• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag beställde också i lördags och fick mina i torsdags. Kanske beror på modell? Jag köpte ett par craftsmen i brun mocka.

Chokladbruna craftsman för mig. Drog ett mail till dem i torsdags (inget svar so far), tänker att om de inte kan leverera är det ju enklare att flagga för det, de är ju betalda och klara. Det är verkligen ingen panik, men de får gärna ge en update. :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Låt oss prata Galoscher

Vad kör ni med för Galoscher? Är det Swims som gäller? Tänkte ha till mina Chatsworth den lilla promenad man har till tunnelbanan. Man vill inte sabba putsen som man har ;)

Varför har du galoscher på dem?

Oj ja det kanske galoscherna gör. Vi får hoppas att någon erfaren kommer in och berättar!

Jag kör Swims. Har aldrig upplevt att de sabbat putsen. Men visst, kör man de på en hel dag så kanske det händer massor av konstiga saker! :)
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Chokladbruna craftsman för mig. Drog ett mail till dem i torsdags (inget svar so far), tänker att om de inte kan leverera är det ju enklare att flagga för det, de är ju betalda och klara. Det är verkligen ingen panik, men de får gärna ge en update. :)
Mina tog 4 dagar från beställning till leverans, och då beställde jag dem i söndags. De landade hemma i torsdags eftermiddag. :) Samma kombination, chokladbruna craftsman.
 

Belfort

Omega
Varför har du galoscher på dem?



Jag kör Swims. Har aldrig upplevt att de sabbat putsen. Men visst, kör man de på en hel dag så kanske det händer massor av konstiga saker! :)

Just nu har jag inga galoscher, därför jag skrev här i tråden. Men anledningen till att jag vill ha galoscher på mina Chatsworth är för att inte sabba dojjan, den är fortfarande låg och den kommer då få en del snö och slask på sig.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Just nu har jag inga galoscher, därför jag skrev här i tråden. Men anledningen till att jag vill ha galoscher på mina Chatsworth är för att inte sabba dojjan, den är fortfarande låg och den kommer då få en del snö och slask på sig.
Om du vårdar skorna ordentligt så är inte snö och slask några problem på den typen av sko. Galoschernas primära funktion är att skydda lädersulor mot väta.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Just nu har jag inga galoscher, därför jag skrev här i tråden. Men anledningen till att jag vill ha galoscher på mina Chatsworth är för att inte sabba dojjan, den är fortfarande låg och den kommer då få en del snö och slask på sig.

Ok! Håller med @stigge nedan. Bara att köra på galoscher, jag har som sagt aldrig märkt något negativt med att köra galoscher. Mer än att man ser festlig ut! :)

Om du vårdar skorna ordentligt så är inte snö och slask några problem på den typen av sko. Galoschernas primära funktion är att skydda lädersulor mot väta.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Ett litet tips ang galoscher.
Om ni använder det till mockaskor så se till att insidan av galoschern är lite fodrad (det flesta märken är det) och inte bara gummi, då det kan slita på mockan och ge lite märken.
 
Ett litet tips ang galoscher.
Om ni använder det till mockaskor så se till att insidan av galoschern är lite fodrad (det flesta märken är det) och inte bara gummi, då det kan slita på mockan och ge lite märken.
Har också varit med om att galoscher färgat av sig på mocka men då gick jag långt med galoscher på. En kort promenad till/från jobbet är lugnt.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Chelsea boots och RMW i synnerhet känns som en favorit i denna tråden. Ingen mer än jag som uppfattar svårigheten att bära dessa med t.ex flanellbyxa eller ”dressad” byxa? Skulle vilja påstå att de nästan enbart passar till jeans. Är jag helt ute och cyklar?
Jag bär gärna en "semi-dressad" byxa till mina iallafall, men då ska fotvidden vara generös nog att inte smita åt om skaftet/"lapparna". Tycker det kan funka, men finns säkerligen folk som tycker jag ser ut som en idiot. :)

Exempelbild med flanellbyxor;
414F399F-F722-4381-AC80-1FF110818663.jpeg
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Innersulor.
Har ett par Loake Chatsworth som jag använder lite då och då. Nu ska jag iväg över en weekend och planerar att endast ta med dessa skor. Jag upplever dem som rätt hårda att promenera runt i under en längre tid, så jag jag undrar om någon har förslag på bra innersulor?
 

POO

Panerai
Innersulor.
Har ett par Loake Chatsworth som jag använder lite då och då. Nu ska jag iväg över en weekend och planerar att endast ta med dessa skor. Jag upplever dem som rätt hårda att promenera runt i under en längre tid, så jag jag undrar om någon har förslag på bra innersulor?

