Sundström
Guld
Ingen alls faktiskt. De sitter perfekt, men om det blir riktigt kallt så kanske det går att klämma i en tunn ullsula.Grymt,
De verkar skitbra, vad kör du för innersula?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen alls faktiskt. De sitter perfekt, men om det blir riktigt kallt så kanske det går att klämma i en tunn ullsula.Grymt,
De verkar skitbra, vad kör du för innersula?
Trevligt, ska gå några dagar i dem och se om jag behöver någon innersula eller inte. Hur lång tid tog det att gå in kängorna?Ingen alls faktiskt. De sitter perfekt, men om det blir riktigt kallt så kanske det går att klämma i en tunn ullsula.
Jag tycker det gick ganska fort. Upplever dock att skaften är lite hårda och gärna ger lite skav uppe på vristerna. Dock löser jag det genom att inte snöra dem ända upp, utan lämnar en eller två hällor.Trevligt, ska gå några dagar i dem och se om jag behöver någon innersula eller inte. Hur lång tid tog det att gå in kängorna?
Jag hade exakt samma upplevelse med mina Anglesey, hård kant på skaften. Det gav med sig efter lite nötande och sedan dess är de favoriter.Jag tycker det gick ganska fort. Upplever dock att skaften är lite hårda och gärna ger lite skav uppe på vristerna. Dock löser jag det genom att inte snöra dem ända upp, utan lämnar en eller två hällor.
Bra val Tobias Som riktlinje när du väljer skokräm till skor med grainläder ska du titta på om dom har ljusare/mörkare färg i fördjupningarna respektive förhöjningarna. Har dom det väljer du alltid en kräm som matchar den ljusare färgen eller ofärgad. Jag kör Saphir colour 8 till mina Anglesey. Jag har ganska låga insteg (delen av foten ifrån vristen mot mitten) så jag kör en Superfeet sula i ull och får till och med i ett par tjockare strumpor om jag snör dom lite lösare nu när det är kallt. Om du tycker att skaften är hårda i början kan du snöra skon ordentligt över foten och göra en enkel knut och snurra snörningen innan hyskorna, och snöra den delen löstTrevligt, ska gå några dagar i dem och se om jag behöver någon innersula eller inte. Hur lång tid tog det att gå in kängorna?
Tack för mycket bra infoBra val Tobias Som riktlinje när du väljer skokräm till skor med grainläder ska du titta på om dom har ljusare/mörkare färg i fördjupningarna respektive förhöjningarna. Har dom det väljer du alltid en kräm som matchar den ljusare färgen eller ofärgad. Jag kör Saphir colour 8 till mina Anglesey. Jag har ganska låga insteg (delen av foten ifrån vristen mot mitten) så jag kör en Superfeet sula i ull och får till och med i ett par tjockare strumpor om jag snör dom lite lösare nu när det är kallt. Om du tycker att skaften är hårda i början kan du snöra skon ordentligt över foten och göra en enkel knut och snurra snörningen innan hyskorna, och snöra den delen löst
Räkna med runt 6-7 hela dagars bärande innan dom känns ingågna (dock inte i rad). Så ett par veckor brukar vara bra, sedan blir dom bara bättre med tiden
Loake Alglesey i mocka? Eller något från Skolyx, de har ett par olika modeller kanske är något (har inte provat själv).Funderar på att komplettera mina bruna Chelsea boots med ett par kängor till. Kikat på samma som Tobias här ovan, vad har jag för alternativ? Tänker mig runt 3000kr. Har ganska casual stil, blir mycket jeans och stickade tröjor under vintern.
Morjas har släppt en känga som ser rätt trevlig ut! Har dock ingen egen erfarenhet av den. Ingen känga i rätt benämning men jag klickade hem ett par Loake Kempton på rea ca 1900 spänn känns överkomligt!Funderar på att komplettera mina bruna Chelsea boots med ett par kängor till. Kikat på samma som Tobias här ovan, vad har jag för alternativ? Tänker mig runt 3000kr. Har ganska casual stil, blir mycket jeans och stickade tröjor under vintern.
