Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför behövs det ibland? Och varför en gång per år?Ska man strippa av gammal skokräm, vilket behövs ibland, är kemiskt ren bensin effektivt.
Dock inte för ofta. 1ggr/år kanske. Detta torkar ur lädret å det grövsta, så glöm inte att tillföra de fetter som lädret behöver efteråt.
Premiär för nya höstbåtarna.
Njae, inte förutom möjligen mönstret av lädret…Liknar Pembroke.
Snygga hursom helst.Njae, inte förutom möjligen mönstret av lädret…
hur är det med church?
ingen har sådana? sägs ju va väldigt bra!
Det högra. Det är fortfarande gympaskor.Vad säger panelen? Vad är snyggast?
Haha, ja. Det argumenterar jag inte emot.Det högra. Det är fortfarande gympaskor.
Jag föredrar vänstraVad säger panelen? Vad är snyggast?
Jag gillar Loake Badminton som en lite ledigare sko.Nån som har tips på lite bra modeller att köra på kontor och passar till typ chinos, skjorta och kavaj. Vet att många skor passar in på detta men ändå..
Nöjd fortfarande??Var i samma sits som dig - har i princip burit derby skor på gummisula de senaste 10 åren under vintern men tröttnat på det. Under BW så beställde jag dessa och är mycket nöjd.
Valde dessa från Morjas över Myrqvist av den enkla anledningen att Morjas har shearling lining.
Förra hösten sulade jag om mina Red Wing 1907 Moc toe. Tänkte att jag skulle ha friskt mönster till att vintern kom. Nya fina sulor, men som knarrade lite ibland tyckte jag. Nu i år när jag plockade fram dom igen märkte jag tydligare att det kom ifrån enbart högerskon då skön böjdes över tåvecket. Då jag väl lokaliserat gick det inte längre att stå ut med Var förbi Sodermals sko där jag sulade om dom förra året. Det skulle dom fixa, inga problem . Det som misstänktes vara uppkomsten till knarrandet är en ca 70mm lång och 15mm bred plastremsa med någon slags metallstrip, antagligen för någon kontroll under tillverkningen. Den sitter mellan lädersulan och nästa sula som sedan gummisulan limmas mot. Har inte fått tillbaka dom än, men han var ”typ 200%” på att det var orsaken. Kan vara bra att veta om man ska sula om sina Red Wings
Nej inte riktigt. Jag fick se en remsa som han avlägsnat ifrån en annan känga. Det är en genomskinlig remsa ungefär i storlek och tjocklek som en tape bit med ett mönster i metall som kan liknas vid ett kretskort. Jag glömde då jag var där, men ska fota då jag hämtar skorna sedanDet låter som du beskriver den sk gelänken (Shank på eng). Finns på alla skor av bättre kvalitet och är till för att ge stadga/stabilitet åt skon/foten. Kan tillverkas i olika material som tex plast, metall och läder.
Ibland går dessa av och kan då låta när skon böjs.
Fick äntligen tummen ur såhär 2 år senare. 100% värt uppgraderingen enligt mig, helt annan känsla, Drake’s känns mycket nättare än Astorflexs, speciellt partiet över tårna. Med det sagt så har Astorflex mycket fint att erbjuda men just denna modellen var inget vidare enligt migNågon som har testas Chukkas från Drake’s? Har ett par liknande från Astorflex och som jag kan förstå görs de i samma fabrik och på samma läst men med några små modifikationer. Gillar Drake’s mycket mer men är de värda mer än det dubbla?
Drake's Clifford Suede Desert Boots Dark Brown | Herr - Care of Carl
Chukka boots från brittiska Drake's. Tillverkade i Italien i en nätt och följsam mockasinkonstruktion, utrustad med en crepesula.www.careofcarl.se
Astorflex Greenflex Desert Boot Dark Brown Suede | Herr - Care of Carl
Chukka boots med signatursulan i crepe från Astorflex. Tillverkade på ett ansvarsfullt sätt i fabriken i Mantova, Italien, där några av världens kanske främsta chukka boots skapats sedan början av 1900-talet.www.careofcarl.se
Byt om du gillar dem. Marcus på https://www.davidsonsskomakeri.com/ renoverade precis ett 20-tal par.Nån som har tips på vad man kan göra åt fodret på gamla Bally Curling? Går det att byta eller grundtvätta på något sätt? Överväger om de är värda en renovering av utsidan men fodret känns också rejält sunkigt efter alla år..
Det går att byta fodret alltså? Kollar med dom, tack!Byt om du gillar dem. Marcus på https://www.davidsonsskomakeri.com/ renoverade precis ett 20-tal par.
Fortsätter att försöka utnyttja den samlade kompetensen i tråden:
Tips på vart man kan köpa randsydda skor med extra bred läst? Primärt loafers (och ev Oxfords). Närmare 2k än 10k helst..
Svaret kanske inte är så specifikt eller hjälpsamt, men jag tänker att det inom en tillverkares alla läster finns de som redan ifrån grunden är bredare. Exempelvis alltså att en Loake Capitol F inte är samma bredd som 025 F. Med detta sagt tror jag du kan kolla olika tillverkares utbud av breda läster, och sedan kolla om dessa går att få ännu bredare. https://myrqvist.com/pages/our-lastsFortsätter att försöka utnyttja den samlade kompetensen i tråden:
Tips på vart man kan köpa randsydda skor med extra bred läst? Primärt loafers (och ev Oxfords). Närmare 2k än 10k helst..
Hammargruppen (primärt Crockett & Jones) utbud ligger dock klart över önskad budget på 2k, runt 6-8k)Kolla med Hammargruppen. De har återförsäljare lite varstans. Kvalitetsutbud.