• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Kanske svårt att jämföra med ett par ingångna skor men ändå - Paraboot tycks ha en del supporters för att de är så bekväma, hur känns det vad gäller den biten om man jämför med t.ex dina Pembroke?
Det är en sko som i princip inte behöver gås in alls, på mina fötter… Sulorna har betydligt mjukare dämpning än Dainite. Jag har hört att lädret blir både mjukare och mer format med tiden så det lovar gott
 
Senast ändrad:

Woland

Omega
Mina Pembroke är nu inne på tolfte året. Riktiga arbetshästar. Omklackade en gång. Snart dags igen. Mina favoritbroggar när det gäller gummisulat. Vår och höst i huvudsak.
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
IMG_2172.jpeg

Det blir TLC ikväll. Mina Redwings är la en månad gamla nu och RMW sprillans! 2700:- på Boozt!
 
Senast ändrad:

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Tips till den som letar tofspuffror i svart mocka: Crockett & Jones Cavendish 2 – på odd stock sale, men finns ändå ganska många storlekar.

Nu: 3900: -
Listpris: 7000: -



87852DA2-31EC-4A47-B976-E181C3C263F4.jpeg
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hörrni!
Nån som har koll på bra skomakare i Göteborg?
Behöver sula om eller lägga en slitsula i gummi på utslitna lädersulor. Brukade gå till den i källaren i Nordstan, men den verkar ha flyttat/klappat.
 
Tips till den som letar tofspuffror i svart mocka: Crockett & Jones Cavendish 2 – på odd stock sale, men finns ändå ganska många storlekar.

Nu: 3900: -
Listpris: 7000: -



87852DA2-31EC-4A47-B976-E181C3C263F4.jpeg
Härlig är jorden, vilken prisökning på Cavendish. Jag vill minnas att jag betalade strax under 4k för mina första Cavendish back in the day. o_O
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
IMG_4412.jpeg

Någon här inne som knep Morjas ”Unicorn” i cordovan idag?
Smakar det så…
Slutsålt när jag fick tid att kika.
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
Har ett par derbies med gummisula som används en hel del när det inte är snö överallt. Bra kvalitet och passar till mycket. Ganska spänstig/hård sula.
GrantStone-BrassBoot-BlackCXL_FLAT_-01.jpg

Riktigt sugen på dessa Brass Bootsen i svart.

Vilken storlek har du? Samma som i andra randsydda skor? Jag funderar på att beställa samma storlek som mina Red Wings.


Kina. Hela grejen med Grant Stone är att de designar och kvalitetskontrollerar som om det vore typ Alden och får ned kostnaden genom kinesisk tillverkning.
Så var det för ett par år sedan i alla fall, har svårt att tro att det ändrats.
Exakt.

Edit:
Räknade lite på frakt med tull:
1708271213300.png

Det blir fan inget med det! :bawling:
 
Senast ändrad:

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Skulle säga att kvaliten på lädret är outstanding! Det är gummit i sulan som åldras, oavsett hur de vårdas. Håller ca 10 år och tyvärr verkar de inte gå att sula om. Sammantaget tycker jag ändå att det är väldigt mycket sko för pengen, speciellt på rea.
Låter lovande. Kostar 1 600 i en butik runt hörnan, vilket känns prisvärt ifall kvaliteten på skinnet är bra.
 

kapahoo

Omega
GrantStone-BrassBoot-BlackCXL_FLAT_-01.jpg

Riktigt sugen på dessa Brass Bootsen i svart.

Vilken storlek har du? Samma som i andra randsydda skor? Jag funderar på att beställa samma storlek som mina Red Wings.



Exakt.

Edit:
Räknade lite på frakt med tull:
1708271213300.png

Det blir fan inget med det! :bawling:
Det var mycket lägre pris för ett par år sedan. Minns inte riktigt men kronförsvagningen är nog största boven.

Jag har normalt 10UK och beställde 10.5E US från GS. Sitter jättebra och de var mycket hjälpsamma.
 

Björn.W

Omega
2-Faktor
Semesterdags snart och nya espradillos skulle behöva inhandlas. Har någon erfarenheter av Morjas espradillos? Ser estetiskt trevliga ut.
 
Topp