
Edit: Verkar vara TTS också, bär 9UK/43EU i dresskor och hade 43 i dessa med.
Jag har en annan modell ifrån Steptronic som jag har som arbetsskor. Sulan på mina ser ut som en dainite både ifrån sidan och undertill, så den kan man inte klaga på. Jag var inne på Volt och köpte en tröja och fick frågan av säljaren om jag hade ”cordovan” skor, så dom kan nog lura även en intresserad vid en snabb blick. Crockett and Jones har ett ganska stort utbud av gummisulade skor, så din fråga är helt obefogad, snarare då att det är fånigt med tasselloafers på myrenOk boys, här kommer en post som kan provocera rejält. Hoppas att jag inte blir bannad för detta!
Som ni kanske förstår utifrån mitt nick så bor jag i Norrlands inland och våren samt hösten här innebär sandning, snöslask och ishalka om vartannat.
Jag besökte min kollega scaroscaro förra veckan och gjorde denna upptäckt med det osexiga namnet Steptronic. Gummisula är tyvärr mer eller mindre ett måste en månad per år här uppe, så jag tog ett par bilder tillsammans med mina 1880 Oxfords. Att fulskon dessutom har en ergonomiskt korrekt sula gör att dom är lika bekväma som random sneaker. Dom har faktiskt lyckats rätt bra med skon även om sulan givetvis ser ut som skit, men den är praktisk och väldigt bekväm det kan jag inte förneka...
Oxfords till jeans??? Jag har gjort det och jag ska göra det igen. Jag är en enkel knegare och skulle bara göra bort mig i ett par byxor jag inte kan bära upp...
Frågan är alltså:
När framstår man som en större fåne? När man kör gummisula och står på fötterna eller när man halkar på ändan utanför entrén till jobbet vid årets första halka?
//rant over
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Äger ett par Sweyd sen tidigare, kommer inte riktigt överens med färgen på sulan på deras vita i skinnKolla i Sweyd oxå
Det är ju dock Court Vantage men hade glömt bort att du härjar härVäldigt trubbiga/runda och sportiga - och inte alls vad @aleks söker.
Såg precis dessa också, såg helt klart intressant ut.Skolyx har också ett par vita sneakers i kalvskinn(?) för 999:- om jag inte missminner mig. Initialt ser de bra ut tycker jag.
Edit: https://www.skolyx.se/sv/skor/418-sneaker-i-vitt-laeder.html
Fattar inteDet är ju dock Court Vantage men hade glömt bort att du härjar här
![]()
![]()
Sitter på fötterna idag o jag e nöjd med dom![]()
Janne har på sig Court Vantage och inte Stan Smiths. Eller?Fattar inte![]()
Svarade bara på bilden där han fotar dem ovanifrån. De är sportiga, trubbiga, runda.Janne har på sig Court Vantage och inte Stan Smiths. Eller?
Verkar vara en mer slimmad modell.
![]()
Japp jag har på mej Court Vantage som efterfrågades. Dock glömt bort att den där glassnissen alltid juckar med mej haha.Janne har på sig Court Vantage och inte Stan Smiths. Eller?
Verkar vara en mer slimmad modell.
![]()
Och jag glömmer av att du tar allt man skriver till dig som att man hade en personlig vendetta, och alltid följer upp med ett PM där du ber mig lägga av.Japp jag har på mej Court Vantage som efterfrågades. Dock glömt bort att den där glassnissen alltid juckar med mej haha.
Min tolkning var att alla andra släppt din hipsteronani med vegancertifierade dresssneakers redan igår och att Janne helt enkelt postade bild på schyssta dojor?Och jag glömmer av att du tar allt man skriver till dig som att man hade en personlig vendetta, och alltid följer upp med ett PM där du ber mig lägga av.
Du är på ett diskussionsforum, och just nu diskuterar vi vad @aleks skall köpa för vita sneakers som är mer åt det dressade hållet, likt Common Projects. Jag håller inte med om att Adidas är ett alternativ då (vilket inte heller @aleks gör), och jag ser det inte som ett problem att jag bara återigen konstaterar min åsikt att Adidas-dojorna (oavsett court eller stansmith) inte är åt det dressade hållet när du kliver in och postar ett par bilder på dina samtidigt som det var lite förvirring kring vilken modell vi faktiskt diskuterade.
Trodde du satt mig på ignore, som du var så noga att berätta om.Min tolkning var att alla andra släppt din hipsteronani med vegancertifierade dresssneakers redan igår och att Janne helt enkelt postade bild på schyssta dojor?