• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Men hur kan man använda vetskapen om att tex CJ:s läst 341 passar bra?

Exempel: 341:an är lik Carminas Forest. Passar 341 dig kommer Forest sitta bra på dig!

Kika på hur lästen ser ut på olika skor. Ska vi använda Carminas alternativ förenklat så är Simpson smal och mejslad, Detroit är bred medan Forest är "normal".

Skickas från min iPhone 9 via Tapatalk

Vad har forumets skoexperter att säga om Loake 1880 Worton? De känns som den snäppet modernare varianten av Chester med sina röda Dainite-sulor och ett tåparti som inte är lika "tillplattat".

Vad har forumets skoexperter att säga om Loake 1880 Worton? De känns som den snäppet modernare varianten av Chester med sina röda Dainite-sulor och ett tåparti som inte är lika "tillplattat".

Gillar du designen, kör! Jag förderar dock Chester framför Worton, designmässigt. Men det är ju bara min subjektiva åsikt!

Bred läst och en ganska fjantig siluett tillsammans med rödfärgad sula som du kommer att tröttna på innan du sagt Dainite. Jag hade valt ett par Loake Chester av de två.

Nä, men...allvar. Den typen av resonemang får i så fall vara konsekvent. Dissar du ett par skor bara för att ett par snubbar som du tycker är osköna bär dem, är det inte mer än rätt att undvika klockan som typ alla snubbar som är osköna bär.
Nej, det var inte allvarligt. Är lite av ett genomgående tema att jag inte är så ängsligt lagd. Men tyckte dock min googlesökning var lite kul, blev övverraskad av resultatet då jag hade noll koll på Lanvins sneakers.

Upptäckte just att jag fått en ding på mina gardener från juldagens bravader..

Någon som har tips på hur man döljer det på bästa sätt?
pu9udata.jpg

Kan väl uppdatera här hur det blev efter fixen. Är riktigt nöjd, får försöka hålla mig borta från att spela fotboll med trottoarkanter i framtiden ^^

upunytuj.jpg

Har ingen erfarenhet av just Worton, men gillar vad jag ser på bilderna. Uppsatt på "Att köpa-listan":). Jag gillar skor med ljus sula. Jag har redan några bruna brogues (med mörkare sula) så jag vill ha något som avviker från de jag har.

Bred läst och en ganska fjantig siluett tillsammans med rödfärgad sula som du kommer att tröttna på innan du sagt Dainite. Jag hade valt ett par Loake Chester av de två.
Tycker dock att brogues gör sig bäst på breda läster. Och vad menas med fjantig siluett?

Nä, men...allvar. Den typen av resonemang får i så fall vara konsekvent. Dissar du ett par skor bara för att ett par snubbar som du tycker är osköna bär dem, är det inte mer än rätt att undvika klockan som typ alla snubbar som är osköna bär.

Just när det gäller Kanye tycker jag nog att man ska hålla sig borta från precis allt han har synts i.

Har ingen erfarenhet av just Worton, men gillar vad jag ser på bilderna. Uppsatt på "Att köpa-listan":). Jag gillar skor med ljus sula. Jag har redan några bruna brogues (med mörkare sula) så jag vill ha något som avviker från de jag har.

Tycker dock att brogues gör sig bäst på breda läster. Och vad menas med fjantig siluett?

Visst ska brouges göras på en rejäl läst och läst 024 F som Loake Chester är uppbyggd kring är bred nog om du frågar mig. Siluetten på Worton är i min mening fjantig då dess tåparti böjts aningen uppåt jämfört med vad som är vanligt för denna typ av skor. Jag antar att det är för att de försöker jazza upp modellen men jag tycker bara det blir tramsigt.

Siluetten på Worton är i min mening fjantig då dess tåparti böjts aningen uppåt jämfört med vad som är vanligt för denna typ av skor.
Håller absolut med dig på denna punkt (både fult och obekvämt). Har ett par Loake Edwards som böjs alldeles för mycket uppåt (kollade inte tillräckligt när dessa beställdes). Får undersöka närmare om Worton ser likadana ut (och isf avstå från köp)

EDIT: Japp, samma läst på Worton och Edwards.

Tyckte inte att böjningen var så påtaglig vid en snabbgoogling, och jag har personligen ingen erfarenhet av bekvämligheten hos denna typ av skor. Får försöka ta mig till Bäckmans skoservice i veckan och prova. Vilken butik i Stockholms innerstad har förresten det största utbudet av Loake 1880? Bäckmans och Hallmans ser ut att ha en del, men hur är det med Jupiter och NK? Fler? Färre?

