• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Kan någon vänlig skäl ge mig en kort utläggning om skillnaden på nedan produkter? När är det lämpligt att använda den ena respektive den andra?

JEguZ8v.png

Du använder med fördel bägge produkterna. Krämen först för att vårda och återpigmentera skinnet och vax efter för att skydda och ge glans.

Tänk på att om man vill ha fram så mycket naturliga skiftningar som möjligt i skinnet över tid är Renavateur 2-3 gånger om året tillsammans med pigmenterat vax att rekommendera då pigmenterad kräm kan täcka över dessa skiftningen.

Vill man behålla en jämn nyans som skorna hade när de var nya rekommenderar jag pigmenterad kräm och vax i samma eller aningen ljusare nyans än skon.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Har 2 par double monks, mocka och läder
Har de till de kläder som whedda skrev ovan
Tycker de passar bäst så
Iofs på sommaren när jag inte har kostymkavajen på så tycker jag det ser helt ok ut

Hur brukar ni som arbetar i kostym på vintern när det är iskallt?
Jag kör ofta swimms till/från jobbet när det går, alt något extra varmt och byter till andra skor på kontoret
Men vet ni någon sko som klarar höga minusgrader men funkar till kostym?

Existerar inte - blir bara kompromisser. Visst, en fårskinnsfodrad Galway är en sko med bättre värme och hyfsat elegant profil men funkar i min värld bara som statement eller till mycket lantlig/casual kostymstil (dvs om man bär kostym för att man vill och gillart istället för att det är påbjudet i yrket). Två par skor är att föredra; Sobel-/Meindl-/Jörn-/Galway shearling till kontoret och sen byte till människoskor.

Funderade ett tag på RM W
Men kan inte riktigt övertyga mig själv att jag tycker om dom
Fast varma ska de iallafall vara eller vad säger ni som har/haft ett par?

Tack för tipset, de var riktigt snygga, precis vad jag letar efter. Vad heter modellen, hittar flera olika "semihöga" vans men inte den du länkar!

Vans Chukka Deacon heter modellen, skriv till Leather så kommer skinnvarianterna upp och skriv till fleece så kommer de vadderade.

De brukar fylla på nu på hösten i olika butiker som tex Caliroots där jag köpt båda paren. Kolla även Sneakersnstuff, Junkyard och Hollywood. De har bra sortiment av Vans med :)

Svårt att uttala sig om då det varierar beroende på tillverkarnas läster och vidder.

Jag själv har stl 42 F (standardvidd) i Vass U-läst men skulle även kunna ha 41,5 G (något vidare). På deras P2 eller New Peter-läst får jag gå ner till minst 41.5 F då den är rymligare. Hos Loake har jag bara testat Capital-lästen och där har jag 41.5-42.

En rekommendation är att besöka Shoegazings Super Trunk Show i Stockholm 20/9 där Vass, Maftei och Meermin kommer medverka. Då kan du bestämma din storlek och vidd i respektive läst för framtida beställningar.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Tack för ett kvalitetssvar (som alltid :) ). Och tack för tipset. Jag ska se till att besöka STS.

Någon som vet affärer som säljer Saphir i Göteborg? har letat febrilt i stan men hittar bara små skomakare med nästintill obefintligt utbud.

Måste bara slå ett slag för Allen Edmonds om man råkar vara i New York. Ca 50% billigare mot de svenska priserna och det är grymt sköna skor. De blir väldigt prisvärda om man har möjlighet att köpa dem där.

+1, vet man storleken går det ju också bra att beställa på nätet.

Slänger upp en bild på mina gamla Loake skor som matchar min Sandqvist väska. OBS!!
Dom ska skickas iväg för byte av sulan plus lite kärlek:)
image.jpg

Tillbaka
Topp