• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Men vad i he...
Screenshot_20201107-160918_Instagram.jpg
Jag tycker den var en kul variant. Blev lite sugen på att köpa faktiskt!:)
Den finns dessutom som en mer färgrik historia. Fick definitivt inget köpsug på den!:eek:
463036_HECTOR_EBONYGREENETAM_ANGLE_1024x600@2x.png
 

Bulg

Omega
2-Faktor
Någon som testat myrqvist Gothem och/eller Abisko och har en uppfattning om dom? Ute efter ett par kängor att ha från allt mellan jeans och tyngre ullbyxor/flanellbyxor. Länkar till modellerna nedan.


 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Någon som testat myrqvist Gothem och/eller Abisko och har en uppfattning om dom? Ute efter ett par kängor att ha från allt mellan jeans och tyngre ullbyxor/flanellbyxor. Länkar till modellerna nedan.



Jag har ett par Abisko i mocka (ute på k&s), som jag är nöjd med rent kvalitetsmässigt. Sköna att gå i, mjuka och helt klart värda pengarna. Dock har jag insett att de inte riktigt är min stil, därav att de får lämna.
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Någon som testat myrqvist Gothem och/eller Abisko och har en uppfattning om dom? Ute efter ett par kängor att ha från allt mellan jeans och tyngre ullbyxor/flanellbyxor. Länkar till modellerna nedan.


Provade Gothem, satt bra och kändes trevliga. Inte helt säker på modellen så har inte slagit till än.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Någon som testat myrqvist Gothem och/eller Abisko och har en uppfattning om dom? Ute efter ett par kängor att ha från allt mellan jeans och tyngre ullbyxor/flanellbyxor. Länkar till modellerna nedan.


Dom har samma läst, så det är väl snarast en smaksak om man vill ha mocka eller läder. Om det ska vara enda kängan skulle jag gå på läder som jag tycker är lite bredare i användningsområde. Men du kan ju alltid köpa fler ;)
 

Exekys

Cartier
Alternativ till Gothem:

Finns i mocka också.
Jag har ett par i mocka, de är helt lysande. Tog ett tag att gå in dem då skaften var ganska hårda, men när det var gjort blev de snabbt favoriter.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
1CACBBE0-EFFE-447F-914C-CF489353D782.jpeg

Abisko & Anglesey. Personligen tycker jag mockan ger ett ledigare intryck, men visst kan man bära dom till det mesta ändå om man matchar färgerna. Jag har ett par Anglesey i oxblood grain också som bärs när det är slaskväder.
 

OskiP

Cartier
2-Faktor
1CACBBE0-EFFE-447F-914C-CF489353D782.jpeg

Abisko & Anglesey. Personligen tycker jag mockan ger ett ledigare intryck, men visst kan man bära dom till det mesta ändå om man matchar färgerna. Jag har ett par Anglesey i oxblood grain också som bärs när det är slaskväder.
Hur upplever du att sulorna är på dem? Visst sitter det Victory på Anleseyn och Dainite på Abiskon?
Är Victory-sulan lite tjockare/grövre eller är det bara någonting jag fått för mig?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hur upplever du att sulorna är på dem? Visst sitter det Victory på Anleseyn och Dainite på Abiskon?
Är Victory-sulan lite tjockare/grövre eller är det bara någonting jag fått för mig?
Jag föredrar faktiskt Victory över Dainite, tycker dom är mindre hala. Säkert bara inbillning... Om dom är grövre är det nog marginellt, profilen är jämförbar tycker jag
 

kapahoo

Omega
Gillar också Victory och Anglesey!
De sitter skönt och funkar till mycket.
Det enda jag skulle vulja ändra är att ha hål istf hakar till skosnörena på skaftet. De fastnar ibland i brallorna och så måste man liksom börja om med snörningen varje gång man tar på sig kängorna. Egentligen borde det väl gå att byta hos en skomakare?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Gillar också Victory och Anglesey!
De sitter skönt och funkar till mycket.
Det enda jag skulle vulja ändra är att ha hål istf hakar till skosnörena på skaftet. De fastnar ibland i brallorna och så måste man liksom börja om med snörningen varje gång man tar på sig kängorna. Egentligen borde det väl gå att byta hos en skomakare?
eller så böjer du dom med en rundtång så har du snabbsnörning...
 

