• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Collier Bristow verkar inte ha någon form av lagersynk till deras webshop, vilket är dumt (och bäddat för strul). Ur ett rimligt perspektiv var rabatten alldeles för hög och Collier Bristow lär få det svettigt med inköp för att matcha denna Black Friday. Jag hade inte räknat med att få några skor.

Äsch, inte vara negativ. Det är som med Rolex. Man får vänta lite! ;)
 
Ett litet tips ang galoscher.
Om ni använder det till mockaskor så se till att insidan av galoschern är lite fodrad (det flesta märken är det) och inte bara gummi, då det kan slita på mockan och ge lite märken.
Imponerad att du får på galoscher på mocka. Hade ett par mockaskor när jag skulle pröva om det var rätt storlek i butik. Fick inte på den. På vanlig läder däremot är det inga problem.
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Fick detta svar från Freddie / Collier Bristow, har väntat på mina skor i 2v.

All emails will be dealt with and replied to in the next 24 hours

I apologise hugely for the lack of communication or late replies, I have been in hospital with a Kidney Infection

I know some people are awaiting boots they have ordered which from the initial sale which they have had to wait for new stock to arrive. We have two new deliveries from RM Williams this Friday and next Friday and all orders will be satisfied. I appreciate your patience.

Those who have ordered special orders like widths F and H or boots not on our website but on RM Williams you are aware there is a lead time but again many of these orders are in the deliveries to us this Friday and next.

The current sale on with BLACKFRIDAY50 is only for boots in stock at our warehouse and all are sent next day delivery.

Have a great day and your exact request will be dealt with shortly

Freddie Collier Bristow
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fick detta svar från Freddie / Collier Bristow, har väntat på mina skor i 2v.

All emails will be dealt with and replied to in the next 24 hours

I apologise hugely for the lack of communication or late replies, I have been in hospital with a Kidney Infection

I know some people are awaiting boots they have ordered which from the initial sale which they have had to wait for new stock to arrive. We have two new deliveries from RM Williams this Friday and next Friday and all orders will be satisfied. I appreciate your patience.

Those who have ordered special orders like widths F and H or boots not on our website but on RM Williams you are aware there is a lead time but again many of these orders are in the deliveries to us this Friday and next.

The current sale on with BLACKFRIDAY50 is only for boots in stock at our warehouse and all are sent next day delivery.

Have a great day and your exact request will be dealt with shortly

Freddie Collier Bristow

Fick du detta idag?
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Fick detta svar från Freddie / Collier Bristow, har väntat på mina skor i 2v.

All emails will be dealt with and replied to in the next 24 hours

I apologise hugely for the lack of communication or late replies, I have been in hospital with a Kidney Infection

I know some people are awaiting boots they have ordered which from the initial sale which they have had to wait for new stock to arrive. We have two new deliveries from RM Williams this Friday and next Friday and all orders will be satisfied. I appreciate your patience.

Those who have ordered special orders like widths F and H or boots not on our website but on RM Williams you are aware there is a lead time but again many of these orders are in the deliveries to us this Friday and next.

The current sale on with BLACKFRIDAY50 is only for boots in stock at our warehouse and all are sent next day delivery.

Have a great day and your exact request will be dealt with shortly

Freddie Collier Bristow

Jag fick samma mail den 28/11 efter frågat lite om status från min beställning. Ett av tre par har anlänt (Comfort Craftsman har kommit) men tydligen de andra två var Freddie tvungen att beställa så tar längre tid.
 

Txistorra

Omega
Oxblodsfärgad, hur bär man denna färg?
Har ett par jodphurs från Alfred Sergant som bara stått i garderoben i många år tyvärr. Tycker färgen känns knepig och svår att matcha?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Snubben måste ha säkert 100 ordrar som väntar. Tänk hur många som beställt; bara på detta forum. Samma kampanj delades på reddit och styleforum.

Så är det säkert. Men så jäkla svårt är det ju inte att dra typ ett standardmail till de som väntar med info om att det kommer att ta skitlång tid...deras IG uppdateras ju dagligen så det kan ju knappast handla om resursbrist. Och om det är så att de inte kan leverera alls så är det ju bara att berätta det och köra en refund. Nu känns det ju bara lite sådär skönt allmänt sloppy. :)

Edit: Det sagt vill jag förtydliga att jag inte är någon surgubbe, jag fattar att allt inte alltid funkar 100%.
 
Senast ändrad:
Var väl samma historia när den där hästgården hade rea, folk här passade på att beställa RMW till både släkt, vänner och grannar för att spara lite pengar. När de sedan, efter lång väntan fått dem och insåg att de inte passade, sålde man dem här på K&S för att ändå försöka gå lite plus på det hela. :hilarious:
 

LS

Panerai
2-Faktor
Nu dök det upp lite nytt. Loake Anglesey och Hyde :cool:

CC07AA4D-9C4A-468E-9F07-0D09731FA839.jpeg

4CF5FE3B-FC1F-4349-AA2C-0D822977A285.jpeg

3369C737-DF13-4BCB-B0D4-559CA9B651CD.jpeg
 

Pontus.L

Omega
2-Faktor
Jag slog till på ett par Rmw chinchilla chelseas på blackfriday rean. Nu skulle jag behöva inhandla produkter för att ta hand om dem på bästa sätt. Detta står att läsa på rmw:s sida. Burnished boots should be lightly polished using the Stockman’s Natural Boot Polish only. Leather conditioner will alter the appearance of the boots due to the aniline finish of the leather. Jag som är novis i ämnet blir ju lite fundersam på vad resultatet blir om man använder någon form av conditioner? Vill man ha skorna länge så lär man väl använda någon form av mjukgörande antar jag. Tar gärna emot tips på både produkter, och hur jag bör gå tillväga?
 

