• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Slänger in dessa med:
C8ABE070-A51A-4201-9B61-AC464D95FAEB.png

Inte helt vass på sneakers, men jag fick ett par Human Scales i modellen Anton igår, kändes helgrymma vid första intrycket - klart jämförbara med känslan jag fick av CQP när jag klämde på dem vid Engelska Herrs event med dem och Kirk Originals. Jättebekväma att gå i out of the box. :)

Edit: Verkar vara TTS också, bär 9UK/43EU i dresskor och hade 43 i dessa med.
Testade dessa, satt helt ok. Men Filippa K bäst hittills.

Var hittar man Buttero i Stockholm?

Någon som var på SkoAB-release igår och vill kommentera? Dom nysläppta skorna på hemsidan såg onekligen väldigt fina ut! :)

Hur är storlekarna på CQ.P?
Mina är i 43 ;). Dom sitter bra, men jag upplever dom lite smala i lästen. Jag har precis lagom med luft framför stortån och när man knutit dom känns det som man har mer luft i fram för att dom sluter åt runt övriga foten. Inget problem egentligen, jag skulle säga att dom är normala i storlek.
(jag testade 42 och dom var för små)

Mina är i 43 ;). Dom sitter bra, men jag upplever dom lite smala i lästen. Jag har precis lagom med luft framför stortån och när man knutit dom känns det som man har mer luft i fram för att dom sluter åt runt övriga foten. Inget problem egentligen, jag skulle säga att dom är normala i storlek.
(jag testade 42 och dom var för små)
Har för mig dom flesta sneakers (CQP, Common Projects, Buttero, etc) görs i hela storlekar. Så om man i vanliga fall tar 9.5 så droppar man ner till 9, tar man 10 stannar man på 10. Typ.

Adidas outleten i Luma / Hammarbysjöstad hade Stan Smith Lea Socks för 899. Både sköna och snygga. Men nu är sneakerskontot tömt, så det får bli vid annat tillfälle :oops:
DSCF1340-1600.jpg

Testade ett par riktigt trevliga sneakers på Paul & Friends. Spalwart court.
2B37EAC5-BE7D-4B08-A273-4057A98EE51D.jpeg

Här ihopparade med väl inslitna Superstar.
67C0BC00-0662-4DEB-9773-575789FFF00F.jpeg

Dom hade valt att endast ta hem blå & grå. 3k+ så en aning mer än vad sneakers tillåts kosta för mig. Men sjukt snygga och sköna. Kanske skatteåterbäringen bränner något hål i fickan dessa kan fylla :rolleyes:

Testade dessa, satt helt ok. Men Filippa K bäst hittills.

Var hittar man Buttero i Stockholm?
Angående Filippa K o modellen Morgan har jag för mej den hette:
CAF3A045-856C-406C-A808-3E8ED31F733B.jpeg

8684C27D-1DB8-46B4-AE35-E9107FD92889.jpeg

Har dock för mej att dom senare modellerna har annan snörning.
Skön sneaker som är välgjord till ett bra pris.
Svar på Buttero så har Ströms dom.

När ändå ämnet halvstorlekar dök upp kanske någon som har koll kan svara (inte Lindrian ;))
Jag har märkt att då det INTE finns halvstorlekar kan ibland 9/43 vara lite stora medans när det finns halvstorlekar brukar 9/43 vara perfekt.
Är det så, att man för att gardera sig lite gör storlek 8 till 8,99 och 9 till 9,99 osv? Did that make sense?!? Uppfattades frågan?

När ändå ämnet halvstorlekar dök upp kanske någon som har koll kan svara (inte Lindrian ;))
Jag har märkt att då det INTE finns halvstorlekar kan ibland 9/43 vara lite stora medans när det finns halvstorlekar brukar 9/43 vara perfekt.
Är det så, att man för att gardera sig lite gör storlek 8 till 8,99 och 9 till 9,99 osv? Did that make sense?!? Uppfattades frågan?
Stämmer ganska bra.
Lite förenklat; skiljer ca 4-5mm mellan halvstorlekar och sedan skiljer det sig åt lite om det är Europa storlek, US, UK eller mondopoints som anges.
Har för mig att Jesper på shoegazing skrivit om detta så bäst att dubbelkolla där då hans kunskap är hög inom skolvärlden. Storlekar är ett gissel för oss skonördar.

Någon som var på SkoAB-release igår och vill kommentera? Dom nysläppta skorna på hemsidan såg onekligen väldigt fina ut! :)
Tanken var att ersätta Carmina, vilket jag tycker dom har lyckats med. Man får vad man betalar för. Bra grejer för ett rimligt pris helt enkelt. Det jag tycker känns mest intressant är deras MTO alternativ som känns väldigt prisvärt och flexibelt. Släpper de någon snygg loafer så slår jag nog till.

Favoriterna bland de som släpptes den här gången är:
https://www.skoaktiebolaget.com/col...-in-mahogany-country-calf-and-tobacco-textile
https://www.skoaktiebolaget.com/collections/lof-tung/products/lof-tung-oxenham-in-polo-suede

Jesper har skrivit lite om det nya märket lite här:
http://www.shoegazing.se/2018/04/12/nyhet-skoaktiebolaget-lanserar-eget-marke/

Tanken var att ersätta Carmina, vilket jag tycker dom har lyckats med. Man får vad man betalar för. Bra grejer för ett rimligt pris helt enkelt. Det jag tycker känns mest intressant är deras MTO alternativ som känns väldigt prisvärt och flexibelt. Släpper de någon snygg loafer så slår jag nog till.

Favoriterna bland de som släpptes den här gången är:
https://www.skoaktiebolaget.com/col...-in-mahogany-country-calf-and-tobacco-textile
https://www.skoaktiebolaget.com/collections/lof-tung/products/lof-tung-oxenham-in-polo-suede
Spectators är coola men inte helt enkla att bära. Gränsen mellan uppklätt och utklätt är nära. Själv lite för feg för modellen men gillar den på andra som klarar av att bära upp den naturligt.

Spectators är coola men inte helt enkla att bära. Gränsen mellan uppklätt och utklätt är nära. Själv lite för feg för modellen men gillar den på andra som klarar av att bära upp den naturligt.
Spectators är en fantastisk sommarsko!:)
Håller med @Jackee att SkoAB:s spectator var ett av de bättre nyheterna igår. Hade jag inte fyllt min kvot (två par känns tillräckligt?) hade jag köpt direkt.
Cheaney.jpg
Enzo Bonafè 1968mod Ebano Llama-Linen  363MOD.jpg

Tillbaka
Topp