Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Funderar på ett par R.M Williams gardener som dina dock svarta. Är dem stora i storlekar eller tvärtom?Fellow skonördar, jag behöver lite råd! Är sugen på ett till par skor i garderoben, men ”behöver” egentligen ingen specifik modell. Såhär ser det ut idag:
- C&J Cavendish, polo suede (ej på bild)
- RM Williams, greasy kip (används när det riktigt jävligt väder)
- Rose & Born chukkas, mocka
- C&J Pembroke
- Laszlo Vass, double monks
- Loake Export Grade, svarta oxfords
- Även ex antal sneakers men de lämnar vi utanför nu
Jag lutar åt ett par Cavendish i svart eller brunt skinn då jag verkligen älskar den modellen. Andra uppslag är någon typ av split toe derby eller kanske en semi-brouge? Kom gärna med idéer! Tänkte hugga nåt nu då det finns mycket kul med nedsatt pris.
Trevlig samling!Fellow skonördar, jag behöver lite råd! Är sugen på ett till par skor i garderoben, men ”behöver” egentligen ingen specifik modell. Såhär ser det ut idag:
- C&J Pembroke
Jag lutar åt ett par Cavendish i svart eller brunt skinn då jag verkligen älskar den modellen. Andra uppslag är någon typ av split toe derby eller kanske en semi-brouge? Kom gärna med idéer! Tänkte hugga nåt nu då det finns mycket kul med nedsatt pris.
Sådär nu är mina RM-beaters färdigrenoverade
Japp. Bra grip i den!Spännande sula! Sitter den som slitsula limmad på originalsulan?
Helgrymt! Får nog bli något sådant på mina slitdojjor också!Japp. Bra grip i den!
Edit: Magna Winter heter sulan.
LäderHelgrymt! Får nog bli något sådant på mina slitdojjor också!
Hade du lädersula eller gummisula från början?
Funderar på ett par R.M Williams gardener som dina dock svarta. Är dem stora i storlekar eller tvärtom?
Trevlig samling!
Personligen skulle jag komplettera med någon känga för höst/vinter, men det beror ju på din stil och användningsområden i övrigt.
Edit: jag tänker en derbyboot.
I din situation hade jag gått på ett par bruna Cavendish i skinn, det tror jag att du hade varit mest nöjd med. Annars en semi brogue som du säger, kanske i mocka? Finns ju aningen billigare varianter på erbjudande idag som med gummisula funkar utmärkt under vintern.Fellow skonördar, jag behöver lite råd! Är sugen på ett till par skor i garderoben, men ”behöver” egentligen ingen specifik modell. Såhär ser det ut idag:
- C&J Pembroke
Brukar köra storlek 8 på alla skor. på RMW kör jag 8.5.Funderar på ett par R.M Williams gardener som dina dock svarta. Är dem stora i storlekar eller tvärtom?
I din situation hade jag gått på ett par bruna Cavendish i skinn, det tror jag att du hade varit mest nöjd med. Annars en semi brogue som du säger, kanske i mocka? Finns ju aningen billigare varianter på erbjudande idag som med gummisula funkar utmärkt under vintern.
Mycket bra val. Hoppas få se dem snart på din mycket trevliga instagram. Den uppdateras lite för sällanHar tänkt lika. Sagt och gjort, blev ett par bruna Cavendish från Rose & Born på 20%. Problem solved
Tack, då får jag sikta på en storlek störreBrukar köra storlek 8 på alla skor. på RMW kör jag 8.5.
Jag kör samma på RMW som på alla andra..Tack, då får jag sikta på en storlek större
Någon som vet om det finns black friday på R.M skor i Sthlm trakten?
Mycket bra val. Hoppas få se dem snart på din mycket trevliga instagram. Den uppdateras lite för sällan
Jag skulle gå för en sko i någon annan färg än vad du redan har. Burgundy eller Navy! Gärna en semi-brogue!Fellow skonördar, jag behöver lite råd! Är sugen på ett till par skor i garderoben, men ”behöver” egentligen ingen specifik modell. Såhär ser det ut idag:
- C&J Pembroke
hade du läst vad @Floffen skrivit och hur han beskrev hur han klär sig hade du nog insett att den typen av sko du föreslår inte är vad han eftersöker..Jag skulle gå för en sko i någon annan färg än vad du redan har. Burgundy eller Navy! Gärna en semi-brogue!
Eller en riktig känga? T ex denna av Tricker's! Lite sugen själv, men har för närvarande köpförbud på skor. 25% rabatt på A fine pair of shoes.
Ja, ser så här i efterhand (svarande på hans inlägg utan att kolla på alla efterföljande svar, shame on me) att kängor inte var aktuella för honom (även om jag själv kör kängor till flannelbyxor och uddakavaj rätt så ofta, utan att jag mår dåligt över det). Men tipset om semibroggar i burgundy har jag svårt att se att det skulle vara problem för någon med sagda klädstil?Vad har k
hade du läst vad @Floffen skrivit och hur han beskrev hur han klär sig hade du nog insett att den typen av sko du föreslår inte är vad han eftersöker..
C&J Tetbury kör jag, en av favoriterna i läder.Letar efter ett par chukka boots. Någon som vill rekommendera något? Normal eller något smalare läst brukar passa mig bäst
Reagerade mest på de blå kängornaJa, ser så här i efterhand (svarande på hans inlägg utan att kolla på alla efterföljande svar, shame on me) att kängor inte var aktuella för honom (även om jag själv kör kängor till flannelbyxor och uddakavaj rätt så ofta, utan att jag mår dåligt över det). Men tipset om semibroggar i burgundy har jag svårt att se att det skulle vara problem för någon med sagda klädstil?
Fuck köpstopp! Inte ofta man hittar Tricker's i Navy museum. Var naturligtvis tvungen att beställa...Jag skulle gå för en sko i någon annan färg än vad du redan har. Burgundy eller Navy! Gärna en semi-brogue!
Eller en riktig känga? T ex denna av Tricker's! Lite sugen själv, men har för närvarande köpförbud på skor. 25% rabatt på A fine pair of shoes.
Nu har jag beställt dessa, och de kommer att göra sig alldeles utmärkt till gråa flannelbrallor.Reagerade mest på de blå kängorna
Ja du gillar ju att ta ut svängarna lite färgmässigt både på skor och kläderFuck köpstopp! Inte ofta man hittar Tricker's i Navy museum. Var naturligtvis tvungen att beställa...
Nu har jag beställt dessa, och de kommer att göra sig alldeles utmärkt till gråa flannelbrallor.
Det är fullt förståeligt, den klicken som faller för dessa är nog inte stor. Grattis till köpet och alltid kul när man går sin egen väg.Fuck köpstopp! Inte ofta man hittar Tricker's i Navy museum. Var naturligtvis tvungen att beställa...
Nu har jag beställt dessa, och de kommer att göra sig alldeles utmärkt till gråa flannelbrallor.
Lägg upp lite bilder på dem när du fått hem dem! Jag skulle inte våga dem, men förvånar mig själv att jag föredrar de navy-blå framför motsvarande i burgundy.Fuck köpstopp! Inte ofta man hittar Tricker's i Navy museum. Var naturligtvis tvungen att beställa...