Tyckte inte att böjningen var så påtaglig vid en snabbgoogling, och jag har personligen ingen erfarenhet av bekvämligheten hos denna typ av skor. Får försöka ta mig till Bäckmans skoservice i veckan och prova. Vilken butik i Stockholms innerstad har förresten det största utbudet av Loake 1880? Bäckmans och Hallmans ser ut att ha en del, men hur är det med Jupiter och NK? Fler? Färre?
Här en jämförelse mellan C&J Pembroke och Loake Edward (enligt Herring Shoes samma läst som Worton, men de har ju olika sulor vilket kanske påverkar?). Kass bild, jag vet, men skillnaderna på böjen fram framgår iaf.
yXqrCSO.jpg

• Like
Reactions: san
Sitter och klurar på nästa inköp. Vad tycker ni jag ska satsa på?

Har vart sugen på ett par dubbelmunkar i säkert 2 år men har haft fokus på andra inköp. Kanske ett par derby's skulle komplettera nuvarande arsenal bra? Help me out!

Äger just nu följande:
1x svarta plain cap toes
1x bruna plain cap toes
1x bruna semi-brouge
1x mörkbruna brogue derby-boots

50/50 består av Loake/Herring Shoes (=100% Loake?)

Tycker Carmina har mycket fina modeller, prismässigt snäppet under C&J men bra smäll för pengarna vad jag förstått det som?

Dubbelmunkar är fint, ser att du inte har något i mocka heller. Kanske slå till på både och :)

Själv är jag lite sugen på mockaloafers till våren, nått snyggt att ha till ledigare klädsel och shorts.

Har vart sugen på ett par dubbelmunkar i säkert 2 år men har haft fokus på andra inköp. Kanske ett par derby's skulle komplettera nuvarande arsenal bra? Help me out!

Äger just nu följande:
1x svarta plain cap toes
1x bruna plain cap toes
1x bruna semi-brouge

Tycker Carmina har mycket fina modeller, prismässigt snäppet under C&J men bra smäll för pengarna vad jag förstått det som?

Carmina är som du säger mycket bang for the buck. Jag gillar de! Varför inte slå till på en DM nu? Skoaktiebolaget har lästen Simpson inne medan Paul & Friends har en bredare läst - Rain.

Jag skulle köpt DM:en framför en derby. Lillebrorsan single monk finns ju också!

Lycka till!

Äger just nu följande:
1x svarta plain cap toes
1x bruna plain cap toes
1x bruna semi-brouge

Normalt korpar vaniljglass mina klokskaper, så nu snir jag en av honom; du bygger inget fotbollslag - du behöver inte ha en gubbe på varje position. Köp sånt du gillar och vill bära, och som alltid köp det bästa du hittar.

Jag älskar att bära chelsea boots, mina nuvarande börjar bli riktigt slitna och jag måste således köpa nya. Vad rekommenderar ni för märke? Gärna schysst kvalitet som inte kostar skjortan, tänker mig max 2000 kr. Går det ens att få något OK för de pengarna?

Jag älskar att bära chelsea boots, mina nuvarande börjar bli riktigt slitna och jag måste således köpa nya. Vad rekommenderar ni för märke? Gärna schysst kvalitet som inte kostar skjortan, tänker mig max 2000 kr. Går det ens att få något OK för de pengarna?

Loake 1880 Bayswater. Runt 2000 om du köper från UK.

Galaxxy - kunde inte länka bilderna igen så ser du dom här i ett tidigare inlägg!

Har haft mina i drygt 1,5 år och dom är i riktigt bra skick. Kör lite safir mdo någon gång varannan vecka och har alltid skoblock.

houRqCW.jpg

pqNMC39.jpg

lvMFZ7A.jpg

Carmina är som du säger mycket bang for the buck. Jag gillar de! Varför inte slå till på en DM nu? Skoaktiebolaget har lästen Simpson inne medan Paul & Friends har en bredare läst - Rain.

Jag skulle köpt DM:en framför en derby. Lillebrorsan single monk finns ju också!

Lycka till!

Får svänga förbi Sko AB och P&F å testa helt enkelt!

Single monks är inte lika heta i mina ögon..

Tack för tipsen!

Tapatalk

Tillbaka
Topp