Myrqvist Gothem ligger väl bra till både i pris och utseende?Funderar på att komplettera mina bruna Chelsea boots med ett par kängor till. Kikat på samma som Tobias här ovan, vad har jag för alternativ? Tänker mig runt 3000kr. Har ganska casual stil, blir mycket jeans och stickade tröjor under vintern.
Snyggt! Perfekt med grain i vintertid-Jakten på de perfekta boots är äntligen över.
Jag tycker att det är väldigt svårt att hitta en sko i rätt storlek och rätt passform. Den här gången har jag varit ute efter ett par boots med snörning. Jag testade en del olika modeller från Loake och Myrqvist men de har inte känts bra. Men nu har jag äntligen hittat rätt. Det blir Morjas jumper boot! Jag har fått en skön känsla redan från första sekund!
Varit nyfiken på dem ett tag.-Jakten på de perfekta boots är äntligen över.
Jag tycker att det är väldigt svårt att hitta en sko i rätt storlek och rätt passform. Den här gången har jag varit ute efter ett par boots med snörning. Jag testade en del olika modeller från Loake och Myrqvist men de har inte känts bra. Men nu har jag äntligen hittat rätt. Det blir Morjas jumper boot! Jag har fått en skön känsla redan från första sekund!
Dom såg ju riktigt trevliga ut, påminner om C&J Coniston-Jakten på de perfekta boots är äntligen över.
Varit nyfiken på dem ett tag.
Hur skiljer de sig från Myrqvist?
Jag är framför allt nyfiken på insteget då mitt är rätt lågt.
Trevligt initiativ. Två av det tre du visar är väl inte broguemönstrade men jag tycker personligen att en slät tåhätta, som de andra två har, är snyggare på kängor. Loake har väl ett gäng i rätt prisklass. Kan du få med honom in i butik så är väl det enklast. Kanske ge ett presentkort?Hej! Jag skulle behöva lite hjälp av finsmakaren!
Jag själv klär mig mer praktiskt än stiligt så de blir i regel Redwings och Fjällrävrn, med undantag naturligtvis.
Jag har tänkt köpa min gamle far på ca 65år ett par vinterkängor, han klär i kostym alternativt mörk kavaj 80% av tiden den här tiden på året.
Jag har ingen lust att betala 10k för ett par dosor när gubben fram tills jag köpte honom ett par Loake(?) Förra året, har brukat Ecco.
Inget fel på dem som promenadskor, men ska du klä upp dig så kan du ju göra det HELT, även på fötterna, och han märkte såklart, som alla andra som köper/provar/ wtt par lite "finare" skor vilken otrolig skillnad det är.
De krav jag har är: ett inhe för högt pris, ett broguemönster och snörning.
Samt att sulan måste vara av gummi och mönstrad. Vi bor inte i söder.
Jag tänkte mig någonting sådant här, någon som har tips och råd i allmänhet?
Jag har en mental stoppgränsnpå 4k sek.
Tack på förhand.
Ja, de andra två är för att sulan jag söker ska synas bara.Trevligt initiativ. Två av det tre du visar är väl inte broguemönstrade men jag tycker personligen att en slät tåhätta, som de andra två har, är snyggare på kängor. Loake har väl ett gäng i rätt prisklass. Kan du få med honom in i butik så är väl det enklast. Kanske ge ett presentkort?
Ja, de andra två är för att sulan jag söker ska synas bara.
Men det är alltså utseendet på det första paret, eller väldigt liks jag söker. Fast med rejälare sula. De får gärna vara lite "matta" i lädret hellre än blanka också, det gör de lite mindre formella tkr kag, men utan att för den delen göra de mindre dressade. Det är ju ändå kängor liksom..
Finns det nåt annat märke än Loake1880 som har hyggliga skor till ett överkomligt pris?