JohanHLM

Rolex
Låt oss prata Galoscher

Vad kör ni med för Galoscher? Är det Swims som gäller? Tänkte ha till mina Chatsworth den lilla promenad man har till tunnelbanan. Man vill inte sabba putsen som man har ;)
Är nog jag som är bonnig men för mig skulle det kännas lika dumt att gå i galoscher som att bada med badmössa.
Men det kanske dyker upp en tråd till sommaren med vilken badmössa man ska sporta på stranden? :)
 

ErikDg

Omega
Är det burgundy, typ colour 8 du pratar om? I så fall är det ju den mest mångsidiga färgen av alla.
Håller med. Tycker vinrött i alla nyanser går att matcha till de flesta färger. Beige, grått, blått osv. Blivit mer och mer av den färgen på både skor och klädesplagg
Edit: Jag har det alltid som accentfärg dock på ett plagg per tillfälle.
 
Senast ändrad:

ErikDg

Omega
Låt oss prata Galoscher

Vad kör ni med för Galoscher? Är det Swims som gäller? Tänkte ha till mina Chatsworth den lilla promenad man har till tunnelbanan. Man vill inte sabba putsen som man har ;)
En halvtaskig puts kommer alltid vara så mycket snyggare än två kondomer runt skorna.
Skor klarar mer än folk tror. Borsta av dem efter användning och rotera med andra skor. Klart att putsen försvinner efter en tid. Då putsar man upp dem igen. Och ju mer man putsar upp dem desto tåligare blir dem och det går även snabbare att få upp glansen nästa gång.
Hur som skit i galoscher så folk ser dina snygga skor i stället
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Nu dök det upp lite nytt. Loake Anglesey och Hyde :cool:

CC07AA4D-9C4A-468E-9F07-0D09731FA839.jpeg

4CF5FE3B-FC1F-4349-AA2C-0D822977A285.jpeg

3369C737-DF13-4BCB-B0D4-559CA9B651CD.jpeg

Bra val!
Kör exakt samma modeller själv:)
Fick också hem ett par Hyde igår.
Verkar vara lite felsydda dock? Eller är jag ute och cyklar?
Vänstra skons nedersta snörhål är ej parallella med varandra likt högra skons.

Sen är skaften vääääldigt hårda. Fick typ skavsår efter att jag provade dom lite snabbt.

A0B21461-FD8B-4CC1-9E08-4A8E194FE67C.jpeg
05F919C6-C382-47D8-9FBE-747AF487E309.jpeg
A3F74093-09D9-43D7-82BA-FBEE487D15AF.jpeg
 
Fick också hem ett par Hyde igår.
Verkar vara lite felsydda dock? Eller är jag ute och cyklar?
Vänstra skons nedersta snörhål är ej parallella med varandra likt högra skons.

Sen är skaften vääääldigt hårda. Fick typ skavsår efter att jag provade dom lite snabbt.

A0B21461-FD8B-4CC1-9E08-4A8E194FE67C.jpeg
05F919C6-C382-47D8-9FBE-747AF487E309.jpeg
A3F74093-09D9-43D7-82BA-FBEE487D15AF.jpeg
Antar du har foten i? Det spelar roll. Mina skor ser ut sådär med ibland. Tror inte de är felsydda.
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Fick också hem ett par Hyde igår.
Verkar vara lite felsydda dock? Eller är jag ute och cyklar?
Vänstra skons nedersta snörhål är ej parallella med varandra likt högra skons.

Sen är skaften vääääldigt hårda. Fick typ skavsår efter att jag provade dom lite snabbt.

A0B21461-FD8B-4CC1-9E08-4A8E194FE67C.jpeg
05F919C6-C382-47D8-9FBE-747AF487E309.jpeg
A3F74093-09D9-43D7-82BA-FBEE487D15AF.jpeg
Mina ser likadana ut. Prova att snöra om skorna och se om det hjälper.
Att de är hårda i skaftet i början håller jag med om.
Bara att jobba på;)
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Antar du har foten i? Det spelar roll. Mina skor ser ut sådär med ibland. Tror inte de är felsydda.
Yes foten är i. Kanske ger med sig när man gått in dom. Undrade mest eftersom det ser bra ut på den högra skon.
Mina ser likadana ut. Prova att snöra om skorna och se om det hjälper.
Att de är hårda i skaftet i början håller jag med om.
Bara att jobba på;)
Har provat att snöra om, likadan snörning men åt "båda håll" så att säga.
Blir väl lite blodspillan. Synd att man inte kan tejpa skenbenet på samma sätt som man kan med hälar etc som när man ska gå in loafers
 
Topp