Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
1 Hz.Ibland undrar jag hur gamla ni alla är egentligen.
Testade dessa, satt helt ok. Men Filippa K bäst hittills.Slänger in dessa med:![]()
Inte helt vass på sneakers, men jag fick ett par Human Scales i modellen Anton igår, kändes helgrymma vid första intrycket - klart jämförbara med känslan jag fick av CQP när jag klämde på dem vid Engelska Herrs event med dem och Kirk Originals. Jättebekväma att gå i out of the box.
Edit: Verkar vara TTS också, bär 9UK/43EU i dresskor och hade 43 i dessa med.
Skulle välja cqp över Buttero, mer dressade imo och grymt sköna. De är ju dock lite dyrare.Testade dessa, satt helt ok. Men Filippa K bäst hittills.
Var hittar man Buttero i Stockholm?
Ströms exempelvis.Testade dessa, satt helt ok. Men Filippa K bäst hittills.
Skulle välja cqp över Buttero, mer dressade imo och grymt sköna. De är ju dock lite dyrare.
Finns fö några Buttero kvar på Yoox rätt billigt.
Har de beiga, riktigt grymmaCQ.P/Eidos, 1600:-.
Halva priset hos Marcus Malmborg. Båda paren finns i strl 42.
https://www.marcusmalmborg.com/?shop:shoes
![]()
![]()
Stora i storlekarna enligt dem själva och många andra. Har vanligtvis 42 men kör 41 i CQ.PHur är storlekarna på CQ.P?
"Meehh" var min reaktion. Känns inte som de tillfört något nytt. Ett sidosteg helt enkelt. Kanske kommer mer spännande grejer i framtiden dock.Någon som var på SkoAB-release igår och vill kommentera? Dom nysläppta skorna på hemsidan såg onekligen väldigt fina ut!![]()
Mina är i 43Hur är storlekarna på CQ.P?
Har för mig dom flesta sneakers (CQP, Common Projects, Buttero, etc) görs i hela storlekar. Så om man i vanliga fall tar 9.5 så droppar man ner till 9, tar man 10 stannar man på 10. Typ.Mina är i 43. Dom sitter bra, men jag upplever dom lite smala i lästen. Jag har precis lagom med luft framför stortån och när man knutit dom känns det som man har mer luft i fram för att dom sluter åt runt övriga foten. Inget problem egentligen, jag skulle säga att dom är normala i storlek.
(jag testade 42 och dom var för små)
Testade i onsdags lite sneakers på Åhlens, Filippa K vann i både komfort och utseende. Jag gillar att dom har 8 snörhål.Testade dessa, satt helt ok. Men Filippa K bäst hittills.
Det kan stämma, jag kan ibland köra 42,5 beroende på sko, men i dessa var det inget alternativ att köra 42Har för mig dom flesta sneakers (CQP, Common Projects, Buttero, etc) görs i hela storlekar. Så om man i vanliga fall tar 9.5 så droppar man ner till 9, tar man 10 stannar man på 10. Typ.
Jupiter? Vet att Hornsgatan hade... Såg härom dagen att dom stökar om, kanske ringa och kolla förstTestade dessa, satt helt ok. Men Filippa K bäst hittills.
Buttero finns i halvstorlekar.Har för mig dom flesta sneakers (CQP, Common Projects, Buttero, etc) görs i hela storlekar. Så om man i vanliga fall tar 9.5 så droppar man ner till 9, tar man 10 stannar man på 10. Typ.
Sluta gissa. CP och Buttero som jag äger görs i eurostorlekar. Har du normalt UK9 passar 43 i CP och 42 i Buttero.Har för mig dom flesta sneakers (CQP, Common Projects, Buttero, etc) görs i hela storlekar. Så om man i vanliga fall tar 9.5 så droppar man ner till 9, tar man 10 stannar man på 10. Typ.
Angående Filippa K o modellen Morgan har jag för mej den hette:Testade dessa, satt helt ok. Men Filippa K bäst hittills.
Stämmer bra gällande modellnamn och snörning.Angående Filippa K o modellen Morgan har jag för mej den hette:
![]()
![]()
Har dock för mej att dom senare modellerna har annan snörning.
Skön sneaker som är välgjord till ett bra pris.
Svar på Buttero så har Ströms dom.
Gissar inte, utgår från det jag fått berättat för mig i butiker.Sluta gissa. CP och Buttero som jag äger görs i eurostorlekar. Har du normalt UK9 passar 43 i CP och 42 i Buttero.
Butikerna vill sälja, därför är ett kritiskt öga är alltid bra.Gissar inte, utgår från det jag fått berättat för mig i butiker.
Stämmer ganska bra.När ändå ämnet halvstorlekar dök upp kanske någon som har koll kan svara (inte Lindrian)
Jag har märkt att då det INTE finns halvstorlekar kan ibland 9/43 vara lite stora medans när det finns halvstorlekar brukar 9/43 vara perfekt.
Är det så, att man för att gardera sig lite gör storlek 8 till 8,99 och 9 till 9,99 osv? Did that make sense?!? Uppfattades frågan?
Tanken var att ersätta Carmina, vilket jag tycker dom har lyckats med. Man får vad man betalar för. Bra grejer för ett rimligt pris helt enkelt. Det jag tycker känns mest intressant är deras MTO alternativ som känns väldigt prisvärt och flexibelt. Släpper de någon snygg loafer så slår jag nog till.Någon som var på SkoAB-release igår och vill kommentera? Dom nysläppta skorna på hemsidan såg onekligen väldigt fina ut!![]()
Spectators är coola men inte helt enkla att bära. Gränsen mellan uppklätt och utklätt är nära. Själv lite för feg för modellen men gillar den på andra som klarar av att bära upp den naturligt.Tanken var att ersätta Carmina, vilket jag tycker dom har lyckats med. Man får vad man betalar för. Bra grejer för ett rimligt pris helt enkelt. Det jag tycker känns mest intressant är deras MTO alternativ som känns väldigt prisvärt och flexibelt. Släpper de någon snygg loafer så slår jag nog till.
Favoriterna bland de som släpptes den här gången är:
https://www.skoaktiebolaget.com/col...-in-mahogany-country-calf-and-tobacco-textile
https://www.skoaktiebolaget.com/collections/lof-tung/products/lof-tung-oxenham-in-polo-suede
Spectators är en fantastisk sommarsko!Spectators är coola men inte helt enkla att bära. Gränsen mellan uppklätt och utklätt är nära. Själv lite för feg för modellen men gillar den på andra som klarar av att bära upp den naturligt.