OskiP

Cartier
2-Faktor
Jag föredrar faktiskt Victory över Dainite, tycker dom är mindre hala. Säkert bara inbillning... Om dom är grövre är det nog marginellt, profilen är jämförbar tycker jag
Låter bra det. Jag tycker att just att mina skor med Dainite kan vara lite hala ibland. Tänkte sikta på ett par med Victorysula 😃
 

daniel_se

Omega
Någon som testat Morjas nya Sneaker? Lite sugen på den bruna, men tycker eventuellt att sulan ser lite väl stor och vit ut. Blir den eller Myrqvist Oaxen tror jag.
 
Senast ändrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Det visade sig vara lite bökigt i praktiken. Öglorna är så hårda att jag känner att riskerar att slita ur dem snarare än böja till dem om jag tar i. Har du, eller någon annan, testat och fått det att fungera?
Jag har gjort det på grövre kängor för många år sedan. Tröttnade på att snubbla när kaninöronen högg tag i motstående skos öglor :blackeye:. Men det är möjligt att dom var längre... Bäst är väl att fråga skomakaren, han har säkert tips på bästa lösningen :)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Fantastiskt! Jag håller på o försöker få till en Argentum MTM med honom för tillfället. Beskriv gärna mer om dem o hur du upplever kvalité o service osv.
Blev det något från Antonio Meccariello? Jag gissar på att det borde vara klart nu isf, med tanke hur långt tillbaka i tiden jag är och gräver i tråden!;)
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Blev det något från Antonio Meccariello? Jag gissar på att det borde vara klart nu isf, med tanke hur långt tillbaka i tiden jag är och gräver i tråden!;)
Hehe.. Nej det blev aldrig det, jag sorterade bort honom när han verkade sortera bort mig genom att inte svara på mail. Behandlar man tydligt potentiella kunder (vi var rätt långt fram i diskussionerna och måtten och allt) så ville jag inte hamna i en situation där vi behövde reda ut ngt som vi inte var överens om.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Hehe.. Nej det blev aldrig det, jag sorterade bort honom när han verkade sortera bort mig genom att inte svara på mail. Behandlar man tydligt potentiella kunder (vi var rätt långt fram i diskussionerna och måtten och allt) så ville jag inte hamna i en situation där vi behövde reda ut ngt som vi inte var överens om
Trist! Han gör ju ändå riktigt fina dojjor!
Underligt att en sådan verksamhet som är väldigt beroende av bra kundkontakt är så dålig på detta! Också underligt att jag upplevde mejlkontakten som bra, men i ditt fall så var den inte alls bra. Kanske skillnaden låg i att jag beställde en MTO (där inte mejlkontakten är lika viktig och avgörande) och du var ute efter en MTM (som definitivt kräver mer mellan tillverkare och kund!)?
Trist också därför jag var lite sugen på en MTM! Blir ju tveksam nu!
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Trist! Han gör ju ändå riktigt fina dojjor!
Underligt att en sådan verksamhet som är väldigt beroende av bra kundkontakt är så dålig på detta! Också underligt att jag upplevde mejlkontakten som bra, men i ditt fall så var den inte alls bra. Kanske skillnaden låg i att jag beställde en MTO (där inte mejlkontakten är lika viktig och avgörande) och du var ute efter en MTM (som definitivt kräver mer mellan tillverkare och kund!)?
Trist också därför jag var lite sugen på en MTM! Blir ju tveksam nu!
Ja det var MTM och jag har inte en aning om jag bara föll mellan stolarna eller om han tröttnade eller vad som hände. Vi hade diskuterat mått och jag hade skickat in skisser och bilder på fötter och vi höll på med de sista detaljerna så blev det bara tyst. Jättetråkigt då de är riktigt fina, men skulle jag försöka få till ett par igen så vore det genom att åka dit och sätta allt på plats på direkten.

Edit: Kan absolut inte uttala mig om ifall detta är vanligt hos Meccariello eller inte, men det blev min erfarenhet hos honom iaf.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Ja det var MTM och jag har inte en aning om jag bara föll mellan stolarna eller om han tröttnade eller vad som hände. Vi hade diskuterat mått och jag hade skickat in skisser och bilder på fötter och vi höll på med de sista detaljerna så blev det bara tyst. Jättetråkigt då de är riktigt fina, men skulle jag försöka få till ett par igen så vore det genom att åka dit och sätta allt på plats på direkten.

Edit: Kan absolut inte uttala mig om ifall detta är vanligt hos Meccariello eller inte, men det blev min erfarenhet hos honom iaf.
Tack för att du delar med dig av din erfarenhet! Tråkigt för dig att det inte blev något! Får jag fråga vad för sko/känga som du ville beställa?
 
Senast ändrad:
Topp