Ok boys, här kommer en post som kan provocera rejält. Hoppas att jag inte blir bannad för detta!
Som ni kanske förstår utifrån mitt nick så bor jag i Norrlands inland och våren samt hösten här innebär sandning, snöslask och ishalka om vartannat.
Jag besökte min kollega scaroscaro förra veckan och gjorde denna upptäckt med det osexiga namnet Steptronic. Gummisula är tyvärr mer eller mindre ett måste en månad per år här uppe, så jag tog ett par bilder tillsammans med mina 1880 Oxfords. Att fulskon dessutom har en ergonomiskt korrekt sula gör att dom är lika bekväma som random sneaker. Dom har faktiskt lyckats rätt bra med skon även om sulan givetvis ser ut som skit, men den är praktisk och väldigt bekväm det kan jag inte förneka...
Oxfords till jeans??? Jag har gjort det och jag ska göra det igen. Jag är en enkel knegare och skulle bara göra bort mig i ett par byxor jag inte kan bära upp...
Frågan är alltså:
När framstår man som en större fåne? När man kör gummisula och står på fötterna eller när man halkar på ändan utanför entrén till jobbet vid årets första halka?
//rant over