• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Spectators är en fantastisk sommarsko!:)
Håller med @Jackee att SkoAB:s spectator var ett av de bättre nyheterna igår. Hade jag inte fyllt min kvot (två par känns tillräckligt?) hade jag köpt direkt.
Cheaney.jpg
Enzo Bonafè 1968mod Ebano Llama-Linen  363MOD.jpg
Krävs longwings för att locka över mig till the dark side of spectators:D

Ok boys, här kommer en post som kan provocera rejält. Hoppas att jag inte blir bannad för detta!

Som ni kanske förstår utifrån mitt nick så bor jag i Norrlands inland och våren samt hösten här innebär sandning, snöslask och ishalka om vartannat.

Jag besökte min kollega scaroscaro förra veckan och gjorde denna upptäckt med det osexiga namnet Steptronic. Gummisula är tyvärr mer eller mindre ett måste en månad per år här uppe, så jag tog ett par bilder tillsammans med mina 1880 Oxfords. Att fulskon dessutom har en ergonomiskt korrekt sula gör att dom är lika bekväma som random sneaker. Dom har faktiskt lyckats rätt bra med skon även om sulan givetvis ser ut som skit, men den är praktisk och väldigt bekväm det kan jag inte förneka...

Oxfords till jeans??? Jag har gjort det och jag ska göra det igen. Jag är en enkel knegare och skulle bara göra bort mig i ett par byxor jag inte kan bära upp...

Frågan är alltså:
När framstår man som en större fåne? När man kör gummisula och står på fötterna eller när man halkar på ändan utanför entrén till jobbet vid årets första halka? :woot:

//rant over

00551071-2EB2-4CE5-B2BC-11E8D50178B3.jpeg
902E03E9-318B-4C07-984D-7D7EC36AF6C0.jpeg
7B441AD7-64F2-46B4-898B-FD77E2607D31.jpeg
E0C05AB9-8635-4114-912D-8B73E772E182.jpeg
2D07758B-7E1F-4B5E-A4E2-9CC96D1E77E3.jpeg
F0C09077-8EB7-4DE4-B7E4-904F8089A2FE.jpeg

Jag har nog likadana Steptronic och tycker som du att de är snygga och sköna, men kvaliten är inte särskilt bra. Mina luktade väldigt starkt första året. Skinnet har blivit skadat vid gåvecken och färgen är inte helt fast. Har fått bättre på med pigmenterad skokräm.

Ok boys, här kommer en post som kan provocera rejält. Hoppas att jag inte blir bannad för detta!
Som ni kanske förstår utifrån mitt nick så bor jag i Norrlands inland och våren samt hösten här innebär sandning, snöslask och ishalka om vartannat.
Jag besökte min kollega scaroscaro förra veckan och gjorde denna upptäckt med det osexiga namnet Steptronic. Gummisula är tyvärr mer eller mindre ett måste en månad per år här uppe, så jag tog ett par bilder tillsammans med mina 1880 Oxfords. Att fulskon dessutom har en ergonomiskt korrekt sula gör att dom är lika bekväma som random sneaker. Dom har faktiskt lyckats rätt bra med skon även om sulan givetvis ser ut som skit, men den är praktisk och väldigt bekväm det kan jag inte förneka...
Oxfords till jeans??? Jag har gjort det och jag ska göra det igen. Jag är en enkel knegare och skulle bara göra bort mig i ett par byxor jag inte kan bära upp...
Frågan är alltså:
När framstår man som en större fåne? När man kör gummisula och står på fötterna eller när man halkar på ändan utanför entrén till jobbet vid årets första halka? :woot:
//rant over
00551071-2EB2-4CE5-B2BC-11E8D50178B3.jpeg
902E03E9-318B-4C07-984D-7D7EC36AF6C0.jpeg
7B441AD7-64F2-46B4-898B-FD77E2607D31.jpeg
E0C05AB9-8635-4114-912D-8B73E772E182.jpeg
2D07758B-7E1F-4B5E-A4E2-9CC96D1E77E3.jpeg
F0C09077-8EB7-4DE4-B7E4-904F8089A2FE.jpeg
Gummisula är bra. Lädersula är överskattat.
Carmina.jpg

Är kluven om jag ska lägga på en slitsula i gummi eller ett tåjärn. Skorna som är ett par tassel loafers ska användas vår/sommar/höst och vädret brukar bjuda på regn och rusk under dessa årstider..
Vad tror/tycker ni?

