kvantfysik
Basic
Måste gått snabbt att få hem dem?Tack, ja precis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Måste gått snabbt att få hem dem?Tack, ja precis!
Ja, en vecka ungefär. Snabbt och smidigt!Måste gått snabbt att få hem dem?
Tack, ja precis!
Blev det samma modell?Snabbt levererat! Jag köpte i lördags och har bara fått en orderbekräftelse, inget leverensbesked...
Å andra sidan gick själva beställningen snabbt...
Blev det samma modell?
Ja det där var snabba puckar. Jag väntar sen förra helgen på ett par till sambon och sedan helgen på ett par till mig själv. Jag fick ett mejl av dem i veckan där de bad om ursäkt att det tar sån tid. Vi har varit ett gäng som beställt... Jag har inte nån brådska för att få hem mina med lädersula, men sambons skor skulle jag gärna få hem innan jul...Snabbt levererat! Jag köpte i lördags och har bara fått en orderbekräftelse, inget leverensbesked...
Kan hålla med om att det är ett elände, men jag tycker ändå lite att du gör en höna av en fjäder. Alla butiker jag går till erbjuder olika vidder på skorna, eventuellt att de måste specialbeställas.Pust... nu kommer jag nog sluta köpa skor på distans. Först många års strul med att hitta rätt storlek, tills jag inser att mina fötter är för breda/höga för vanliga storlekar. Sen inse att nästan ingen svensk webbutik skriver ut bredd, eller ens lagerför annat än standardbredd. Misär.
Sen börjar jag köpa saker jag tror ska passa baserat på beskrivning och ibland snack med skobutiker via mail, och jämför med den storlek som funkar för mig hos t.ex. Allen Edmonds (9 EEE) och Rockport (9,5 W), och ändå blir det skor som inte funkar för mig.
Och nu backade jag och köpte Allen Edmonds av den storlek jag vet fungerar. Postorder från utlandet är ju alltid struligt eftersom returer och annat blir dyrare och tul och moms och postavgifter. Tror ni inte att paketet kom men ett par skor saknades? OK, det där sista löste sig med ett telefonsamtal - de hade helt enkelt slut på den storleken just nu av den aktuella modellen, och de saknade skorna kommer skickas något senare. Men innan jag kommit fram i telefonkön och fått det svaret var jag uppe i nästan maxpuls av ilska och besvikelse på mig själv... mitt psyke orkar inte med det här. Nästa gång blir det papperspengar i näven och kosan mot en butik där jag kan ta med mig skorna hem efter provning.
Men AE verkar ju faktiskt göra så bra de kan. Jag tar hellre ett par skor nu och ett par senare än att vänta längre på båda paren.
Ja det där var snabba puckar. Jag väntar sen förra helgen på ett par till sambon och sedan helgen på ett par till mig själv. Jag fick ett mejl av dem i veckan där de bad om ursäkt att det tar sån tid. Vi har varit ett gäng som beställt... Jag har inte nån brådska för att få hem mina med lädersula, men sambons skor skulle jag gärna få hem innan jul...
Kan hålla med om att det är ett elände, men jag tycker ändå lite att du gör en höna av en fjäder. Alla butiker jag går till erbjuder olika vidder på skorna, eventuellt att de måste specialbeställas.
Det stämmer nog till stor del. Du lär inte hitta något annat än standard på scorrett/rizzo etc. Du får bege dig till en skomakare eller liknande för att få testa bredare läster, t.ex G-vidder från C&J. Min skomakare har flera modeller i G inne.Allt vi snackar om här på forumet i affekt är lite höna av fjädrar.
"Vanliga" butiker säger "det har vi inte" när man frågar om andra vidder. "Jag har pratat med inköpschefen, vi har inte köpt in annat än normalvidd" har jag fått som svar av stora nätbutiker. Först när jag gick upp ett steg eller två till 3000kr-klassen började valmöjligheterna komma, men ... sällan hemma för att prova innan beställning. Men jag bor ju inte i storstan, så därav postorder. Man får passa på när man reser.
Gå till en annan?Efter en misslyckad sommarförvaring är mina RMW slappa i resåren. Några tips på hur jag kan fixa till det på egen hand? Skomakaren tar 500 per resår för att byta och det känns inte riktigt motiverat på dessa gamla härjade gardener :/
Precis samma läge för mig.Snabbt levererat! Jag köpte i lördags och har bara fått en orderbekräftelse, inget leverensbesked...
Efter en misslyckad sommarförvaring är mina RMW slappa i resåren. Några tips på hur jag kan fixa till det på egen hand? Skomakaren tar 500 per resår för att byta och det känns inte riktigt motiverat på dessa gamla härjade gardener :/
Rm Chelseas kan jag inte tals om men vanliga längre och mer slimmad Chelsea funkar väl ganska väl då det kan se ut som en wholecut om du inte har för korta byxor eller alldeles för smal byxa.Chelsea boots och RMW i synnerhet känns som en favorit i denna tråden. Ingen mer än jag som uppfattar svårigheten att bära dessa med t.ex flanellbyxa eller ”dresssad” byxa? Skulle vilja påstå att de nästan enbart passar till jeans. Är jag helt ute och cyklar?
Hänt på ett par billigare skor jag har dock efter användning i slask som det vart riktigt fult. Men körde vidare med dem och efter att ha kört dem i ösregn och plaskat i några pölar så la sig de största ojömnheterna men det är inte helt borta. (Läder från du puy) vet själv inte riktigt varför detta skedde men läser gärna om någon vet varför det sker och vad man ska göra för att undvika det i framtiden.Någon annan som har upplevt att lädret "rest" sig när det blivit blött? Har ett par skor där det hamnade några regndroppar på som jag inte torkade bort. Upptäckte senare att det blivit små bulor där dropparna varit. Har minskat något efter puttsning men inte lyckats bli av med det helt. Några tips eller liknande upplevelser?
JaÄr jag helt ute och cyklar?
Kan möjligtvis vara så att det är reseåren på en Chelsea som gör att det skär sig lite. Wholecut upplevs inte på samma sätt men mycket p.g.a att den inte har ett högt skaft och det finns en tydlig linje mellan byxa och sko.Rm Chelseas kan jag inte tals om men vanliga längre och mer slimmad Chelsea funkar väl ganska väl då det kan se ut som en wholecut om du inte har för korta byxor eller alldeles för smal byxa.
För små, FN! Dessa är "true to size" och inte som säljaren sa "stora i storleken. Ligger på KoS...
Wolverine 1000 mil.
Chelsea boots och RMW i synnerhet känns som en favorit i denna tråden. Ingen mer än jag som uppfattar svårigheten att bära dessa med t.ex flanellbyxa eller ”dressad” byxa? Skulle vilja påstå att de nästan enbart passar till jeans. Är jag helt ute och cyklar?
+1Jag håller helt med. Jag försöker emellanåt att matcha mina Chelsea med flanellbyxor men känner aldrig att det riktigt lirar. Däremot tycker jag precis som du att de går utmärkt till jeans
Sabbar inte galoscherna putsen? Har aldrig haft några själv.Låt oss prata Galoscher
Vad kör ni med för Galoscher? Är det Swims som gäller? Tänkte ha till mina Chatsworth den lilla promenad man har till tunnelbanan. Man vill inte sabba putsen som man har
Jag beställde också i lördags och fick mina i torsdags. Kanske beror på modell? Jag köpte ett par craftsmen i brun mocka.Snabbt levererat! Jag köpte i lördags och har bara fått en orderbekräftelse, inget leverensbesked...