Och ja, han får följa med in och prova ut ett par så betalar jag, det kan va så mkt som spelar in, rätt läst, gubbens eget tycke mm. Tänkte de får bli en julklapp, men kanske en lite sen.. beror på om jag hinner släpa med karln till stan.
Sen är det ju bra om man vet va man ska titta efter. Tar gärna emot tips på märken som säljer skor/kängor under 4k.
Tack! Inget krav eg på att de är randsydda, har svårt att tro att han kommer behöva sula om de i hans ålder, och som en känga som ska nyttjas mestadels på snö, lär inte bli mkt slitage på sulan. Tror jag iaf..Kika på Myrqvist, de har randsydda kängor för knappt 3000 kr. Snäppet under Loake i finish men helt klart mycket sko för pengarna.
Så "gubben" ska vistas ute i snö och samtidigt vara klädd i kostym eller mörk kavaj? Sulan du tänker på kallas comandosula. Tyvärr gör man oftast en kompromiss när det gäller kyla och elegans. Varma skor lämpade för snö & kyla är sällan eleganta. Eleganta skor med rejäl comandosula fungerar bäst i stadsvinter...Ja, de andra två är för att sulan jag söker ska synas bara.
Men det är alltså utseendet på det första paret, eller väldigt liks jag söker. Fast med rejälare sula. De får gärna vara lite "matta" i lädret hellre än blanka också, det gör de lite mindre formella tkr kag, men utan att för den delen göra de mindre dressade. Det är ju ändå kängor liksom..
Finns det nåt annat märke än Loake1880 som har hyggliga skor till ett överkomligt pris?
Och ja, han får följa med in och prova ut ett par så betalar jag, det kan va så mkt som spelar in, rätt läst, gubbens eget tycke mm. Tänkte de får bli en julklapp, men kanske en lite sen.. beror på om jag hinner släpa med karln till stan.
Sen är det ju bra om man vet va man ska titta efter. Tar gärna emot tips på märken som säljer skor/kängor under 4k.
Nja. Men vi bor där det är snö den jsllare delen på året och intw finns några huvudstäder, vilket gör att det sällan blir promenader på bara 100m eller mindre på snö, tex eftersom dwt går tunnelbana ända fram, eller buss var 10e minut, så det skulle lika gärna funka med ett par lågskor, de ska nyttjas på plogad (och förhoppningsvis sandad mark).Så "gubben" ska vistas ute i snö och samtidigt vara klädd i kostym eller mörk kavaj? Sulan du tänker på kallas comandosula. Tyvärr gör man oftast en kompromiss när det gäller kyla och elegans. Varma skor lämpade för snö & kyla är sällan eleganta. Eleganta skor med rejäl comandosula fungerar bäst i stadsvinter...
Ett märke som förenar fint hantverk och kvalité och samtidigt har en grövre framtoning är Paraboot tycker jag
Ett par snygga pjäxor är aldrig fel.
Ett par "Mucy" med rum för sula & socka funkar utmärkt som välklätt i kylan tycker jag
Nja. Men vi bor där det är snö den jsllare delen på året och intw finns några huvudstäder, vilket gör att det sällan blir promenader på bara 100m eller mindre på snö, tex eftersom dwt går tunnelbana ända fram, eller buss var 10e minut, så det skulle lika gärna funka med ett par lågskor, de ska nyttjas på plogad (och förhoppningsvis sandad mark).
Men commandosulan på ett par finare kängor bör vara tillräckligt för att nyttjas i 20 - 30 minuter på snöunderlag. Skaftet är väl mer för utseendet skull än för att lågskor inte är nog. Naturligtvis har han rejälare kängor också, men som kanske inte passar bra till en mörk kostym.
Tack för tipsen också!!
Dä ä lunch! Blir asbra som ett flygplan det här!Glöm nu inte bort att ge era trotjänare lite kärlek innan morgondagen
Försökte kolla mina, men hittar ingen storlek på dem..Någon som vet hur Diemme Roccia är i storlekarna? True to size eller ska man gå upp en halv storlek?