Så tjocka gel/gummi/whatever material sulor nu är gjorda av som du får plats med skulle jag säga. Så får du ett par "comfort Loake Chatsworth".
De så av komfortskäl omhuldade RMW comfort craftsman är ju bara en vanlig sko med tjock och mjuk innersula.
 
Jag bär gärna en "semi-dressad" byxa till mina iallafall, men då ska fotvidden vara generös nog att inte smita åt om skaftet/"lapparna". Tycker det kan funka, men finns säkerligen folk som tycker jag ser ut som en idiot. :)

Exempelbild med flanellbyxor;
414F399F-F722-4381-AC80-1FF110818663.jpeg
Absolut, fotvidd och byxlängd spelar stor roll. Tycker att du fått till det bra! Tänkte mest lyfta frågan ang Chelseas eftersom modellen är så populär. Jag bär mina i mocka iallafall en gång i veckan såhär års, men mest för att jag är lat och tycker dom är oerhört sköna.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Absolut, fotvidd och byxlängd spelar stor roll. Tycker att du fått till det bra! Tänkte mest lyfta frågan ang Chelseas eftersom modellen är så populär. Jag bär mina i mocka iallafall en gång i veckan såhär års, men mest för att jag är lat och tycker dom är oerhört sköna.

Precis - med dagens ofta snortajta byxor förstår jag vad du menar. Menade mest på att jag tycker de gör sig även med andra typer av byxor under rätt förutsättnignar. :)
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Tacksam för hjälp att hitta rätt storlek. Tänkte beställa ett par Meermin, har tidigare haft ett par meermin DM UK 7. Dessa var ca 10-15 mm för stora, gör ett nytt försök och har nu mätt mina fötter som är ca 24 cm långa från storttåspetts till den yttersta kanten av hälen. Har gått ingeom åtskilliga konverteringstabeller men blir inte klok. Funderar på UK 6 eller UK 6.5, vilken ska man ta? har ni en ordentlig konverteringstabell?

MVH
 
Tacksam för hjälp att hitta rätt storlek. Tänkte beställa ett par Meermin, har tidigare haft ett par meermin DM UK 7. Dessa var ca 10-15 mm för stora, gör ett nytt försök och har nu mätt mina fötter som är ca 24 cm långa från storttåspetts till den yttersta kanten av hälen. Har gått ingeom åtskilliga konverteringstabeller men blir inte klok. Funderar på UK 6 eller UK 6.5, vilken ska man ta? har ni en ordentlig konverteringstabell?

MVH
Jag kör samma storlek på Hiro-lästen som jag kör på de flesta andra skor. Är dina fötter 24cm låter både 6 samt 6.5 för stort. Å andra sidan skulle jag inte rekommendera Meermin ö.h.t.! :D
meermin-jpeg.985009
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Chokladbruna craftsman för mig. Drog ett mail till dem i torsdags (inget svar so far), tänker att om de inte kan leverera är det ju enklare att flagga för det, de är ju betalda och klara. Det är verkligen ingen panik, men de får gärna ge en update. :)
Beställde också förra lördagen, men har inte heller hört något. Mejlade i morse, inget svar än....
 

Ninen79

Audemars
Tacksam för hjälp att hitta rätt storlek. Tänkte beställa ett par Meermin, har tidigare haft ett par meermin DM UK 7. Dessa var ca 10-15 mm för stora, gör ett nytt försök och har nu mätt mina fötter som är ca 24 cm långa från storttåspetts till den yttersta kanten av hälen. Har gått ingeom åtskilliga konverteringstabeller men blir inte klok. Funderar på UK 6 eller UK 6.5, vilken ska man ta? har ni en ordentlig konverteringstabell?

MVH
Jag har själv 25 cm (fötter) och har storlek UK 7= EU 40,5-41 på mina RMW och dem sitter helt perfekt dock är RMW väl kända för att vara 0,5 storlek mindre(?). Skulle gissa på att strl UK 6 passar dina fötter.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Tror också det löser sig, men nåt litet livstecken borde vi väl vara värda:oops:
Äsch, halva priset blir ju rimligen halva kringservicen, själva produkten kan ju inte vara hälften så bra och det bör ju vara något vi inte betalar för. :D
Collier Bristow verkar inte ha någon form av lagersynk till deras webshop, vilket är dumt (och bäddat för strul). Ur ett rimligt perspektiv var rabatten alldeles för hög och Collier Bristow lär få det svettigt med inköp för att matcha denna Black Friday. Jag hade inte räknat med att få några skor.
 

Bilagor

  • 0FFAB954-207F-4B8C-9369-AF7F7CCF6D22.png
    0FFAB954-207F-4B8C-9369-AF7F7CCF6D22.png
    41 KB · Visningar: 3
Topp