Är kluven om jag ska lägga på en slitsula i gummi eller ett tåjärn. Skorna som är ett par tassel loafers ska användas vår/sommar/höst och vädret brukar bjuda på regn och rusk under dessa årstider..
Vad tror/tycker ni?
Just loafer tror jag gör sig bäst utan slitsula. Dom kmr bli väldigt mjuka och följsamma. Lite regn är inte så farligt, men bör såklart undvikas.

Sätt bara på tåhätta om du släpar/slår i tårna när du går.

Vad tror/tycker ni?
Jadu. Beror ju på hur du använder dem. Bil till jobbet från varmgarage till varmgarage så funkar ju lädersulor i december. Kollektivtrafik, cykel el gång i en västkustsk stad så är det ju nästan aldrig läge för läder...

Just loafer tror jag gör sig bäst utan slitsula. Dom kmr bli väldigt mjuka och följsamma. Lite regn är inte så farligt, men bör såklart undvikas.

Sätt bara på tåhätta om du släpar/slår i tårna när du går.

Jadu. Beror ju på hur du använder dem. Bil till jobbet från varmgarage till varmgarage så funkar ju lädersulor i december. Kollektivtrafik, cykel el gång i en västkustsk stad så är det ju nästan aldrig läge för läder...

Tack för svar! Bor på västkusten så kanske bör tänka över en gummisula. Av erfarenhet vet jag att skon alltid slits mycket framme på tåhättan..

Spectators är coola men inte helt enkla att bära. Gränsen mellan uppklätt och utklätt är nära. Själv lite för feg för modellen men gillar den på andra som klarar av att bära upp den naturligt.
Håller med att de är lite svåra att bära, vilket är en av anledningarna jag inte har köpt ett par ännu. Men det kommer nog bli ett par för eller senare.

Spectators är en fantastisk sommarsko!:)
Håller med @Jackee att SkoAB:s spectator var ett av de bättre nyheterna igår. Hade jag inte fyllt min kvot (två par känns tillräckligt?) hade jag köpt direkt.
Cheaney.jpg
Enzo Bonafè 1968mod Ebano Llama-Linen  363MOD.jpg
Gillar verkligen de första du har! Enzo Bonafé om jag minns rätt?

Diskussionen angående lädersula vs gummisula. Så har båda sin plats här i samhället.
En fin city sula på ett par oxfords fungerar så klart utmärkt. Men man kanske inte ska slänga på en kommandosula på ett par oxfords.

Jag har majoriteten av mina skor på lädersula, men har runt 8 par med gummisula. Främst riktad på vinter/vår och sämre väder. Senaste skorna jag har beställt är faktiskt ett par split toes från Hiro Yanagamachi på en nätt gummisula.

Någon som har tips på enklare sneakers, gärna i canvas där man kan ta ur sulan? har fått ortopediska inlägg och har varit tvungen att rensa ur halva garderoben nu med skor som inte passar längre.

Eftersom SS har senarelagt sin butik i Sthlm alltför många gånger orkar jag inte vänta längre så vill testa något helt nytt för mig i kostymväg, dvs bespoke.

Saman Amel eller Cad and the dandy via Götrich, vet att det är två olika husstilar men jag ska bara ha en "tråkig" blå kostym så det spelar mindre roll och jag gillar båda stilarna. Någon som har erfarenhet av dom eller förslag på liknande bespoke som finns tillgängligt i Stockholm för samma pengar, runt 12k.

Eftersom SS har senarelagt sin butik i Sthlm alltför många gånger orkar jag inte vänta längre så vill testa något helt nytt för mig i kostymväg, dvs bespoke.

Saman Amel eller Cad and the dandy via Götrich, vet att det är två olika husstilar men jag ska bara ha en "tråkig" blå kostym så det spelar mindre roll och jag gillar båda stilarna. Någon som har erfarenhet av dom eller förslag på liknande bespoke som finns tillgängligt i Stockholm för samma pengar, runt 12k.

Felpost? :)

Fick hem Skolyx vita sneakers igår, känns helt okej för pengen. Lite rundare än Filippa K dock.

Skolyx
FDF2F19E-B565-4D99-9496-84D21090F007.jpeg
A87FD850-8C0B-495B-8389-7EE06E140B36.jpeg

(Skolyx vä, Filippa K hö)
A99AF6D5-FE2F-4584-8100-22EAE9AFD0FA.jpeg

(Skolyx vä, Filippa K hö)
92D3EB63-5754-45D5-8057-3A1D1A111201.jpeg

Filippa K
17162F99-0922-4914-98AA-4965AA4CFD07.jpeg
Tycker tåkappan är för stor på den från skolyx, det är en av grejerna jag börjat störa mig på på mina lanvin. Tycker det blir ett mycket renare intryck med en mindre kappa som Filippa k eller cqp

Tillbaka
Topp